..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
09.01.2008 (19:56)  
Pane M,my si opravdu nerozumíme a každý mluvíme o něčem jiném.Tak ještě jednou:já zastávám názor,že vyčíslit přesně náklady na spoj,tak jak to vyžadují objednavatelé regionální dopravy je pro ČD z principu velmi obtížné,ne-li nemožné.Nemám na mysli čisté,v penězích vyjádřené náklady,to zas takový problém není-něco stojí hnací vozidlo(vč.paliva či elektřiny),něco souprava,něco dělá plat personálu a další je poplatek za dopravní cestu.Ale to přece nestačí,aspoň pro výpočet provozní ztráty ne.K tomu je potřeba znát i tržby-nemyslím tím ty z IDS,ty jsou prostě procentním podílem celkových tržeb IDS,vypočteným dle daného schématu.Ale mám na mysli tržby z ostatních jízdenek,a to je jádro pudla:síť je rozsáhlá a každý cestující si může kdekoliv koupit a zaplatit jízdenku odkudkoli kamkoli.V dotované dopravě povinné místenky nepřicházejí v úvahu,takže jak zjistit,že cestující,jedoucí např.z Českého Krumlova do Plzně jel ráno,v poledne či večer,že po ujetí 100 km nepřerušil jízdu a nepokračoval další den?A co zpáteční jízdenky,aspoň dříve hodně využívané?Možná je moje uvažování trochu deformováno,jsem strojvedoucí ve výslužbě,ale ono to opravdu tak jednoduché jako v autobusech není.
Registered user M 
09.01.2008 (11:02)  
Vousaci, tak ja uz nevim... Kde bydlis? Nemate tam nejaky IDS? Proste si koupis listek jakoby na MHD a jedes na nej vlakem nebo autobusem. Listek neni napsany na "odnekud-nekam", ale na urcity casovy usek. Jestli stihnes 5x jakkoliv prestoupit, tak muzes.
Neni nutne si kupovat jizdenku na konkretni spoj a konkretni datum, neni nutne kupovat si jizdenku na usek mezi dvemi konkretnimi zastavkami.
At vlak nebo autobus, plati to uplne stejne.
09.01.2008 (10:21)  
Vyčíslení nákladů na jeden spoj by pro ČD neměl být problém.

Stejně kraj by určitě neměl problém s formulací, že když ceny vstupů vzrostou o x %, dojde k určitému navýšení dotací. Potom by dopravce musel doložit skutečné navýšení vstupů (např. smlouvou o dodávkách, daňovými doklady). O zneužití informace by se neměl obávat, neboť každý zaměstnanec musí ctít obchodní tajemství druhých subjektů, které se doví při výkonu svého povolání. Takže krajský úředník porovná stávající a novou smlouvu, zjistí, že vstupy narostly o tolik a tolik % a jestli je/není splněná podmínka o navýšení dotace. Dále se o předložené smlouvy zajímat nebude, co vyčetl ze smluv nesmí sdělovat třetím osobám.
09.01.2008 (9:14)  
Ad happy:ale zpětné vyčíslení ročních nákladů na spoj opravdu není problém,ani pro ČD.Jenže to je nic neříkající číslo, protož nevyjadřuje skutečnost-k tomu je třeba znát nejen náklady,ale i tržby.A to je ve velké síti opravdu problém.A k vašemu přirovnání se supermarketem:ani tam nemůžete jako platící zákazník vyžadovat nic víc,než cenu,uvedenou na cenovce-jestli je přiměřená,na jakých základech byla stanovená a proč se tam nedozvíte.
Registered user SzKT  mail  
09.01.2008 (9:09)  
pekař: Kdože by krajům za ty peníze jezdil? To je velice prosté: libovolný autobusový dopravce. Realita je totiž taková, že kromě nekolika páteřních tratí kolem aglomerací (Praha, Brno, OStrava) je valná část regionální železniční dopravy autobusem nahraditelná, byť třeba ne tak kvalitně, zato však vždy levněji a spolehlivěji než teď vlakem.
Rád bych totiž všem omlouvačům neschopnosti ČD připomněl, že krajům už s takovým výkonem objednané služby dochází trpělivost a vím z vlastní zkušenosti, že to je jeden z hlavních důvodů, proč se snaží objednávku pro ČD zmenšovat kam až to politicky jde. Takže až tu zase budete lkát nad rušenými lokálkami, tak to je jen shnilé ovoce "obchodního" počínání ČD. Samozřejmě netvrdím, že za každé zpoždění můžou přímo ČD jako dopravce, ale povinností konečného dodavatele v obchodním styku je zapracovat do své nabídky všechna rizika, takže např. pokud se staví koridor, omezím dopravu a vytvořím "vatu" k jízdním dobám, nemám-li dostatek vhodných a spolehlivých vozidel, přijmu objednávku jen na to, co umím bezpečně odjezdit a podobně. Pokud management ČD s takovými riziky nepočítá, tak za ně jednoduše přebírá odpovědnost a je už celkem jedno, kdo za to po věcné stránce může.
Registered user JOHNZ 
08.01.2008 (21:38)  
happy: problém s tým majú všade vo svete ... pokiaľ viem, tak metodika výpočtu strát väčšinou súčasťou ZVVZ, nie inak je tomu v Nemecku ... na Slovensku sa pokiaľ mi je známe skúšal (skúša) nejaký matematický model vymyslený v spolupráci FPEDaS a FRI Žil. Univerzity ... ale k akým výsledkom sa s ním dospelo, neviem ...
08.01.2008 (21:21)  
Ad M:opět nedorozumění-v autobuse si cestující kupuje jízdenku na konkrétní spoj v konkrétní den a na úsek, definovaný konkrétními zastávkami.Totéž platí o předprodeji mimo vozidlo-opět konkrétní spoj v konkrétní den.A ta jízdenka(v drtivé většině vystavovaná elektronicky a na jiný spoj nepoužitelná) je velmi snadno evidovatelná,takže je úplně jedno,kolik linek a v jakém rozsahu autobusový dopravce provozuje celkem.Ale u ČD je to opravdu jiné-to přece všichni víme.
Registered user pekař 
08.01.2008 (20:33)  
happy: by mě zajímalo, kdo by tam těm krajům za ty peníze jezdil......
Registered user happy 
08.01.2008 (20:28)  
Prostě vyčíslení ročních nákladů na spoj není problém v žádné vyspělé zemi,ovšem u čd to problem je.Milion a jeden důvod,proč to nejde,ale ani jeden důvod,proč by to jít mohlo.Ještě chvilku milé čd pruďte kraje a myslím,že se se zlou potážete.To je asi jako kdyby na mě u pokladny v supermarketu řvala pokladní.Taky už bych tam jako zákazník nikdy nevlezl.Kraj je zákazník a má právo požadovat dohodnuté služby s jejich řádnou kalkulací
Registered user JOHNZ 
08.01.2008 (20:24)  
happy: ČEZ má na vedeniach elektromery ... rušne ich na sebe nemajú (ZSSK a SK-CARGO ich tam síce už dávajú, ale ČD pokiaľ viem, nie)
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko