..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
07.01.2008 (20:56)  
sysel - tady se musím držet trochu zpět. Ale dělení zohledňuje podíl dopravců na přepravených proudech. Takže žádný z dopravců nemůže říct, že jiný má více či méně. Samozřejmě těch faktorů při rozdělování je více, to ale do obecné diskuze nepatří. Zkus oficiálně požádat kraj, třeba sdělí podrobnější údaje, ode mě se to nedozvíš.
Registrierter Benutzer sysel 
07.01.2008 (20:39)  
Spíš dotaz než poznámka: je sice pravda,že se se zřízením IDS zvedl počet cestujících ve vlacích,ale razantně stoupl prodej IDS jízdenek na úkor jízdenek ČD;tedy o adekvátním růstu tržeb ve prospěch ČD se nedá hovořit.Neví např.Ideesák,jak je to s tržbami za IDS jízdenky,jestli se rozdělují mezi IDS a ČD,a když tak na základě čeho?
Registrierter Benutzer taz 
07.01.2008 (20:32)  
no, já si myslím, že autobusáci prodávají lístky jinak než dráhy, a vozový park a dopravní cestu mají taky snazší k výpočtu, přijde mi, že to je srovnání jak hrušek s matičkama...
07.01.2008 (20:17)  
pekař - já ne, ale kraje. Ty mají příklad právě u autobusové dopravy. Když to jde u jednoho, musí to jít i u druhého.

Navíc kraje mají hradit dopravci prokazatelnou ztrátu, ČD předkládají a požadují úhradu neprokazatelné ztráty.

V. Motyka - poženou-li se stejně rychle jako já v Kolíně před vánoci, riskují uklouznutí a poškození vlastního zdraví. Já si tehdy odvezl slušný výron a svátky měl na h. O těch novinách docela pochybuji, nebyl jsem ale na místě.
Registrierter Benutzer pekař 
07.01.2008 (19:59)  
Ideesák: vyčíslit náklady na jeden spoj, to snad nemyslíte vážně???
07.01.2008 (19:54)  
M - Ještě doplním. V HN se dnes problém financování taky probíral. Juránek chce při vyjednávání s ČD nekompromisní právě z důvodu, že tento moloch stále není schopen vyčíslit ztrátu pro jednotlivé spoje.

Dokud to ČD nedokáží, jsou při vyjednávání v koutě, ze kterého není možnost úniku. Každý potom vychazí z podkladů, které jsou z jeho hlediska jediné správné.
Registrierter Benutzer M 
07.01.2008 (19:40)  
O jednani JMK-CD na rok 2008 byla reportaz v regionalnich Udalostech.
JMK nabizi 475, CD chcou 525. Narust vysvetluji tim, ze si kraj objednal vice vlaku (o 5%). Inflaci nezminili, ale ta se asi taky neda poprit:-) Takze da se rict, ze jde o logicky argument.
JMK nenavyseni (v podstate chteji dat totez, co vloni) pak tim, ze IDS pritahuje cestujici do vlaku (coz je pravda hned dvojim zpusobem - jednak regionalni doprava na JM je proste dobre koordinovana a ma smysl ji vyuzivat, dvak se na nekterych linkach zrusila dvoji doprava (bus i vlak) a lide proste vlak pouzit musi). Tim se Juranek asi snazil naznacit, ze kraj sice Draham nasype mene primo, ale "rozdil" jim doplati rust cestujicich skrze podminky vytvorene krajem. No a nutno rict, ze tohle je logicky nazor take...

Takze jak najit, kdo ma pravdu - "snadno" - staci zverejnit, ktera trat kolik stoji, jake jsou tam nakaldy, kolik tam jezdi lidi a za co presne vlastne CD penize chcou.
Ostatne samotne CD uznavaji (viz jeden prispevek zde), ze od kraju chcou jen "doplatek". Takze SNAD to kraj bude chtit tlacit prave timto smerem
Registrierter Benutzer Ljuba  mail  
07.01.2008 (19:07)  
Tak to tak vypadá, že do budoucna už vlaky na přípoje čekat nebudou.
Registrierter Benutzer Foxx  mail  
07.01.2008 (19:04)  
Ladislav16: Ale příznaky jsou celkem dobře diagnostikovatelný.
Ale vypadá to že se to lepší, teda podle počtu vykřičníků :-) Sorry to se prostě nedá, nerejpnout.

Jinak už když jsem kouknul na nadpis článku, věděl jsem že pod ním bude jistě plodná diskuze :-)
07.01.2008 (19:01)  
JnR:Já netrpim duševní poruchou!
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko