..: Podíl železnice na přepravě zboží v ČR patří k nejvyšším v Evropě :..

Ilustrační obrázekPraha - Podíl železnice v přepravě zboží patří v Česku k nejvyšším v celé Evropě. ČR se se svou jednou pětinou zařadila těsně za železniční velmoci jako Švýcarsko s Rakouskem. "Ve většině zemí západní Evropy je tento podíl od nuly do 15 %," prohlásil tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Dle jeho názoru je železnice oproti silnici v dnešním globalizovaném světě diskriminována hned z několika aspektů. Mezi ně prý patří vysoká cena za užití dopravní cesty. "Železniční dopravci mají ve srovnání se silničními nerovné podmínky při platbách za užití dopravní cesty", řekl Kubala.

Dle statistiky jsou největším českým nákladním dopravcem právě ČD, konkrétně dceřinná společnost ČD Cargo. Jejich podíl je odhadován až na 95 % a jde o pátou největší nákladní železniční společnost v Evropě. Na druhém místě se drží severomoravská OKD Doprava s 2,24 %. Třetí v tabulce je Viamont s 1,29 %, kterému šlape na paty Unipetrol Doprava a její 1,19% podíl.

Situace u sousedů

Mezi země s nejkonkurenčnějším prostředím v nákladní železniční dopravě v bývalém východním bloku patří náš severovýchodní soused Polsko. Státní PKP Cargo přepravilo v letech 2005 a 2006 pouze 82 % ze všeho zboží odeslaného po železnici. Zbytek si rozdělili menší soukromí dopravci, jejichž žebříček vede CTL Rails s 5,6 %, hezké druhé místo obsazuje PCC Rail s 2,65 %. Polští soukromníci patří také mezi velké zákazníky ČD Cargo a Cargo Slovakia, od kterých si pronajímají elektrické lokomotivy řad 181/2/3 a 140.

Na rozdíl od Polska se na Slovensku daří státním drahám udržovat monopol. Společnost Cargo Slovakia, která vznikla v roce 2005 oddělením od tehdejších ŽSR, ovládá 97% trhu. Za jediného významnějšího soukromníka bychom mohli považovat BRKS s pouhým 1,48 %. Podíl zboží přepravného jinými dopravci nepřesáhl svou kvantitou 0,4 % trhu.

Zdroj: ČT 24, Železniční magazín 9/2007


Samir Lepara | 11.12.2007 (10:32)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 24      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Vampir  mail  
12.12.2007 (21:03)  
Mira: máš pravdu,když vidím ty kolony kamiónů,je mi to opravdu líto a říkám si že,kdyby 90% jich jelo po železnici tak by se nic nestalo,maximálně náklaďák může jet jen tam kde železnice nevede nebo pokud je to hodně akutní,ale to je z toho silničního nákladu maximálně tak 5-10%.
12.12.2007 (20:55)  
Samozřejmě, že se lidi budou muset rozhodnout co dál. Ale když dojde k nějaké ekologické katastrofě všichni lamentují. A když se zklidní a přestanou nadávat na ty zlé a špatné těžařské společnosti a politiky ze všech stran politického spektra tak do popelnice vyhodí netříděný odpad, zajdou si na kilometr vzdálenou poštu autem, pak do krámu kde si nakoupí pití v plastových obalech (najednou jsou těžařské společnosti nedotknutelné, kdo by se tahal se sklem) a autem se dovezou až do garáže. Bohužel takových je určitě přes 75% .
Registrierter Benutzer pekař 
12.12.2007 (20:52)  
Platby za dopravní cestu a výše investic, která neodpovídá poměru, který doporučuje Brusel.
Registrierter Benutzer M 
12.12.2007 (20:47)  
Priklad jasneho zvyhodnovani silnicni dopravy?

Nas jako Evropu? Takze my jako Cesko jsme celkem v pohode, kdyz jsme uprostred, ze? A Spanelsko se s Marokem nejak srovna, Recko s Tureckem taky:-)
Registrierter Benutzer mira 
12.12.2007 (20:26)  
Lidi se v budoucnu stejně musí rozhodnout jestli chtějí šetřit zdroje nebo jimy plýtvat a ohrožovat tak svoji vlastní existenci. Zatím to vypadá, že se rozhodli plýtvat.
Registrierter Benutzer pekař 
12.12.2007 (20:25)  
M: nastavováním podmínek, jasným zvýhodňováním tohoto druhu dopravy.
Registrierter Benutzer pekař 
12.12.2007 (20:24)  
M: já myslel nás jako Evropu...
Registrierter Benutzer M 
12.12.2007 (20:24)  
Jinak momentálně stát nutí lidi používat silniční dopravu, hlavně auta, o ti nevadí?
Jak?
Registrierter Benutzer M 
12.12.2007 (20:23)  
To, čím se budeme soběstačně živit my je náš problém.
LOL:-) - Ano, cla, kvoty, restrikce.
My budeme sobestacne produkovat drahe (bio)potraviny (ted pomijim, kde na to vezmeme) a budeme omezovat vstup na nas trh (protoze ten African, Turek, Bulhar, Slovak, to vypestuje levneji - no asi i Rakusak, protoze ten zije z dotaci a je mu jedno, jestli proda nebo zaora). Duvod? Chceme byt sobestacni a ostatnim je do toho prdlacka.
Takze dobra, my omezime dovoz potravin, ale ty ostatni zeme "na oplatku" omezi dovoz stroju, potravin, kterych mame nadbytek a proste vseho. Nase (a tak mozna krome USA vlastne kazda) zeme je prilis malicka na to, aby zvladla nakoupit celou vyrobu. Vysledek? Ten najdete v ucebnicich dejepisu v kapitole 1925-1935.

A proc tohle vsechno? Protoze jsme sice "liberalni" co se nevnucovani drahych potravin cizakum tyce, ale o poznani mene, co se dotaci na vyrobu (a tudiz znacnych omezeni do dovozu) potravin a je to "nas problem".
Registrierter Benutzer pekař 
12.12.2007 (20:16)  
Jinak momentálně stát nutí lidi používat silniční dopravu, hlavně auta, o ti nevadí?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko