..: Krajům dochází trpělivost: vyhrožují ČD pokutami :..

Ilustrační obrázek Brno - Jihomoravský kraj podle všeho ztrácí trpělivost s ČD a bude je trestat pokutami. Výluková činnost a neúměrná zpoždění totiž během listopadu a prosince způsobila četná nedodržení jízdního řádu, a tak kraj požaduje dodatek ke smlouvě o zajišťování regionální dopravní obslužnosti na železnici. Ten by razantně zvýšil pokuty za nedodržení jízdního řádu, které by kraj mohl dopravci udělit. Na podzim tak již učinil Olomoucký kraj, jenž po drahách požaduje pokutu ve výši 5,5 milionu korun. Podobně se chce nyní zachovat i kraj středočeský. Generální ředitel drah Josef Bazala již podle vlastních slov v souvislosti s tímto případem vyvodil osobní odpovědnost v rámci managementu ČD.

České dráhy si problém uvědomují, pokutám se ale brání

Nepěkný předvánoční dárek - pokutu v řádu desetitisíců korun - dostal v polovině prosince náměstek pro osobní dopravu ČD Jiří Kolář, který za provoz osobních vlaků zodpovídá. "Zpoždění způsobily nejen výluky, ale i technologické souvislosti a větší počet spojů. Problémem byla koordinace, za kterou je Kolář odpovědný," řekl Bazala v rozhovoru pro Rádio Impuls. Zároveň ale dodal, že pokutu Olomouckému kraji ČD nezaplatily a platit nehodlají, protože relevantní dodatek ke smlouvě je podle nich neplatný. více než pětimilionovou částku navíc generální ředitel označil za přemrštěnou; adekvátní by podle něj bylo 250 až 300 tisíc korun.

Kraje usilují o přísnější smluvní podmínky

Tvrdý postoj Olomouckého kraje ale našel odezvu i jinde. "Chceme výrazně zvýšit sankce za zpoždění. ČD s námi nezachází tak, jak bychom si zasloužili. Obávám se proto, že se jednání mohou protáhnout až do příštího roku. To už by měl ale dodatek začít platit," prohlásil v prosinci zastupitel Jihomoravského kraje Jaroslav Pospíšil. Jednání se opravdu protáhla a dosud není znám jejich výsledek. Například předloni dodatek obě strany podepsaly až v červnu.

Stotisíce na pokutách budou ČD muset zaplatit zřejmě i ve středních Čechách. Dopravce navíc bude mít povinnost pečlivě monitorovat zpoždění vlaků a pravidelně o nich informovat hejtmanství, které bude moci na dráhy nasadit i vlastní kontrolory. ČD totiž v polovině prosince podepsaly novou smlouvu i se Středočeským krajem, ve které si hejtman Petr Bendl vymínil několik podmínek: především chce po ČD alespň 91% dodržování jízdního řádu.

Nová smlouva se Středočeským krajem v roce 2008 vynese ČD 794,8 milionu korun, což je o 34,8 milionu více než letos. Obsahuje ovšem také zřejmě nejpropracovanější dodatek, vymezující sankce - kromě jiného chce po ČD i garanci, že na inzerovaných spojích opravdu pojede nové, resp. modernizované vozidlo. Pokud ne, na nábřeží si budou muset nachystat padesát tisíc na následnou pokutu. Jedna RagioNova, kterou by dráhy slíbily a celý rok s ní nejezdily, by tak stála na pokutách stejně, jako její samotná rekonstrukce. "Za zpoždění, a případně i nepořádek, je pokuta do výše 10 tisíc korun; za neodbavení spoje je možné dráhy pokutovat až do výše 50 tisíc. My bychom si moc přáli, abychom sankce nemuseli používat vůbec," dodává Bendl.

"Budeme mít problémy to splnit, ale splníme to," řekl náměstek Jiří Kolář po podpisu smlouvy novinářům. Zároveň slíbil, že udělené pokuty bude vymáhat jinde. "Musíme se naučit penalizovat výrobce za nekvalitně provedený výrobek, který třeba nejezdí. To samé se týká správce železniční sítě," dodal Kolář.

Dráhy dlouhodobě obvinění z nedodržování jízdního řádu odmítají právě s odkazem na probíhající stavební činnost. V souvislosti se stížnostmi Jihomoravského kraje se i mluvčí ČD Ondřej Kubala rozhodně brání tvrzení, že ČD jezdí, jak chtějí. "Pokud dochází ke zpoždění kvůli stavbám, tak to nemůžeme ovlivnit. Rozsáhlé investiční akce má na starosti Správa železniční dopravní cesty. Každopádně se vždy snažíme dovézt cestující do cíle co nejrychleji."

SŽDC však část viny vrací na dopravce: "Projevuje se nekázeň vlakových čet, poruchy hnacích vozidel, vagonů a další problémy," vyčetla ČD Anna Kodysová ze SŽDC. "Část viny na zpoždění nesou také výpravčí nevhodným předjížděním osobních vlaků vlaky vyšší kategorie nebo špatnou směrovou prioritou při výluce jedné koleje," řekl ŽelPage pracovník jednoho ze zainteresovaných IDS.

Jihomoravskému kraji dochází trpělivost

Představitelé Jihomoravského kraje požadují urychlené řešení přetrvávajících problémů. Podle smlouvy mezi ČD a Kordisem nemá být narušena návaznost spojů. Čas, po který na vlaky čekají autobusové linky, je však omezen na pět až deset minut; poté autobusy odjíždějí, aby nebyli poškozeni cestující, kteří jezdí hromadnou dopravou jen po silnici. Výlukami na železnici tak nejednou byli postiženi cestující, kteří vlaky vůbec nevyužívají. Po dobu výluky v úseku Horní Heršpice - Střelice například začala nemalá část pravidelných pasažérů využívat autobusové linky 405 a 406 (ze Zastávky, Rosic a Tetčic), čímž docházelo k jejich přeplnění v takovém rozsahu, že se do některých spojů desítky cestujících vůbec nedostaly.

zdroj: Deník a Mladá fronta DNES, Ceskenoviny.cz


Honza Beránek / JTB | 2.1.2008 (20:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
05.01.2008 (3:59)  
AD SA a D1,ale udělat toto ČD tak budou tepáni jěště dva měsíce.Zajímavé holt se různým firmám při podobných problémech meří různýmy metry.
registrovaný uživatel M 
05.01.2008 (0:00)  
Někteří cestující ale sami připouštějí, že o situaci na dálnici věděli. "Doufal jsem, že se to včas vyřeší. Proto jsem se rozhodl do autobusu nastoupit," uvedl například cestující Jakub Caska.

Takze asi tak... Dopravni zacpy nemaji jizdni rady. Jak bylo dneska v Praze? Dalo se podle pocasi poznat, ze autobus nebude asi uplne nejjistejsi druh dopravy? (Tady v brne bylo hnusne jako uz dva mesice, ale kalamitne to nevypadalo...)
V podstate klasicka situace - salina zastavi a ma problem. Co ted? Vymyslet nahradni variantu a jet jinudy (v Brne to v podstate neni problem, vsechno se da "objet")? Nebo cekat na miste, az se to zprovozni nebo prijede nahradni bus? V pripade toho prvni clovek ma pocit, ze neco dela, ale to druhy je vetsinou rychlejsi (i kdyz clovek napred tvrdne na fleku...).
Kdybych byl v Praze a na 106.kilometru (tj. asi hodina jizdy) byla nehoda, tak bych si asi taky myslel, ze nez tam dojedu, tak uz to bude v pohode...
04.01.2008 (23:24)  
Ale já mluvil úúúúúúúúúúúúúúúplně o něčem jiném!!!!!!!!!
Alešu
04.01.2008 (23:22)  
Mohli jsme jet vlakem, zlobí se cestující

Řidič ani steward ale cestujícím vůbec neoznámili, že je na dálnici problém. Zákazníci Student Agency se proto nemohli rozhodnout, zda raději necestovat vlakem. "Mohli bychom to lidem říct, ale byla by to jen naše dobrá vůle," uvedl steward v autobuse.
Zdroj:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=517818
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
04.01.2008 (21:25)  
Ad Jiří Průša,Josef Nos:
Každé zpoždění má nějakou příčinu. Příčiny mohou být špatná práce jednotlivců, špatná organizace práce , nekvalitně vytvořený jízdní řád (viz případ prosinec-pražský uzel), špatná koordinace mezi ČD,SŽDC,Stavebními a dalšími firmami atd.
Je třeba,aby to odpovědní analyzovali a další skupina odpovědných aby přijala opatření , vedoucí k minimalizaci těchto zpoždění.Tato opatření mohou spočívat v pravidelném tréninku zaměstnanců,kontrolách, tvorbě různých pracovních a technologických postupů pro jednotlivé skupiny pracovníků.

