..: Pendolino ignoruje čidla horkoběžnosti, tvrdí televize Nova :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.

Nova údajně vycházela z interního dokumentu Českých drah, podle nějž například špatně pracují kolejová čidla signalizující přehřátí a nebezpečí požáru. Celou věc podal reportér Jiří Hynek jako "neschopnost komunikace se zabezpečovacím zařízením. "Může dojít k tomu, že to čidlo nepracuje tak, jak má. To znamená, že ono může vyhodnotit, že něco není v pořádku, i když to v pořádku je," řekl Nově mluvčí drah Ondřej Kubala.

Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.

"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.

Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.

Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy


Mates | 1.11.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Kosac 
01.11.2007 (9:42)  
Vypada to, ze reportaz stahli z archivu novy. Proc asi? :-D
Registered user waszyn 
01.11.2007 (9:32)  
no ja myslim ze spatne jmeno, ktere si drahy soustavne buduji samy, takoveto reportaze ac s nimi vnitrne samozrejme take nesouhlasim, ublizit uz vice nemohou. pac lidi co vlakem jezdi vi svoje a ze je na drahach b**del vi i bez nejakych reportazi a z vice ci mene objektivnich duvodu je pro ne vlak v podani CD pres vsechna negativa stale nejvhodnejsim dopravnim prostredkem, a lidi co vlak nepouzivaji tak by do nej stejne nevlezli s nekolika vyznamnejsich duvodu (obycejne jizdne, zpozdeni, vozovy park..) nez je nejaka reportaz o vozidle, ktere jezdi na 0,0015% spoju... takze nejake zaloby by mi prijdou zbytecne..
01.11.2007 (9:27)  
JTB: Přimlouvám se za menší doslovné citace, převzetí textu. Dle mne věta "Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem." není zrovna vhodná na odborný server pro lidi, kteří problematiku chápu správným směrem (jak je v článku vysvětleno výše nad posledním bulvárnějším odstavcem).
Correspondent or Member of ŽelPage MirKo 
01.11.2007 (9:27)  
TV Nova potřebuje senzace a jsou schopni ji udělat z čehokoliv. Doufám, že vedení ČD na ně už konečně podá žalobu, důvodů už je víc.
01.11.2007 (9:25)  
happy: uplne s Vami souhlasim, zpravy Novy je kapitola sama pro sebe..Obcas se na ne kouknu po pocasi na CT1, ale jen kdyz se chci nastvat nebo ironicky pobavit....A ze denne umiraji na silnicich lidi je pravda a taky to takhle nebagatelizuji...Proste hruza a jeste vetsi hruza je, ze ty zpravy takovy sou, protoze si to narod zada..Bohuzel:(
01.11.2007 (9:08)  
Redaktoři NOVY jsou proti mně ušáci(je mi 61) a problematice železnic rozumí jako ona pověstná koza petrželi. Ale kdyby náhodou si přečetli tento web tak mám pro ně ,,ŽHAVOU NOVINKU".Ona čidla indikátoru horkoběžnosti mimo Pendolina ovlivňují i motorové vozy řady 830,znám to z vlastní zkušenosti. Důvod je stejný jako u Pendolina-výdech chladicího vzduchu v úrovni náprav.Ale hlavně by ,,investigativní reportér" p.Hynek měl do případné reportáže napsat,že tyto motorové vozy jezdí již od roku 1947 a nikomu to nevadí!Bublina splaskla,z ostudy kabát.Ale to je pro TV NOVA přece normální.
Registered user happy 
01.11.2007 (9:03)  
To máte jak s tím Fittipaldim.Taky je to nafouklá bublina.A DI a novináři z toho dělají skandál a kdoví,co ještě.Holt "ostře sledované vlaky" ty naše pendolína
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
01.11.2007 (8:40)  
V kratke dobe druha (na TN koukam sporadicky, mozna je takovych reportazi vic) diletantsky zpracovana reportaz, ktera ma snad vyvolat pocit, ze je konec sveta. Ta prvni (o webmailu Seznamu) je vtipne vysvetlena na: http://seznam.sblog.cz/2007/10/24/18
01.11.2007 (8:37)  
opět se tv Nova ukázala že chtějí za každou cenu dělat skandál.víte co je zajímavé že ten den byla ta tiskovka ohlědně "revoluce v tarifech" ale otom na nově ani zmínka,páč to neni tak akční jako náky pojeba*ý čidlo
01.11.2007 (8:20)  
Tak jako tak je to důkaz toho, že se taliáni s přizpůsobováním Pendolína pro naše podmínky moc nesrali.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko