Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
| 7.1.2008 (12:00)
A jeste jednou - kdyz bude ridic autobusu na kazde zastavce pocitat, kdo kam jede a na jaky listek, tak pri sebelepsim usudku o NAKLADECH nezjisti VUBEC nic...
Kazdopadne co vubec nechapu, je tohle - CD v ramci IDS nejsou schopny vykazat naklady a trzby. Soukromnici ale ano. Takze logicky dotaz - v cem to ti soukromnici maji snazsi? Ze jsou mensi? Kdyz nekdo jezdi na dvou trasach, tak rezijni naklady rozdeli dokaze, ale kdyz nekdo jezdi na 40 trasach, tak nikoliv? Kdyz ma firma jen tri divize, tak spolecne naklady rozdelit dokaze, ale kdyz jich ma 10, tak to mozne neni? Jako planovani vyroby v tehle firmach musi byt teda vesteni z koule...
Meeting manazeru - (GM:) takze panove, na pristi rok chci zisk 10 milionu a od jednotlivych z vas pozaduji detailni propocty nakladu. Jemu podrizeni lide ale jeden po druhem odpovidaji - my ale naklady spocitat nedovedeme, od doby, co vyrabime krome vyrobku A i vyrobek B, tak to nedokazeme spocitat a myslime si, ze to ani nejde. Uz jsme moc velka firma. GM: Tak to je v pytli, my vlastne teda ani nemuzeme zjistit, jestli budeme v zisku, nemuzeme si stanovit budget, nevime, jestli si muzeme dovolit najmout dalsi lidi a rozsirit vyrobu...
Skutecnost? Ti manazeri lhali - zamerne naklady zverejnit nechteli, protoze by nad sebou meli bic v podobe nedodrzeni planu vyroby. Kdyby takto odpovedeli, tak by vysoce pravdepodobne GM rekl, dobre, zitra uz nechodte, protoze takovou bandu blbcu tady nepotrebuju
Druhou vecou je exit poll, ktorý sa nedá reálne porovnávať so štatistickým modelom pre odhad prepravných tokov. Naviac kým v doprave sa dajú používať empirické indikátory, v exit polle nie je pravdivosť výpovedí nijako zaručená. Koľko ľudí sa neprizná k tomu, že volili komunistov? Ostatne, z princípu tajných volieb ani nemusia...
A že by nešlo odsledovať počet cestujúcich? Samozrejme, že šlo. Keď to zvládnu IDS v mnohých európskych aglomeráciách, skutočne nie je dôvod, prečo by to tu mal byť nejaký zásadný problém.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










