Praha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.
Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.
"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.
Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.
Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy

přátelé víte co to je bulvár? ať se nám to líbí nebo ne, nova dělá to, od čeho tady je. Své poslání, čili bulvární masmédium pro blbější polovinu národa plní výborně a přináší svým akcionářům kýžený zisk. Narozdíl od ČD, které své poslání tak zcela neplní (cíleně se zbavuje zákazníků,jak? to tady asi všichni víme) ani netvoří zisk (ač dostává nemalé dotace, které by ze své podstaty měly umožňovat přiměřený zisk, aby se hlásily do VŘ s unreal cenami je snad někdo nutí?!)
Ač mám na novu svůj názor a beru ji hodně s rezervou, tak jedno se ji upřít nedá, narozdíl od našich úžasných drah je to úspěšný projekt.
Tak na tu novu nekoukejte taky a budete mít klidnější sny plné moderních regionov a pendolín:)
V reportáži TV NOVA je chybně (což neodstranila ani Zelpage "doplnil JTB") uvedeno, že jde o diagnostiku pro strojvedoucího. Takže trochu osvěty:
Tzv. indikátor horkoběžnosti (IH) je VENKU INSTALOVANÉ zařízení (v síti SŽDC několik desítek), které snímá teplotu projíždějícího vlaku ve výši nápravových ložisek a odhalí tak případné zadření ložiska projevující se zvýšenou teplotou. V případě pozitivní signalizace IH je VÝPRAVČÍ přilehlé stanice (u nějž je umístěn výstup ze zařízení) POVINEN vlak zastavit a zjistit důvod indikace (zda opravdu nejde o "horké ložisko"). Samozřejmě IH odchytí i další vozidla (např. parní lokomotivy) na "falešnou" horkoběžnost, ale nikdy se to neřešilo písemným příkazem apriori ignorovat pozitivní signalizaci IH, až v případě "vlajkové lodi".
Mimochodem daleko zajímavější je druhá část kauzy, totiž povinnost projíždět některé úseky odklonových tratí bez výkonu kvůli vlivu na zabezpečovací zařízení - taková úleva je možná zase jen v případě "vlajkové lodi", dalším typům např. ES64F4 nebo ES64U4 nebyla umožněna.
P.S. ČD při zadávání technologických podmínek pro pendolino samozřejmě věděly, kde je a není možné umístit výdechy klimatizace.
P.P.S. Poškodit dobré jméno je možné jen u někoho, kdo dobré jméno má :-)))
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











