Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
| 7.1.2008 (12:00)
A ted - CHCI to pocitat? CHCI to zverejnit?
Ale ty mas vlastne problem s tema odhadama a prumerama... Protoze kdyz nekdo zalze u exit pollu, tak to znamena, ze statistika nema smysl...
No, asi ano... U soukromnika by to sice slo, ale u CD ne...
Jo a ta Dvojka... Provozuje ji MHD, ktery funguje jen v tom jednom meste (da se vymenit balik penez za balik penez) nebo ma "pobocku" jeste na druhem konci republiky?
Jak to vlastne bude delat CD Cargo (nebo jak to ma DB a jeji jednotlive divize)? To funguje tak, ze nemaji zadne spolecne useky ("ucetni", "personalistika" a tak)? Protoze, jestli jdou naklady rozdelit na osobni a cargo, tak je potom fakt zahada, ze to nejde na jednicku, dvojku, trojku... Ale kdyz pekar rika, ze to nejde, tak to nejde...
A co ta firma ("soukroma")? Ta taky nedokaze rozdelit naklady na jeden vyrobek? Ta proste ma material, potom rezijni naklady a konec? Nejake plany ohledne poctu lidi sestavit nedokaze?
A kdyz nad tim tak premyslim, tak jak se vlastne urcuji intervaly, ve kterych ma jezdit treba MHD - kdyz vlastne nikdo nevi a nejde to zjistit, kolik cim jezdi lidi...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










