Praha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.
Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.
"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.
Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.
Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy

1. Ne kazdy ma potrebu budovat svet a lepsi zitrky...
2. Co prodavat rohliky za 1,90, kdyz naklady jsou 1,50 (treba). Je moralni mit 0,40 Kc zisk, kdyz na holobyt by bohate stacilo 0,10 Kc? To je totiz taky peknej hnus, takhle okradat lidi!
3. Myslim, ze nelegalni bulvar neni. Sice je smutne, ze to je nejsledovanejsi druh "zpravodajstvi", ale nemyslim, ze je to neco, co by mela Nova nebo Blesk menit...
4. Hlavni je to, ze do toho, cim se kdo zivi, neni nikomu jinymu ani hovno a to je na tom to krasny... Takze pekari, ty buduj svet a o ostatni se zacni starat, az jejich chovani zacne presahovat zakonne meze, coz dementni vysilani Novy neni...
PS: A to si jako myslite, ze ty bulvarni noviny maji vzdycky takovy uzasny stesti, ze nachytaji nekoho ozralyho? Pravda, priznat dotycna "celebrita", ze si tam toho novinare pozve nemuze, protoze uz by to nevyznelo tak dobre:-)))
Rybizek - o te tiskovce na tema Revoluce v tarifech nic nerekli mozna proto, ze tam zadnou revoluci nevideli a treba CD nechteli skodit, ze by to shrnuli (a moc jinych vykladu neni) tak, ze CD zdrazuji:)
Co se tyce toho, ze denne na silnicich umiraji lide, tak denne jsou taky ve zpravach nejaky infos na tohle tema, takze vsem (vsem asi mel autor na mysli vlackum vs. vsem ostatnim:-) stejne meri...
waszyn (13:33) - pekne. Hlavne ta prvni veta:-)
Zajímavé je, že podle Novy ČD nařizují VÝPRAVČÍM, aby vlak nezastavovali :-D
http://www.sweb.cz/danone39/2007-10-30_TNOVINY_01_Pendolina.wmv (čas kolem 01:00)
Je to něco jako ten výbuch atomovky v Jeseníkách o prázdninách na ČT2!Prostě falešné tvrzení o nebezpečí(ikdyž tam za to mohli hackeři,tady za to může sama televize!).Docela mě pobavilo když u záběrů jak strojvedoucí mluví o poruchách bylo napsáno že to natočili v Lednu 2006...
A pokud šlo o interní dokument,to znamená veřejně nepřístupný pak se k němu dostali špionáží jak údajně McLaren k dokumentaci vozů Ferari a tudíž bych navrhoval podobný postup(pokuta 100 milionů dolarů a odebrání všech bodů bych nahradil pokutou 100 milionů korun a zákazem vysílat zprávy o železnici)
A ještě dodám,že hned jsem si uvědomil,že když to je tak nebezpečné a přitom to není na ČT1/24 tak to může být jen bulvární kec...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