stejně jako v Ústeckém kraji kolem autobusů blahé paměti o to: úplně zlikvidovat dotovanou veřejnou dopravu

Myslím,že jste vedle. Kraj je povinnen ZDO zajistit. Dle mého názoru by měl zajistit ZDO tak ,aby fungovala co nejlépe a zároveň stála co nejméně peněz.
Vžijte se do role vedení kraje. Máte k dispozici x miliard , proto abyste všechny krajské aktivity zabezpečil v super kvalitě byste potřeboval minimálně dvojnásobek. A řešíte dilema. Máte trať , kde máte průměrné obsazení vlaku 15 cestujících a víte ,že vás provoz vlaků na této trati stojí x milionů za rok. A pak máte nabídku od busového dopravce,který Vám nabízí zabezpečit ZDO v obcích podél tratě za třetinové náklady s tím , že bus třeba někde zastaví přímo v obci atd. Pro jakou variantu byste se jako řádný hospodář s penězi daňových poplatníků rozhodl ? Pro tu dražší a méně kvalitní ?
04.01.2008 (21:00)  
Pokud sleduji mediální dění kolem ČD, tak získávám čím dál větší dojem, že jde o cílenou PR akci. Jde zřejmě - stejně jako v Ústeckém kraji kolem autobusů blahé paměti o to: úplně zlikvidovat dotovanou veřejnou dopravu. Vím, že mnozí přispěvatelé této debaty by tomu nadšeně tleskali, měli by si ale ve své nerozvážnosti uvědomit, že skáčou na špek (pokud nepatří mezi oněch údajných 10% co jsou "za vodou").
registrovaný uživatel kenny 
04.01.2008 (20:56)  
xAnri05: Jenom technická. Těch 1380,- Kč je ale jenom za jeden den, nebo za celý rok?
04.01.2008 (20:35)  
AD Aleš Franc Každému zaměstnanci ČD by mělo být soustavě vtloukáno do hlavy , že hlavním ukazetelem kvality v jejich firmě je jízda dle JŘ , čistota , atd. Každý zaměstnanec si musí být vědom toho , že každé zpoždění může být vyšetřováno a a viníkům může být dána způsobená škoda k úhradě. toto vyznívá že zájmem každého zaměstnance ČD je aby vlaky jezdili špinavé a pozdě a že za zpoždění nejsou pokutováni což jaksi není pravda.Jako výpravčí musím zdůvodnit každé zpoždění 2 a víc min. u všech vlaků a jen tak něco si prostě nevymyslím RCJOP zaznamenává na vteřiny přesně kdy bylo postaveno, kdy vlak minul návěstidlo apod. takže si moc vymýšlet nemohu a když něco zpozdím jsem pokutován.
Jsem pro placení pokut za zpoždění a nenasazení garantované kvality vozidel,ovšem v rozumních mezích platit pokutu za zpoždění v několikanásobku zaplacené ceny je trochu moc. Na druhou stranu je pravda že ČD mohou dokonce na placení pokut vydělat stačí strikně požadovat náklady na pokuty + práci úředníka na vymáhání od všech viníků včetně cestujících i sebevrahů(u nich asi po příbuzných). navíc od ledna 2009 by mělo jednoduší určit kdo za zpoždění může,prože SŽDC by mělo převzít všechny zaměstnance podílející se na řízení provozu.Takže tu stát bude zodpovědný za dopravní cestu včetně řízení a dopravce bude zodpovědný pouze za své vlaky.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
04.01.2008 (19:51)  
ad Miroslav Zikmund:
pokud dopravní firma ztratí přepravované zboží, tak se to zákazník ani nemusí dozvědět

Pokud tímto zbožím bude černé uhlí z OKD , pak možná. U jiných komodit jsem skeptik.

Od dopravní firmy nedostane příjemce za zpožděné doručení žádné odškodnění, protože ta je ve smluvním vztahu s odesílatelem, nikoli příjemcem

Myslím,že nemáte pravdu. Záleží na smluvním ujednání mezi zadavatelem přepravy a dopravcem. V obchodním vztahu se zpravidla prodávající domluví s kupujícím ohledně přepravy zboží,přechodu vlastnictví zboží a úhradě přepravních a dalších nákladů. Může vzniknout situace,kdy prodávající zadá přepravu a zaplatí ji a může vzniknout situace , kdy prodávající předá kupujícímu zboží ve svém závodě a dál se o nic nestará, neboť vše zařídí kupující , tudíž příjemce zboží.

Dopravní firma žádnou ztrátu neutrpí, protože tohle je vesměs kryto pojistkami.
Jakákoliv škoda je ztráta , i když je kryta pojistkou.Pojišťovny zpravidla určují výši pojistného na základě škodních událostí.Jedna větší pojistná událost může mít za následek zvýšení pojistného pro příští období.

A teď již k těm zpožděním. Víte , v reálném světě při jakékoliv činnosti má každý subjekt odpovědnost za způsobenou škodu. Pokud dělník v továrně vyrobí zmetek , zaplatí jej,pokud neposypete svůj chodník a někdo si zlomí na něm nohu , tak se vystavujete možnému placení postiženému a podobně. Toto platí v reálném světě , ale bohužel už neplatí u ČD. Až toto bude platit i u ČD, budou i ČD patřit do světa.
Myslím,že by vždy při zpoždění vlaku mělo následovat nějaké odškodnění cestujících. Můžeme diskutovat o formě či výši , ale odškodnění by mělo být vždy.
Podívejte,uvedu pár příkladů. Měli jsme s jednou CK odlétat na dovolenou. Zástupce CK , který nás měl na letišti odbavit dorazil o hodinu později , takže to taktak stihnul. Ale omluvil se a na dovolenou jsme odlétali s novým batohem se znakem CK.
Další případ. Objednal jsem si u UPC kabelovou televizi. Mechanik na smluvenou dobu nedorazil a připravil mě tak o několik hodin mého času. Po reklamaci v centrále UPC jsem dostal slevu na jejich služby ve výši 20% na příštích 12 měsíců.
Další případ: Pokud z viny letecké společnosti budete nucen někde přenocovat,zpravidla vás letecká společnost ubytuje a dostanete poukázky na jídlo.
U ČD se klidně stane, že přijedete někam později a přípoj vám ujede. Pokud v brzké době jede nějaký další , je to v pohodě, ale může se stát,že budete nucen v některé žst čekat přes noc. Tak a co dělat. Nádražní restaurace nefunguje, z budovy Vás vyženou a jedinou jistotu, co budete mít,že budete trávit noc někde v mrazu jako bezdomovec . Pokud by k této situaci došlo, mělo by být o cestujícího řádně postaráno. To znamená , buď mu zaplatit hotel , nebo taxi , které by jej dovezlo do cíle jeho cesty nebo by měly vymyslet jiný způsob , jak alespoň zmírnit způsobenou škodu.
Každému zaměstnanci ČD by mělo být soustavě vtloukáno do hlavy , že hlavním ukazetelem kvality v jejich firmě je jízda dle JŘ , čistota , atd. Každý zaměstnanec si musí být vědom toho , že každé zpoždění může být vyšetřováno a a viníkům může být dána způsobená škoda k úhradě.
04.01.2008 (19:48)  
babilon > abychom se zbytečně nedohadovali o 5 promile, tak tady je kompletní text uvedený v tiskové svodce. "Poláškových 5 promile" je tam uvedeno tučně.
Aby to bylo jasnější, tak následuje i rozhovor Poláška v České rozhlase.

****************

První kraj omrzela zpoždění vlaků, Olomouc pokutuje ČD
9.11.2007 ekonomika.iDNES.cz str. 0 Ostatní zprávy
iDNES.cz, Marie Faturová, iDNES.cz, Iva Špačková České dráhy
Olomoucký kraj zakročil proti zpožďování vlaků ve svém regionu. Českým drahám udělí pokutu ve výši asi 5,4 milionu korun. Je to vůbec poprvé v česku, co se kraj takto postavil železnici. Dráhy se reakci kraje diví. Snaží se mu prý vyjít vstříc, jak je to jen možné.

Hejtmanství opatření už schválilo, chybí mu jen podpis. Podle radního Petra Poláška pak musí dráhy peníze uhradit v řádu několika dnů.

