..: Pendolino ignoruje čidla horkoběžnosti, tvrdí televize Nova :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.

Nova údajně vycházela z interního dokumentu Českých drah, podle nějž například špatně pracují kolejová čidla signalizující přehřátí a nebezpečí požáru. Celou věc podal reportér Jiří Hynek jako "neschopnost komunikace se zabezpečovacím zařízením. "Může dojít k tomu, že to čidlo nepracuje tak, jak má. To znamená, že ono může vyhodnotit, že něco není v pořádku, i když to v pořádku je," řekl Nově mluvčí drah Ondřej Kubala.

Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.

"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.

Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.

Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy


Mates | 1.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
01.11.2007 (12:31)  
01.11.2007 (12:31)  
Doporučuji během zpráv TV Nova pouštět titulek Dlouhodobé sledování tohoto pořadu poškozuje mozek, škodí těhotným, snižuje potenci a podobně jako u cigaret.
01.11.2007 (12:28)  
JTB: Pozorně jsem četl, zkuste pozorně číst i můj příspěvek. Nepsal jsem o neodbornosti článku. Příspěvek je citově zabarvený, na konci s bulvárním nádechem (např.: "skandál"). Je to jen názor jednoho člověka na jednu malou věc. Děkuji za vysvětlení, :-). Ohledně vstupu cizích osob na stanoviště strojvedoucího jednotky 680 jsem stejného názoru.
01.11.2007 (12:06)  
No tak, že na dráze není všechno ok se ví, ale v kterým podniku všechno ok je... Ale tohle už je fakt na žalobu, protože co si ta zas**ná televize může dovolit je fakt už moc!! Na zprávy na NOVĚ se normální člověk snad ani nemůže koukat
01.11.2007 (11:55)  
Po tom, co všechno provází provoz Pendolin u nás, bych to viděl jako závažnou, i když neodbornou interpretací zkreslenou informaci. A že vedení ČD kolem Pendolinmlží, není nic divného. Kdyby vyšlo najevo, že koupili zastaralý šmejd, nejspíš by měly padat hlavy a to ty nejvyšší. Takže se mlžilo, mlží a mlžit bude vesele dál. Jenže rušení kolejových obvodů se mlžením neodstraní.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
01.11.2007 (11:17)  
Jen úplný pitomec by mohl brát vážně zprávy TV NOVA
01.11.2007 (11:04)  
Jahoda: Co se ti na tom nezdá ? Přes Opavu se do Ostravy dostat můžeš a 310 je důležitá trať(i když jenom pro někoho :))) A doprava je ochromena trvale, díky schopnostem vedení ČD.
registrovaný uživatel jahoda 
01.11.2007 (10:46)  
Jako důkaz absolutní neznalosti a rádobysenzace slouží zpráva z 31.10. ve snídani s Novou-Rychlík smetl kamion na důležité trati Olomouc-Ostrava,doprava je ochromena.Přitom se to stalo na trati 310 Olomouc-Opava východ mezi stanicemi Domašov nad Bystřicí-Moravský Beroun.Mohu jen konstatovat-novináři nepatří do dopravy.
01.11.2007 (10:42)  
Zirecek: nemyslím, že bychom to podali neodborně. Zkuste číst celý odstavec.

Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. EMC, SW...to nebyly problémy? Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Snad jen tady jsme plácli mimo, ta "elektřina" se slušela rozvést:)Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Je to pokud vím poslední skandál, navíc z dostupných tvrzení opravdu ČD porušily poměrně závažným způsobem předpisy. Mám-li připojit vlastní názor, pak se v případě Fittipaldiho o bublinu nejedná. Co taky čekat, když Enge bezelstně přiznal, že odřídil asi deset kilometrů a svým jednáním měl přímý vliv na rychlost soupravy. Že ČD kličkují jak jen mohou, to je věc druhá, velikost problému to ale nesnižuje. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem.

Původní článek autora "Mates" vycházel z článku na idnesu, navíc před doplněním o stanovisko ČD. Během včerejšího večera jsem jej v dle mého vhodné míře převedl z "novinařiny" do "laikovi ještě srozumitelné drážní češtiny", napravil nejvýraznější logické boty a bláboly a doplil stanovisko ČD. Dost věcí přesto zůstalo z "Matesova" originálu, například "problémy s elektřinou".
01.11.2007 (10:11)  
Waszyn: Kéž by Váš přesný popis stavu ČD četlo přezaměstnané vedení ČD, :-).
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko