..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
08.01.2008 (20:22)  
To je zajímavé,že i ČEZ dokáže přesně vyčíslit náklady.A to že MWh z jaderky je jinak drahá jak MWh z tepelky je prostě samozřejmostí.Ovšem čd nedokáží vyčíslit Os s číslem 5582 vedeného 810 jezdícího v sedle a 6789 jedícího po koridoru vedeného 471.čEZ třeba dostává dotace na obnovitelné zdroje v energetice a dělá mu snad problém vyčíslení nákladů??
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.01.2008 (20:17)  
M: Ale autobusova tarifa (ak teda nepocitame IDS) umoznuje predsalen lepsie spocitat prepravne prudy aj obsadenost autobusu.

A inak co sa tyka ceny elektriny pri velkoodberoch ... ak jeden vlak 12.11. spotrebuje 500 kWh elektrickej energie a 13.11. spotrebuje tiez 500 kWh, len mozno s inym priebehom (rozbehne sa prudsie v stanici A a naopak lezernejsie v stanici B) rozdiel v jej cene moze byt kludne polovica ... zavisi od toho ake su odbery inde a ake je zrovna regulacne pasmo ... a to sa vie tusim max. 2 hodiny dopredu ... a to ešte nehovorím o ev. neohlásených odberoch ... tam sa môže stať, že sa prejdete s elektrickou mašinou po stanici v nevhodnú dobu a bude Vás to stáť milión (ale to sa dozviete až na faktúre, bez šance prísť na to kvôli čomu tam ten neohlásený odber je)
registrovaný uživatel happy 
08.01.2008 (20:17)  
Rec je o jedne lince za jeden rok!

To zde bohužel většina diskutujících není ochotná pochopit..
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (20:16)  
M: sedni si, dej si jogurt z Kunína a věz, že i když jezdí mašinkou nebo třeba jogurtem každý den někdo jiný, jejich součet by zvládnul i posluchač první třídy základní školy. Ale o tom se zde nebavíme, fíš? Dobrou chuť.:)
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (19:18)  
Jogurty se dotujou...
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (19:05)  
Aha, takze kdyz kazdy den jezdi v jogurtu jini cestujici, tak to znamena, ze to nelze secist za cely rok. Chapu...

Protoze jsem se ve stredu dival na film a byl vzhuru az do jedenacti, tak to nemuzu scitat se ctvrtkem, kdy jsem nebyl doma a TV vubec nejela... Secist to proste nejde, faktury mi EON posila denne...
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (19:02)  
Vousac - ale vetsina autobusaku prece zajistuje vice nez jen jednu linku - dokonce si troufam tvrdit, ze na stejnem uzemi maji autobusy vice linek nez vlaky (dane hustotou site)... Kolik ma Tourbus linek? No, dost rekl bych:)

MZ - Jasne, takze jakekoliv firemni planovani je zbytecne. Jo a mimochodem, urcite to jde udelat (resp. jiste se to tak dela, pochybuji, ze by JMK "1.ledna" poslal na ucet CD castku na cely rok) i tak, ze se budou proplacet zalohy, takze nejake ceny ropy nehraji roli (nemluve o necem jako komoditni derivaty), protoze smlouvy na to klidne mohou pamatovat. Jestli bude tma nebo den, pripadne kolik bude sobot a nedeli snad jasne je take a prumer je docela dobra vec.
Kazda normalni firma dela budget na rok a postupne jej reviduje. Ten seznam je jen ubohou vymluvou, proc to a to nejde...