"Rozhodli jsme se tak na základě výkazů, které nám dodávají samy České dráhy. Za květen bylo zpožděných asi šedesát spojů, v září kolem padesáti," uvedl Polášek.

Jedná se přitom jen o zpoždění delší než patnáct minut.

Dráhy se o pokutě dozvěděly z médií. Podle mluvčího Ondřeje Kubaly proto neznají podrobnosti o jednání zastupitelstva, ani důvody uložení pokuty. Podle něj nejsou výsledky špatné.

"Například v měsíci září jsme jízdní řád v osobní dopravě v celé republice plnili na 87,1 %. S ohledem na rozsáhlou stavební činnost, kterou na kolejích provádí stát, je to velmi dobrý výsledek," uvedl Kubala.

Radní Polášek ale mluví jinak. "My chápeme zásah vyšší moci, jako je rekonstrukce koridorů. Důvodem zpoždění ale v řadě případů bylo pozdní přistavení soupravy či pozdní nástup personálu," řekl Polášek.

Olomoucké hejtmanství může pokutu udělit, protože sankční podmínky zahrnulo do smlouvy o provozování spojů. Kraj ročně přispívá na tzv. prokazatelnou ztrátu asi 350 miliony korun. Pokutu může udělit do výše pět promile z měsíční zálohy, uvedl Polášek.

Kde není smlouva, není pokuta Ne každý kraj ale na případné sankce myslel. To je případ Pardubic. "Současná smlouva nám neumožňuje sankcionovat České dráhy. Nová smlouva se bude sestavovat v prosinci, podepisovat v lednu, a zatím nevíme, zda do ní možnost sankcí vložíme", řekl iDNES.cz Ondřej Tušl z tiskového oddělení.

To je i případ Ústecka. Drobné problémy se zpožděním mají, smlouva ale neumožňuje dráhy pokutovat. "Uvažujeme o tom, že to změníme, ale to by mohlo jít až od roku 2009, do té doby platí současná tříletá smlouva. Na regionální tratě přispíváme drahám 375 milionů korun, " řekla mluvčí krajského úřadu Veronika Kindlová.

Naproti tomu v jiných regionech se zpožděním problémy nemají. "My o pokutě neuvažujeme. Zpoždění jsou v přijatelné míře a dána především technologickými problémy," uvedl Petr Vinklář z tiskového oddělení Královéhradeckého kraje.

Jihočeši prý jezdí včas, problém je kvalita Podobně je na tom i Jihočeský kraj. O sankcích proto neuvažuje. Chce se ale pokusit o zlepšení kvality. "V příštím roce přispějeme drahám 328 milionů korun a připravujeme zpřesňování smlouvy tak, aby se zlepšila kultura cestování. Chceme tlačit na vyšší kvalitu cestování, to znamená, že budeme požadovat například lepší stav a čistotu vagonů," řekla mluvčí Maria Ptáčková.

Někteří Jihočeši však s tím, že vlaky jezdí přesně podle jízdního řádu, nesouhlasí. "Jedná se o absolutní nesmysl. Jen v posledním týdnu má vlak z Ražic do Tábora zpoždění téměř každý den zhruba dvacet až třicet minut," řekl iDNES.cz Michal Vrkoč.

"Za poslední více než rok odjel vlak do Tábora pouze ve dvou případech na čas. Ve zbylých 99 procentech případů se zpozdí," dodal.

***********************


Zpožďování spojů Českých drah
9.11.2007 ČRo 1 - Radiožurnál str. 9 12:00 Ozvěny dne
České dráhy

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Horká aktualita. Bezmála pět a půl milionu korun pokuta pro České dráhy za zpožďování vlaků. V Česku přelomová věc. První taková pokuta od krajské samosprávy, která si vlaky objednává, Českým drahám za ně platí. Olomoucký kraj oznámil udělení pokuty Českým drahám dnes před polednem. Jsme rádi, že vám už teď můžeme přinést podrobnosti. Krajský radní za ODS Petr Polášek, který má v Olomouckém kraji dopravu na starosti, dobré poledne.

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Dobré poledne také.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Řekněte, prosím, podrobnosti k té sankci pro České dráhy a důvody.

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Tak, my si jako každý kraj vlastně objednáváme u Českých drah vlastně veřejnou základní dopravní obslužnost, kdy hradíme těm dopravcům ztrátu, kterou kraji vzniká mezi příjmy a výdaji, které mají. Součástí té smlouvy, kterou uzavíráme s Českými drahami, je samozřejmě i možnost sankcionování za nedodržení jízdních řádů nebo vynechání vlaků. Ten limit je tam zhruba nad patnáct minut zpoždění a vycházíme přitom z výkazů, které nám měsíčně prostě České dráhy poskytují. Snažíme se samozřejmě vyhodnocovat ty zpoždění, které jsou zaviněné vnějšími vlivy, ty jakýmsi způsobem nezapočítáváme, ale tady ta situace prostě v letošním roce nabrala prostě stále se zhoršující tendenci. My jsme v květnu například měli zhruba šedesát spojů, které byly skutečně zaviněny, byly zpožděny a to zpoždění bylo zaviněno na straně prostě dopravce, čili na straně Českých drah a ta situace se prostě nijak nelepšila, a tudíž jsme se rozhodli konat a na základě té smlouvy jsme včera v krajské radě se rozhodli udělit dopravci pokutu ve výši pět milionů čtyři sta tisíc korun zhruba.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Hodně velká částka.


Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Je to hodně velká částka, nicméně my také si objednáváme za hodně velkou částku, když to řeknu lapidárně, čili ta částka, kterou jsme v roce 2007 zaplatili, je přes tři sta milionů korun Českým drahám a z toho se také odvíjí prostě promile, které je vypočítáváno z pravidelné měsíční zálohy.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Jak velké to zpoždění u těch šedesáti spojů bylo? Dokážete v tuhle chvíli říct, prosím?

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Samozřejmě nejsem schopen u jednotlivých spojů říct, jaké to zpoždění bylo. Někde dokonce dochází vlastně k úplnému odřeknutí, to znamená, ty spoje jakoby vůbec nebyly provozovány.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
A za ty jste také zaplatili.

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Ty samozřejmě jsme také zaplatili a samozřejmě, že tam dochází potom jakoby k vratce za ten nerealizovaný spoj, ale na druhou stranu tomu uživateli, tomu klientovi, který si zaplatí ten lístek, je to jedno, že ten chce hlavně dojet včas, už mu ani tak nezáleží, v čem jede, ale hlavně aby dojel tam, kam potřebuje a dojel prostě v termínu. Ty hlavní příčiny zpoždění, které uvádějí České dráhy, jsou samozřejmě možná jakoby chronicky známé, nicméně odcituju z toho materiálu. Jsou to poruchy hnacích vozidel, technické závady na těch vlakových soupravách, ale také pozdní nástup třeba vlakového personálu, strojvůdce, řidič a podobně.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Takže šlendrián.

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Takže určitě nedostatky na straně asi řízení provozu Českých drah.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Vy jste první v historii, kdy krajská samospráva dává Českým drahám pokutu. Váhali jste hodně dlouho?

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
No, tak České dráhy jsou pro nás významný obchodní partner, to je vždycky otázka toho, že se snažíme prostě nějakým způsobem s obchodním partnerem, který i pro nás má dlouhodobou perspektivu, jaksi komunikovat a jednat, ale tady říkám znova, ta situace prostě už přesáhla rámec normálnosti a ty neustále se opakující výmluvy na to, že se prostě hodně staví a že ty železniční koridory jsou prostě v rekonstrukci, prostě vzala za své, když jsme opravdu analyzovali příčiny těch zpoždění, takže nevím, jestli jsme první, já nevím o tom, zda podobná pokuta někdy byla udělena, ale prostě plníme to, co, jsou to veřejné finanční prostředky, které do té dopravy dáváme a jsme také odpovědni voličům a občanům Olomouckého kraje.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Dobré poledne do Olomouce. Radní Petr Polášek za ODS. Děkuji a na slyšenou.

Petr POLÁŠEK, krajský radní Olomouckého kraje /ODS/
--------------------
Na slyšenou.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
A co na to České dráhy? Mluvčí Ondřej Kubala. Dobré poledne.

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
Hezké poledne přeji.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Byla to hodně nelichotivá slova. Jak se vám poslouchala?

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
Možná jsem měl takový pocit v jeden okamžik, že za chvilku budou volby, když jsem pana radního poslouchal. Nicméně pro nás je velmi zvláštní to dnešní oznámení novinářům, protože už je to podruhé, co Olomoucký kraj šel s informacemi o zpoždění nebo neplnění grafikonu jako první za novinářemi a potom teprve za námi.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
To je ale forma, nikoli podstata.

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
To je forma, nicméně pokud tam padala slova jako že jsme obchodní partneři a podobně, tak je to velmi zvláštní, když my se dozvíme o udělení pokuty z médií od novinářů, kteří jdou z tiskové konference a ne od kraje, který samozřejmě je naším obchodním partnerem, platí dopravu a pokud dojde k poruše lokomotivy a podobně, jak jsme slyšeli, tak jednoznačně ...

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Teď jste ale ty důvody ...

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
Tak má jednoznačně pravdu a je to v takovém případě chyba Českých drah.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Teď ale České dráhy ty důvody prostřednictvím Radiožurnálu slyšely. Co tedy na to říkáte?

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
Ano, jednoznačně musím připustit, je to technika, vypravujeme několik tisíc spojů v celé České republice denně a stejně jako se vám může porouchat auto, tak nám se může porouchat lokomotiva, nemůžeme si nalhávat, že vozový park Českých drah je ten nejnovější a nejmodernější. Bohužel tak to není, investujeme dvě celé šedesát sedm miliardy do obnovy vozového parku pro cestující jenom za letošní rok, ale samozřejmě, pokud je, ale k poruše na lokomotivě může dojít.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Uznáváte tedy oprávněnost té pokuty?

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
Já neznám rozklad, neznáme zatím vůbec nikdo na Českých drahách, za co přesně byla udělena, známe pouze informace z médií, které máme hodinu staré od novinářů, takže k tomu se vyjádřím podrobněji až v okamžiku, že budeme mít nějaký papír, ano, pokutu máte za toto, za toto a za toto. To jsou zatím pouze slova, která pouští Olomoucký kraj přes novináře, byť více či méně oprávněná, ale prostě na nás se zatím nikdo neobrátil.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Ptali jsme se i lidí na nádraží, co oni soudí o tom, že by České dráhy měly platit za zpoždění pokuty. Mezi mnohými dotázanými jsou i železničáři. Tady jsou odpovědi, pojďme si je poslechnout spolu.

osoba
--------------------
Když mají zpoždění, no, tak proč by neplatily pokutu?

osoba
--------------------
Ti lidi, kteří cestujou, tak do tý práce musejí přijít včas, je to zcela správná věc.

osoba
--------------------
Pochopitelně, může se to stát někdy, že jo, ale aby se to stávalo pravidlem, to jako by nemělo bejt.

osoba
--------------------
Pořád zdražují, ano, měli by jezdit včas a když ne, tak pokuty.

osoba
--------------------
Třeba to pomůže, případ od případu, přijde na to, o kolik. Záleží na vzdálenosti. Když přijedete o dvě hodiny do Brna později, tak je to vážné, když přijedete do Českýho Brodu o deset minut, tak se snad nic nestane.

osoba
--------------------
Každý samozřejmě dodržujeme něco, o co se snažíme, přijít včas, a taky se nám to někdy nepodaří, ale tohle je věc vážnější, protože vezeme tři sta lidí, osm set lidí.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
To byla zrovna slova železničáře. Co s tím uděláte, aby další pokuty nenásledovaly?

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
My samozřejmě se snažíme jednat s kraji a hledat příčiny zpoždění, popřípadě pokud na některých tratích nejsme schopni třeba v uvozovkách kvůli stavbě nebo výlukám, byť tam zaznělo, že to je věčně omílané dokola naše hájemství, tak je to pravda, že naprostá většina zpoždění v České republice je kvůli velmi intenzivní stavební činnosti, protože stát velmi investuje do obnovy železniční infrastruktury, tak se snažíme přizpůsobovat jízdní řád, chceme, abychom jezdili co nejpřesněji, nakupujeme nové vlaky, i když samozřejmě nejsou zatím vidět všude a v takovém měřítku, ale především bych byl rád, kdybychom s těmi objednateli se mohli scházet u společného kulatého stolu a hledat řešení a hledat a přizpůsobovat jízdní řád a ne vzkazovat si informace o pokutách přes média. To je jednoznačně nekorektní.

Vít DVOŘÁK, moderátor
--------------------
Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Děkuji, na slyšenou.

Ondřej KUBALA, mluvčí Českých drah
--------------------
Na slyšenou.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko