Praha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.
Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.
"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.
Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.
Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy

já se rovněž snažím žít podle nejlepšího svědomí a to neodporuje tomu, že říkám, že nova dělá dobře svojí práci.
Účel zpravodajství bulvární televize pro masy je totiž o dost odlišný než úloha hosopodářských novin, či pana Ondrůje.
Bulvár není ochráncem demokracie, není ani seriózním zpravodajstvím, ani neinformuje o nasazení každé moderní jednotky hypernova na sebebezvýznamnější lokálku. Není určen odborníkům, ani lidem nadprůměrně inteligentním, kteří předpokládám tvoří většinu osazenstva tohoto serveru. Je určen a vážně ho berou např.lidé, kteří si po zprávách řeknou, mámo to je bordel co, to za komunistů nebylo. Nikoliv lidé využívající pro své pravidelné cesty na relacích typu Praha-Ostrava, Brno-Ostrava, Brno-Praha apod.automobil či autobus, tedy potenciální nejbonitnější zákazníci, o které by měly ČD nejvíce bojovat. O takovéto zákazníky se nebojuje tak, že budu platit nově, aby dávala do zpráv jak je pendolíno super, ani, že natřu na lokomotivu reklamu na časopis, který nikdo nezná, nebo, že vlaky v česku jezdí v roce 2007 neuvěřitelných 160 km/h.
Hlavně neříkej že prodávat za 1,9 je prasečí nenažranost :)) Oni ti chrochtající pašíci (mimochodem mají krásnou vlastnost, kolega z chlívku padne a sežerou ho protože je to tak správné) nesnáší, když jim někdo začne kritizovat jejich nenažranost (nevím proč, když si na tom prasečení tak zakládají).
Proto - žer, chrochtej, ser ať nejsi podezřelý :)))
Nejsi snad komunista, že ne?
Co ty rohliky za 1,90 - je to poctivost nebo paraitovani na nutnosti je koupit, ackoliv k preziti staci prodavat je za 1,60?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