A pokud jde o ten jidelnicek - no, az na to, ze CD ten jidelnicek na jeden rok dopredu sestavuji - jmenuje se to jizdni rad. Vedi, kolik najezdi kilometru, vedi kolik tomu odpovida oprav (jako ten zakon velkych cisel je fakt vec...).
Ten fantastckej seznam mi prijde na urovni, kdy "neni za zadnou cenu mozne" urcit prumernou mesicni spotrebu elektriny v domacnosti, protoze v noci se sviti a pres den ne, protoze v zime je driv tma, protoze v pondeli je oblibeny serial a jdu spat az v deset, zatimco v utery chodim spat uz v devet a protoze kazdy druhy vikend jedu k babicce, takze nejsem doma.
Jako nevim, jestli si rozumime - nikdo nechce naklad spoje jednouciho 4.brezne v 15:27. Rec je o jedne lince za jeden rok!
08.01.2008 (18:14)  
Tak tentokrát jste nepochopili vy mne:jen jsem chtěl dát do diskuze,že ČD provozující velmi rozsáhlou síť tratí,kde je možné jet (včetně IDS),mají při zjišťování skutečných tržeb a skutečného počtu přepravených cestujících neskonale těžší úlohu,než soukromí dopravci,provozující jen jednu trať.O autobusu nemluvě.Možná,že to dopadne podobně jako se zpožděním:čekání na přípoje se zrušilo(podstatně zkrátilo)a prodloužily se jízdní doby. Třeba se dočkáme i toho,že cestující si bude kupovat jízdenku ne na celou zamýšlenou cestu,ale tak jako v autobusu-od nástupu do výstupu.A ještě něco-i u vlaků bez průvodčích se občas sčítání frekvence koná(konalo),dělá to strojvedoucí,jak to stihne,nikoho nezajímá (vlastní zkušenost).
08.01.2008 (18:12)  
Happy : ano měly by u každého spoje určit ztrátu.
Jenže dokážete předem určit jaké kolejové vozidlo pojede na konkrétním vlaku. Do nákladů na jízdu vlaku musíte započítat i náklady na údržbu, pokud je vozidlo po "dílnách", tak se odepisuje zhodnocení vozidla při dílenské opravě > čili cena dílenské opravy.
Potom jsou také proměnlivé ceny nafty, elektrické energie - i když budete mít s dodavatelem nafty uzavřenu nějakou cenovou doložku, tak taková doložka má taky své hranice. Jede-li vlak v sobotu nebo neděli, tak je dražší než v pracovní den, protože personál dostává příplatek, jede-li ve svátek, je zase dražší, protože existuje sváteční příplatek. Podobně vlak jedoucí v noci je dražší než vlak jedoucí ve dne o noční příplatek. Jsou-li součástí mzdového řádu i příplatky zaměstnanců za odpracovaná léta, tak se pak náklady na jízdu vlaků liší podle toho, jak "dlouho zaměstnaný" pracovník na vlaku zrovna je.
Takže pro jakékoli výpočtu nákladovosti se používají paušální hodnoty "průměrná hodinová mzda", průměrné náklady na údržbu (na jeden vozový / lokomotivní km) - vše pochopitelně z údajů za předchozí rok, případně navýšené o nějaký koeficient předpokládaného meziročního nárůstu. Např. u těch mezd o to, co se předpokládá v rámci kolektivní smlouvy.
Pokud někdo tvrdí, že přesně umí spočítat náklady na rok předem, tak pouze oblbuje.
To je stejné, jako kdybyste si udělal na rok dopředu rodinný rozpočet na stravování, včetně precizně sestaveného jídelníčku a zahrnul do toho spotřebu elektrické energie, plynu, vody nutnou na přípravu jídel a třebas i mytí nádobí.
Dnes nemůžete přesně vědět, kolik vás skutečně bude stát naplánovaný oběd třebas 30. září, přesněji řečeno, zda na něho vůbec budete mít finanční prostředky,
registrovaný uživatel happy 
08.01.2008 (17:25)  
Ano kraj zajímá ztráta a kolik má doplatit.Ale kraj taky musí vědět,za co platí a kolik! A čd by měly u každého spoje určit ztrátu!A pak to jen sečíst dohromady.To se potom nedivme,že kraj nebude nikdy podporovat masivně nákup nového vozidla,protože by opět nevěděl za co platí.Je zajímavé,že u DB a té haldy soukromníků jde vyčíslit ztráta daného spoje.A myslím,že z hlediska "dotování" a jízdních dokladů jde o daleko složetější systém než čd.Prostě mně nikdo nenamluví,že ztráta na vlak ve špičce je stejná,jako ztráta na vlak v sedle.A že ztráta plné 810 je stejná jako ztráta prázdného vlaku vedeného klasikou.Je nestoudné platit stejné dotace na Vysočině na vlak vedený regionovou a na vlak vedený řadou 754 o stejné obsazenosti.V jednom případě jde o předražení a v druhém jde o dumping .
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko