Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.


A inak co sa tyka ceny elektriny pri velkoodberoch ... ak jeden vlak 12.11. spotrebuje 500 kWh elektrickej energie a 13.11. spotrebuje tiez 500 kWh, len mozno s inym priebehom (rozbehne sa prudsie v stanici A a naopak lezernejsie v stanici B) rozdiel v jej cene moze byt kludne polovica ... zavisi od toho ake su odbery inde a ake je zrovna regulacne pasmo ... a to sa vie tusim max. 2 hodiny dopredu ... a to ešte nehovorím o ev. neohlásených odberoch ... tam sa môže stať, že sa prejdete s elektrickou mašinou po stanici v nevhodnú dobu a bude Vás to stáť milión (ale to sa dozviete až na faktúre, bez šance prísť na to kvôli čomu tam ten neohlásený odber je)
To zde bohužel většina diskutujících není ochotná pochopit..
Protoze jsem se ve stredu dival na film a byl vzhuru az do jedenacti, tak to nemuzu scitat se ctvrtkem, kdy jsem nebyl doma a TV vubec nejela... Secist to proste nejde, faktury mi EON posila denne...
MZ - Jasne, takze jakekoliv firemni planovani je zbytecne. Jo a mimochodem, urcite to jde udelat (resp. jiste se to tak dela, pochybuji, ze by JMK "1.ledna" poslal na ucet CD castku na cely rok) i tak, ze se budou proplacet zalohy, takze nejake ceny ropy nehraji roli (nemluve o necem jako komoditni derivaty), protoze smlouvy na to klidne mohou pamatovat. Jestli bude tma nebo den, pripadne kolik bude sobot a nedeli snad jasne je take a prumer je docela dobra vec.
Kazda normalni firma dela budget na rok a postupne jej reviduje. Ten seznam je jen ubohou vymluvou, proc to a to nejde...
A pokud jde o ten jidelnicek - no, az na to, ze CD ten jidelnicek na jeden rok dopredu sestavuji - jmenuje se to jizdni rad. Vedi, kolik najezdi kilometru, vedi kolik tomu odpovida oprav (jako ten zakon velkych cisel je fakt vec...).
Ten fantastckej seznam mi prijde na urovni, kdy "neni za zadnou cenu mozne" urcit prumernou mesicni spotrebu elektriny v domacnosti, protoze v noci se sviti a pres den ne, protoze v zime je driv tma, protoze v pondeli je oblibeny serial a jdu spat az v deset, zatimco v utery chodim spat uz v devet a protoze kazdy druhy vikend jedu k babicce, takze nejsem doma.
Jako nevim, jestli si rozumime - nikdo nechce naklad spoje jednouciho 4.brezne v 15:27. Rec je o jedne lince za jeden rok!
Jenže dokážete předem určit jaké kolejové vozidlo pojede na konkrétním vlaku. Do nákladů na jízdu vlaku musíte započítat i náklady na údržbu, pokud je vozidlo po "dílnách", tak se odepisuje zhodnocení vozidla při dílenské opravě > čili cena dílenské opravy.
Potom jsou také proměnlivé ceny nafty, elektrické energie - i když budete mít s dodavatelem nafty uzavřenu nějakou cenovou doložku, tak taková doložka má taky své hranice. Jede-li vlak v sobotu nebo neděli, tak je dražší než v pracovní den, protože personál dostává příplatek, jede-li ve svátek, je zase dražší, protože existuje sváteční příplatek. Podobně vlak jedoucí v noci je dražší než vlak jedoucí ve dne o noční příplatek. Jsou-li součástí mzdového řádu i příplatky zaměstnanců za odpracovaná léta, tak se pak náklady na jízdu vlaků liší podle toho, jak "dlouho zaměstnaný" pracovník na vlaku zrovna je.
Takže pro jakékoli výpočtu nákladovosti se používají paušální hodnoty "průměrná hodinová mzda", průměrné náklady na údržbu (na jeden vozový / lokomotivní km) - vše pochopitelně z údajů za předchozí rok, případně navýšené o nějaký koeficient předpokládaného meziročního nárůstu. Např. u těch mezd o to, co se předpokládá v rámci kolektivní smlouvy.
Pokud někdo tvrdí, že přesně umí spočítat náklady na rok předem, tak pouze oblbuje.
To je stejné, jako kdybyste si udělal na rok dopředu rodinný rozpočet na stravování, včetně precizně sestaveného jídelníčku a zahrnul do toho spotřebu elektrické energie, plynu, vody nutnou na přípravu jídel a třebas i mytí nádobí.
Dnes nemůžete přesně vědět, kolik vás skutečně bude stát naplánovaný oběd třebas 30. září, přesněji řečeno, zda na něho vůbec budete mít finanční prostředky,
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
