Brno - V posledních týdnech se na ŽelPage několikrát psalo o problematice regionální železniční dopravy, jejím financování a sankcích, ke kterým přistoupily kraje jako objednavatelé tohoto druhu dopravy. Zatímco s většinou krajů se České dráhy již dohodly, jednání o nové smlouvě na rok 2008 v Jihomoravském kraji probíhá právě v těchto dnech. České dráhy požadují o 57 mil. Kč více, než v roce 2007. Kraj je však připraven dát jen 7 mil. navíc. Dráhy ovšem minulý týden do probíhajícího jednání vstoupily s ultimativním návrhem: Buď se do středy 16.1.2008 dohodneme a podepíšeme smlouvu, anebo od 3.3.2008 zastavíme provoz, příp. zrušíme spoje na šesti regionálních tratích.
Tratě, na kterých hrozí zastavení provozu nebo rušení spojů
- 245 - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
- 247 - Břeclav - Lednice
- 253 - Vranovice - Pohořelice
- 254 - Šakvice - Hustopeče u Brna
- 255 - Hodonín - Zaječí
- 262 - Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou (resp. na části této trati Boskovice - Velké Opatovice)
Zrušení vlaků by negativně ovlivnilo fungování celého krajského integrovaného dopravního systému. „Museli bychom na to reagovat nasazením autobusů. Je to ale velmi čerstvé, takže teď nedokáži říct, jak velké problémy by nám to způsobilo,“ uvedl Jaromír Holec, ředitel firmy Kordis, která IDS koordinuje.
Zástupci kraje jsou pobouřeni, dráhy celou věc zlehčují
„Je to vydírání,“ myslí si o jednání krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má jihomoravskou dopravu na starosti. „Před Vánocemi jsme se domluvili, že kraj zpracuje návrh smlouvy. Ten pošlu v pondělí (14.1.2008 - pozn. red.). Oni mezitím poslali onen dopis, kde vyhrožují, že zastaví dopravu na šesti tratích na jižní Moravě.“
„Vyhrožování rušením spojů bylo ale v tomto případě nešťastné,“ přiznal Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah. „Jednalo se o nešťastné jednání konkrétních úředníků, nikoliv o tvrzení, které by padlo na vrcholových úrovních vyjednávacích týmů. Jednání tedy normálně příští týden poběží dál - a doufáme, že bez šrámů na duši.“
Dohoda o smlouvě na rok 2008 je do středy 16.1.2008 podle zástupců kraje nepravděpodobná, a tak uvidíme, jak to celé dopadne.
| 15.1.2008 (21:47)
Koupis si auto (plus povinne pojisteni), abys ho pouzil 10x rocne na nakup? Nebo ti to prijde jako docela luxus, protoze jen za cenu pojisteni muzes jet taxikem? Proste si myslim, ze kvuli tem par (500 je rocne fakt par, at to slyset chces nebo ne) vlakum je to drahej spas.
No, snad se teda nejaky odbornik vyjadri k tomu, jestli je nebo neni potreba nejakych penez na udrzbu one trate... Pak to klidne vezmu zpet a budu si myslet, ze zastaveni provozu je hloupost, resp. ze provoz vlastne stejne zastavit nejde, protoze ten vlak projede vzdycky (ledaze by zastaveni provozu znamenalo vytrhani koleji:-)
Mato - pokud v motoru rozdil neni, tak se snad shodneme, ze pro vlak v tomto pripade ekologicka vyhoda roli nehraje (ve smyslu, ze je to "remiza"). A vzhledem k tomu, ze autobusem je to 2x bliz, tak je mozna (nevim, jaka je spotreba 810 na 100 km:) na jeho strane...
Nicmene, co se ekologicnosti tyce, tak si opravdu myslim, ze to bude remiza (motory muzou byt stejne, ale ze by 810 mela 2x nizsi spotrebu nez bus? No, mozna ano). Pak jsou tu ale dalsi veci, ktere jsem napsal a je skoda, ze jsi nekomentoval i tenhle: autobus do Sakvic jezdit musi v kazdem pripade, protoze do Strachotina (a dal) koleje nevedou a s vlakem je tam vsechno dvakrat (stroje i lidi)
Jinak pro vasi informaci tech vlaku by od dubna do zari melo byt skoro 500, takze kdyz pise v teto souvislosti o 5ti nebo 20ti vlacich za rok, pusobi to ponekud smesne.
xAnriho se musím zastat. Pokud vím tak Bors Břeclav (který by asi Hustopeče-Šakvice jezdil) má ve vozovém parku Karosy 7xx nebo 9xx. Sedmistovky se přestaly vyrábet v r 79 a 900 se s mírnýma faceliftama vyrábějí dodnes (Nyní pod značkou Irisbus nebo Iveco). Motory jsou však téměř totožné, novější pouze splňují přísnějsí normy, ale vychízí z motoru 700. Takže konkretně rozdíl motoru z Liazky 79- (vyráběli se ješte v roce 85 a dál) a Karosa 79- zase tak velký nebude. Pokud teda nenasadí upravený SOR od EcoBusu, kterej jezdí na plyn, ale těmio tuším BORS nedisponuje.
zde jsou technické parametry dnes nejroziřenějsí Karosy (Dříve Karosa C935)
http://www.karosa.cz/_data/tech/czech/tech_Arway_12M.pdf
Výhružky typu buď dostanu co chci , nebo končím tam tam a tam nepatří do civilizovaného obchodního světa.
Dovedu pochopit , že když ceny energií stoupají , že na to dráhy taky někde musí vzít. Ale všechno je věcí kalkulací a komunikace . Pokud je třeba někde šetřit ,lze to udělat na milion různých způsobů .
Tímto stylem si dráhy koledují o to , že se někdy někteří krajští zastupitelé naštvou a dopravu u nich neobjednají. Co potom dráhy udělají ?
Ja ano: ta 810 prezila uz X busu, jejich vyroba, likvidace a spolodiny (zejm. tech v 70.letech) ji predci, o tom jsem presvedcen.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










