Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
| 7.1.2008 (12:00)
Neni nutne si kupovat jizdenku na konkretni spoj a konkretni datum, neni nutne kupovat si jizdenku na usek mezi dvemi konkretnimi zastavkami.
At vlak nebo autobus, plati to uplne stejne.
Stejně kraj by určitě neměl problém s formulací, že když ceny vstupů vzrostou o x %, dojde k určitému navýšení dotací. Potom by dopravce musel doložit skutečné navýšení vstupů (např. smlouvou o dodávkách, daňovými doklady). O zneužití informace by se neměl obávat, neboť každý zaměstnanec musí ctít obchodní tajemství druhých subjektů, které se doví při výkonu svého povolání. Takže krajský úředník porovná stávající a novou smlouvu, zjistí, že vstupy narostly o tolik a tolik % a jestli je/není splněná podmínka o navýšení dotace. Dále se o předložené smlouvy zajímat nebude, co vyčetl ze smluv nesmí sdělovat třetím osobám.
Rád bych totiž všem omlouvačům neschopnosti ČD připomněl, že krajům už s takovým výkonem objednané služby dochází trpělivost a vím z vlastní zkušenosti, že to je jeden z hlavních důvodů, proč se snaží objednávku pro ČD zmenšovat kam až to politicky jde. Takže až tu zase budete lkát nad rušenými lokálkami, tak to je jen shnilé ovoce "obchodního" počínání ČD. Samozřejmě netvrdím, že za každé zpoždění můžou přímo ČD jako dopravce, ale povinností konečného dodavatele v obchodním styku je zapracovat do své nabídky všechna rizika, takže např. pokud se staví koridor, omezím dopravu a vytvořím "vatu" k jízdním dobám, nemám-li dostatek vhodných a spolehlivých vozidel, přijmu objednávku jen na to, co umím bezpečně odjezdit a podobně. Pokud management ČD s takovými riziky nepočítá, tak za ně jednoduše přebírá odpovědnost a je už celkem jedno, kdo za to po věcné stránce může.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










