..: Pendolino ignoruje čidla horkoběžnosti, tvrdí televize Nova :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.

Nova údajně vycházela z interního dokumentu Českých drah, podle nějž například špatně pracují kolejová čidla signalizující přehřátí a nebezpečí požáru. Celou věc podal reportér Jiří Hynek jako "neschopnost komunikace se zabezpečovacím zařízením. "Může dojít k tomu, že to čidlo nepracuje tak, jak má. To znamená, že ono může vyhodnotit, že něco není v pořádku, i když to v pořádku je," řekl Nově mluvčí drah Ondřej Kubala.

Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.

"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.

Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.

Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy


Mates | 1.11.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.11.2007 (9:38)  
Waszyn: Jsem rád, že má někdo podobný názor. Nova je bulvární, většina známých médií jde podobným směrem. Jsou to firmy/podniky, jejimž prvním cílem je vydělávat - tomu je uzpůsobena náplň těchto firem. Seriózní informace musí člověk umět hledat v méně viditelných zdrojích informací. Každému co jeho jest, :-).
02.11.2007 (9:37)  
Pyro - předpokládám 031+020+231 nebo 300+301
Registrierter Benutzer waszyn 
02.11.2007 (9:21)  
pekař, glagol:
já se rovněž snažím žít podle nejlepšího svědomí a to neodporuje tomu, že říkám, že nova dělá dobře svojí práci.
Účel zpravodajství bulvární televize pro masy je totiž o dost odlišný než úloha hosopodářských novin, či pana Ondrůje.
Bulvár není ochráncem demokracie, není ani seriózním zpravodajstvím, ani neinformuje o nasazení každé moderní jednotky hypernova na sebebezvýznamnější lokálku. Není určen odborníkům, ani lidem nadprůměrně inteligentním, kteří předpokládám tvoří většinu osazenstva tohoto serveru. Je určen a vážně ho berou např.lidé, kteří si po zprávách řeknou, mámo to je bordel co, to za komunistů nebylo. Nikoliv lidé využívající pro své pravidelné cesty na relacích typu Praha-Ostrava, Brno-Ostrava, Brno-Praha apod.automobil či autobus, tedy potenciální nejbonitnější zákazníci, o které by měly ČD nejvíce bojovat. O takovéto zákazníky se nebojuje tak, že budu platit nově, aby dávala do zpráv jak je pendolíno super, ani, že natřu na lokomotivu reklamu na časopis, který nikdo nezná, nebo, že vlaky v česku jezdí v roce 2007 neuvěřitelných 160 km/h.
Registrierter Benutzer Pyro 
02.11.2007 (8:39)  
Co je to ta "nahradni trat pro Pendolina"?
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
01.11.2007 (23:36)  
POZOR!!!
Hlavně neříkej že prodávat za 1,9 je prasečí nenažranost :)) Oni ti chrochtající pašíci (mimochodem mají krásnou vlastnost, kolega z chlívku padne a sežerou ho protože je to tak správné) nesnáší, když jim někdo začne kritizovat jejich nenažranost (nevím proč, když si na tom prasečení tak zakládají).
Proto - žer, chrochtej, ser ať nejsi podezřelý :)))
Nejsi snad komunista, že ne?
Registrierter Benutzer Kykin 
01.11.2007 (23:29)  
No a konečně se třeba začne někdo zabývat "nezávislostí" orgánu jako je Drážní úřad, který vydal průkaz způsobilosti na zbožné přání koho?
Registrierter Benutzer M 
01.11.2007 (23:14)  
Jak s touto reportazi souvisi poctivost a cest? To jako redaktori Novy projeli pendolino a na vsechno tohle prisli? S tou cesti a poctivosti bych proto radeji zacal u pracovniku CD, kteri dali tipa...

Co ty rohliky za 1,90 - je to poctivost nebo paraitovani na nutnosti je koupit, ackoliv k preziti staci prodavat je za 1,60?
01.11.2007 (21:36)  
Takže ti lidé z VÚŽ, kteří byli vyhozeni za to, že naměřili příliš vysokou úroveň rušení a pak ještě zjistili, že slavný kompenzátor made in AŽD je k ničemu, byli vyhozeni právem, protože poškozovali dobré jméno ČD? Je dobře, že do tohohle svinstva začal někdo šťourat a je naprosto jedno kdo to byl a jakým způsobem to udělal! Důležité je, že se konečně začalo něco dít!
Registrierter Benutzer pekař 
01.11.2007 (20:04)  
M: ptal jsem se Waszyna, nikoliv Vás. Ale jinak se opravdu snažím žít alespoň podlě těch nejzákladnějších ctností jakými jsou čest, poctivost a jiné. Ale tím Vás zatěžovat nebudu:)
Registrierter Benutzer M 
01.11.2007 (19:59)  
Kazdopadne zustava pravdou, ze o poskozeni dobreho jmena Ceskych drah nemuze byt ani reci. Je to jak kdyby Bohemka svedla neziskani letosniho titulu na jeden blbe otocenej aut...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko