..: Šest tratí na jižní Moravě je v ohrožení :..

Ilustrační obrázek Brno - V posledních týdnech se na ŽelPage několikrát psalo o problematice regionální železniční dopravy, jejím financování a sankcích, ke kterým přistoupily kraje jako objednavatelé tohoto druhu dopravy. Zatímco s většinou krajů se České dráhy již dohodly, jednání o nové smlouvě na rok 2008 v Jihomoravském kraji probíhá právě v těchto dnech. České dráhy požadují o 57 mil. Kč více, než v roce 2007. Kraj je však připraven dát jen 7 mil. navíc. Dráhy ovšem minulý týden do probíhajícího jednání vstoupily s ultimativním návrhem: Buď se do středy 16.1.2008 dohodneme a podepíšeme smlouvu, anebo od 3.3.2008 zastavíme provoz, příp. zrušíme spoje na šesti regionálních tratích.

Tratě, na kterých hrozí zastavení provozu nebo rušení spojů

  • 245 - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
  • 247 - Břeclav - Lednice
  • 253 - Vranovice - Pohořelice
  • 254 - Šakvice - Hustopeče u Brna
  • 255 - Hodonín - Zaječí
  • 262 - Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou (resp. na části této trati Boskovice - Velké Opatovice)

Zrušení vlaků by negativně ovlivnilo fungování celého krajského integrovaného dopravního systému. „Museli bychom na to reagovat nasazením autobusů. Je to ale velmi čerstvé, takže teď nedokáži říct, jak velké problémy by nám to způsobilo,“ uvedl Jaromír Holec, ředitel firmy Kordis, která IDS koordinuje.

Zástupci kraje jsou pobouřeni, dráhy celou věc zlehčují

„Je to vydírání,“ myslí si o jednání krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má jihomoravskou dopravu na starosti. „Před Vánocemi jsme se domluvili, že kraj zpracuje návrh smlouvy. Ten pošlu v pondělí (14.1.2008 - pozn. red.). Oni mezitím poslali onen dopis, kde vyhrožují, že zastaví dopravu na šesti tratích na jižní Moravě.“

„Vyhrožování rušením spojů bylo ale v tomto případě nešťastné,“ přiznal Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah. „Jednalo se o nešťastné jednání konkrétních úředníků, nikoliv o tvrzení, které by padlo na vrcholových úrovních vyjednávacích týmů. Jednání tedy normálně příští týden poběží dál - a doufáme, že bez šrámů na duši.“

Dohoda o smlouvě na rok 2008 je do středy 16.1.2008 podle zástupců kraje nepravděpodobná, a tak uvidíme, jak to celé dopadne.

zdroj: Brněnský Deník, regionální příloha MF Dnes, ČT 24


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 15.1.2008 (21:47)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
17.01.2008 (13:24)  
Frantisek: Zavedou-li se přímé vlaky do Boskovic, pak budou nadávat lidi z Letovic, kteří budou muset přestupovat. Pojedou-li vlaky z Brna střídavě do Boskovic a Letovic, budou nadávat všichni. Když zavedete z Boskovic autobusy, tak se někde bude muset ušetřit - nejspíš ubráním vlakových spojů. Takže sice Boskovičáci budou mít přímé spojení, ale na hodinový takt budou moci všichni zapomenout. Dopravu nikdy neuděláte ideální pro všechny, ale myslím, že KORDIS ji dělá hodně dobře.
17.01.2008 (13:15)  
Burgán - Asi ti blbne kalkulačka
17.01.2008 (12:57)  
No jisté to není.
Vzal jsem si kalkulačku dotace v 07 byla 468 mega,letos 5% vlkm navíc,inflace se zvedne ze tří procent na 5.Teda 468=100% v roce 07.podle článku
Rok 2008 výpočet 468:100=4.68*5*2=32,76 mega navíc no řekneme že nežeru takže dráhy maj nárok o 30 mega více.
No voni to zkusily jako vetnamci na tržišti dvakrát tolik=kvalita tčistapade,hele tady máš dvě kila a drž hubu.
M a spol:zmrzlina malá 10kč velká 15kč,čemu se tedy divíte?,že ČD chtěj více,když víc ujedou.
17.01.2008 (12:56)  
... a to do dneška nebyly příšlušné instituce schopny zavést přímé vlaky Boskovice - Brno. Není divu, že lidi nadávají. Existence přímých (doufám že nedotovaných) linek je jen logickým vyústěním této neschopnosti. O drážních stavbách se s oblibou jen mluví, zatímco autům se vesele staví. Pak je to tak jak to je a nelze se tomu divit. Velká škoda pro všechny.
Registered user tenzor 
17.01.2008 (12:04)  
M: nic nezrusili, mezi Boskovicemi a Brnem jezdi autobusy dal (dokonce prime). Rekl bych ze tyhlety lzi rozsiruji lidi, kteri jedou vlakem s prestupem aby usetrili par korun a pak na to hrozne nadavaji:)
Registered user Aleš Franc  mail  
17.01.2008 (11:09)  
Zdenek:
Čekal jste,že se nedohodnou ?
17.01.2008 (10:27)  
Tak to dopadlo dobře - kraj a ČD se dohodly, vlaky se rušit nebudou.

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=014&r=mfjiznimorava&c=896042
Registered user Racek 
17.01.2008 (9:42)  
Pokec & spol.: Více cestujících, i když na doklady IDS, znamená větší tržby i pro ČD. Čas od času se ve vlacích dělá průzkum, kdo jezdí na jaké doklady a kam, a podle výsledků průzkumu se upravují koeficienty, podle kterých se tržby za jízdenky IDS dělí mezi jednotlivé dopravce.
Registered user M 
17.01.2008 (9:21)  
Ten rostouci pocet cestujicich nema byt nevazany na pocet vlaku jako takovych, ale na to, ze vlaky jsou pateri IDS a lide prijizdejici do Brna "nemaji" alternativu v autobusu a vlak pouzit "musi".
Jak dalece je tohle pravda nechci posoudit, ale z Boskovicka je slyset kazdou chvili, ze lide ted maji jedinou moznost, jak se dostat do Brna a tou je vlak, protoze busy "Boskovice"-brno jim pry zrusili
17.01.2008 (9:14)  
Teda tady je to samej ekonom:o)Je vcelku logický, že když zvednu výkony vlkkm o 5% tak mi vzrostou náklady o x%, samozřejmě to není přesně těch 5% neb úspory z rozsahu nicméně stoupnou. A jelikož každej vlkm generuje určitou ztrátu, neb vlak který vydělává je vlak který nejede, musí být tato ztráta dotována z veřejných rozpočtů. Tím chci říct, že i když mi vzrostou, i když pochybuju, že o moc, tržby tak ztrátu budu generovat stále ve stejném poměru, jestli ne vyšší. Je totiž otázka jestli se počet zákazníků,cestujících nerozloží do vyššího počtu spojů a tudíž sníží jejich obsazenost(zlepší se kvalita cestování) a nebo to přiláká nové zákazníky...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko