Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
| 7.1.2008 (12:00)
Navíc kraje mají hradit dopravci prokazatelnou ztrátu, ČD předkládají a požadují úhradu neprokazatelné ztráty.
V. Motyka - poženou-li se stejně rychle jako já v Kolíně před vánoci, riskují uklouznutí a poškození vlastního zdraví. Já si tehdy odvezl slušný výron a svátky měl na h. O těch novinách docela pochybuji, nebyl jsem ale na místě.
Dokud to ČD nedokáží, jsou při vyjednávání v koutě, ze kterého není možnost úniku. Každý potom vychazí z podkladů, které jsou z jeho hlediska jediné správné.
JMK nabizi 475, CD chcou 525. Narust vysvetluji tim, ze si kraj objednal vice vlaku (o 5%). Inflaci nezminili, ale ta se asi taky neda poprit:-) Takze da se rict, ze jde o logicky argument.
JMK nenavyseni (v podstate chteji dat totez, co vloni) pak tim, ze IDS pritahuje cestujici do vlaku (coz je pravda hned dvojim zpusobem - jednak regionalni doprava na JM je proste dobre koordinovana a ma smysl ji vyuzivat, dvak se na nekterych linkach zrusila dvoji doprava (bus i vlak) a lide proste vlak pouzit musi). Tim se Juranek asi snazil naznacit, ze kraj sice Draham nasype mene primo, ale "rozdil" jim doplati rust cestujicich skrze podminky vytvorene krajem. No a nutno rict, ze tohle je logicky nazor take...
Takze jak najit, kdo ma pravdu - "snadno" - staci zverejnit, ktera trat kolik stoji, jake jsou tam nakaldy, kolik tam jezdi lidi a za co presne vlastne CD penize chcou.
Ostatne samotne CD uznavaji (viz jeden prispevek zde), ze od kraju chcou jen "doplatek". Takze SNAD to kraj bude chtit tlacit prave timto smerem
Ale vypadá to že se to lepší, teda podle počtu vykřičníků :-) Sorry to se prostě nedá, nerejpnout.
Jinak už když jsem kouknul na nadpis článku, věděl jsem že pod ním bude jistě plodná diskuze :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










