..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (16:15)  
Georgo: termín pat jsem použil pro dokreslení absurdity situace a průzkumů. S tím sčítáním ve vlaku je to blbost. Dojdu k počtu cestujících, které mi vůbec nic neříká, co tratě bez průvodčího, prostě tomu nevěřím.
registrovaný uživatel happy 
08.01.2008 (16:07)  
Opakuji,že není žádným velkým problémem udělat modely proudu lidí.Samozřejmě nikdy to nebude stoprocentně přesné.Jde o obyčejné sčítání lidí ve vlaku,které potom vyhodnotí statisti.Statistika je celkem značně složitá věda a dnes se tím zaobírají i soukromé společnosti,které modelují různé situace.Tady ovšem nejde o to,že by to někdo neuměl,či bylo by to nad lidské síly,ale tady jde o to,aby se náhodou neprovalilo celkové hospodaření.Na jedné straně dumpingové ceny některých rychlíků a na straně druhé přemrštěné dotace na některé spoje vedené 810.Prostě není jasné,zdali třeba JMK nedotuje dopravu v jiném kraji,nebo třeba jestli se náhodou penězma z JMK nedotují rychlíkové spoje z Plzně do Mostu.Jinak JMK moc dobře ví ,kolik lidí kam jezdí,ale nemůže přinutit čd,aby s tímto faktem kalkulovaly v ostatních nákladech a příjmech
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (15:59)  
Voudaci, jestli to CD nedokazi, tak je to asi jejich problem. Vsechny ostatni firmy toho schopne jsou a myslim si, ze by to urcite zvladly i CD - jenze to by musely zverejnit, kdo vlastne za co chcou...

A jeste jednou - kdyz bude ridic autobusu na kazde zastavce pocitat, kdo kam jede a na jaky listek, tak pri sebelepsim usudku o NAKLADECH nezjisti VUBEC nic...

Kazdopadne co vubec nechapu, je tohle - CD v ramci IDS nejsou schopny vykazat naklady a trzby. Soukromnici ale ano. Takze logicky dotaz - v cem to ti soukromnici maji snazsi? Ze jsou mensi? Kdyz nekdo jezdi na dvou trasach, tak rezijni naklady rozdeli dokaze, ale kdyz nekdo jezdi na 40 trasach, tak nikoliv? Kdyz ma firma jen tri divize, tak spolecne naklady rozdelit dokaze, ale kdyz jich ma 10, tak to mozne neni? Jako planovani vyroby v tehle firmach musi byt teda vesteni z koule...
Meeting manazeru - (GM:) takze panove, na pristi rok chci zisk 10 milionu a od jednotlivych z vas pozaduji detailni propocty nakladu. Jemu podrizeni lide ale jeden po druhem odpovidaji - my ale naklady spocitat nedovedeme, od doby, co vyrabime krome vyrobku A i vyrobek B, tak to nedokazeme spocitat a myslime si, ze to ani nejde. Uz jsme moc velka firma. GM: Tak to je v pytli, my vlastne teda ani nemuzeme zjistit, jestli budeme v zisku, nemuzeme si stanovit budget, nevime, jestli si muzeme dovolit najmout dalsi lidi a rozsirit vyrobu...
Skutecnost? Ti manazeri lhali - zamerne naklady zverejnit nechteli, protoze by nad sebou meli bic v podobe nedodrzeni planu vyroby. Kdyby takto odpovedeli, tak by vysoce pravdepodobne GM rekl, dobre, zitra uz nechodte, protoze takovou bandu blbcu tady nepotrebuju
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (15:48)  
No, srovnavat pruzkum verejneho mineni (jaksi bez overeni, jestli nekdo lze nebo mluvi pravdu, coz je ten opravdu nepatrny problem) a "fyzicke pocitani nejakych veci", tak to je teda husty...
08.01.2008 (15:44)  
Ad M:asi jsem to nepochopil správně:autobusový dopravce je schopen podle krajských úřadů a některých přispěvatelů tohoto webu přesně doložit náklady na jednotlivé spoje a tržby na nich realizované.Ale proboha jak?To každý řidič na každé zastávce zjišťuje,kolik cestujících nastoupí s dokladem IDS a kam jedou,aby to následně přesně evidoval?Ale u vlaku tohle opravdu možné není,domnívám se že i u autobusu je to spíše kvalifikovaný odhad,než přesné počty.Takže jsme opět na začátku-vlak v režii ČD,která má velkou,tarifně provázanou síť okrádá krajský rozpočet,neboť nemá možnost přesně zjistit a vykázat náklady a tržby z jednotlivých spojů.Na rozdíl od soukromníků,kteří to dokáží i v podmínkách IDS.
08.01.2008 (15:17)  
pekař: pôvodne bola reč o pate, ale pat to bol až po prepočte na parlamentné mandáty. Ani v systéme proporčnej reprezentácie sa však mandáty nerozdeľujú volebným subjektom striktne proporčne, pretože daná prepočtová formula vždy skresľuje. Konkrétne systém štrnástich volebných obvodov a upraveného d'Hondtovho deliteľa, používaný v ČR od volebnej reformy z roku 2000, má tendenciu v určitých prípadoch skresľovať pomerne výrazne, a tak veľmi rozdielne absolútne počty hlasov môžu generovať veľmi podobné rozdelenia mandátov a naopak.
Druhou vecou je exit poll, ktorý sa nedá reálne porovnávať so štatistickým modelom pre odhad prepravných tokov. Naviac kým v doprave sa dajú používať empirické indikátory, v exit polle nie je pravdivosť výpovedí nijako zaručená. Koľko ľudí sa neprizná k tomu, že volili komunistov? Ostatne, z princípu tajných volieb ani nemusia...
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (12:54)  
Vousac - integrovane systemy ale na mysli mit musis, protoze prave o nem je v clanku rec...
08.01.2008 (12:50)  
M: Díky za ten link. Pokud tu ještě zůstává nějaký odpůrce pokut, nechť si ten článek přečte. Sankce v případě neposkytnutí služeb v dohodnutě kvalitě a rozsahu jsou standardní součástí smluvních mechanismů mezi zákazníkem (v tomto případě cestující zastoupeni krajem) a dodavatelem (ČD). Jejich vymáhání jenom správně tlačí ČD směrem k normálnímu fungování.
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (12:26)  
Georgo: uzavřely se volební místnosti a podle odhadů volebních výsledků, které neměly mít odchylku větší než jedno procento vyhrála ODS velmi značným rozdílem ( tuším osm procent).Konečný výsledek byl však naprosto jiný, odchylka daleko větší a průzkumy k smíchu.
08.01.2008 (12:16)  
pekaři, kým nemáš prehľad o fungovaní volebného systému, tak sa prosím téme volebných ziskov ani nevyjadruj.

A že by nešlo odsledovať počet cestujúcich? Samozrejme, že šlo. Keď to zvládnu IDS v mnohých európskych aglomeráciách, skutočne nie je dôvod, prečo by to tu mal byť nejaký zásadný problém.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko