..: Šest tratí na jižní Moravě je v ohrožení :..

Ilustrační obrázek Brno - V posledních týdnech se na ŽelPage několikrát psalo o problematice regionální železniční dopravy, jejím financování a sankcích, ke kterým přistoupily kraje jako objednavatelé tohoto druhu dopravy. Zatímco s většinou krajů se České dráhy již dohodly, jednání o nové smlouvě na rok 2008 v Jihomoravském kraji probíhá právě v těchto dnech. České dráhy požadují o 57 mil. Kč více, než v roce 2007. Kraj je však připraven dát jen 7 mil. navíc. Dráhy ovšem minulý týden do probíhajícího jednání vstoupily s ultimativním návrhem: Buď se do středy 16.1.2008 dohodneme a podepíšeme smlouvu, anebo od 3.3.2008 zastavíme provoz, příp. zrušíme spoje na šesti regionálních tratích.

Tratě, na kterých hrozí zastavení provozu nebo rušení spojů

  • 245 - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
  • 247 - Břeclav - Lednice
  • 253 - Vranovice - Pohořelice
  • 254 - Šakvice - Hustopeče u Brna
  • 255 - Hodonín - Zaječí
  • 262 - Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou (resp. na části této trati Boskovice - Velké Opatovice)

Zrušení vlaků by negativně ovlivnilo fungování celého krajského integrovaného dopravního systému. „Museli bychom na to reagovat nasazením autobusů. Je to ale velmi čerstvé, takže teď nedokáži říct, jak velké problémy by nám to způsobilo,“ uvedl Jaromír Holec, ředitel firmy Kordis, která IDS koordinuje.

Zástupci kraje jsou pobouřeni, dráhy celou věc zlehčují

„Je to vydírání,“ myslí si o jednání krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má jihomoravskou dopravu na starosti. „Před Vánocemi jsme se domluvili, že kraj zpracuje návrh smlouvy. Ten pošlu v pondělí (14.1.2008 - pozn. red.). Oni mezitím poslali onen dopis, kde vyhrožují, že zastaví dopravu na šesti tratích na jižní Moravě.“

„Vyhrožování rušením spojů bylo ale v tomto případě nešťastné,“ přiznal Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah. „Jednalo se o nešťastné jednání konkrétních úředníků, nikoliv o tvrzení, které by padlo na vrcholových úrovních vyjednávacích týmů. Jednání tedy normálně příští týden poběží dál - a doufáme, že bez šrámů na duši.“

Dohoda o smlouvě na rok 2008 je do středy 16.1.2008 podle zástupců kraje nepravděpodobná, a tak uvidíme, jak to celé dopadne.

zdroj: Brněnský Deník, regionální příloha MF Dnes, ČT 24


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 15.1.2008 (21:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
16.01.2008 (9:37)  
Mato: Ani motorák plný k prasknutí si na sebe bez dotací nevydělá, zejména když většina lidí jezdí s nějakou slevou.
registrovaný uživatel tenzor 
16.01.2008 (9:35)  
M: Ohledně té trati, pokud tam jezdí 4 měsíce motoráčky 4x za den 2 dny v týdnu, tak se obávám že to 5 vlaků ročně opravdu nebudou. A jak ty motoráčky tak parní vlak na Pálavský okruhu jsou záležitostí, které dost zvedají pošramocenou pověst ČD, řekl bych. Takže si nejsem jistý, jestli ta poznámka o památkovém ústavu je na místě.
registrovaný uživatel tenzor 
16.01.2008 (9:31)  
M: Novinka stara minimalne 10 let :) Hustopecim tak rikaji lidi z okolnich obci uplne normalne (nevim jestli i v samotnych Hustopecich)
registrovaný uživatel M 
16.01.2008 (9:18)  
Houston? V Hustopecich jsem byl opravdu Xkrat, ale tohle jsem teda nikdy neslysel. Asi nejaka novinka, ktera za starych dob nebyla
registrovaný uživatel M 
16.01.2008 (9:07)  
Ne, nevim, jak to tam chodi, ale kdyz ty motoracky jezdi jen v lete, tak to znamena, ze po zbytek roku se trat vubec udrzovat nemusi? Pripadne je tohle v podstate soucasny stav (tj. ty koleje tam cely rok nejak lezi a ty retra tam proste projedou po cemkoliv)?
Treba to proste ti hloupi urednici z CD mysli tak, ze CD nejsou pamatkovy ustav.
Ale jak rikam - nevim, o udrzovani trate, na kterou jezdi "pet" vlaku rocne nemam predstavu
registrovaný uživatel tenzor 
16.01.2008 (9:04)  
Twix: výborně řečeno :)

Jinak by asi bylo zajímavé sledovat, co by se stalo, kdyby k tomuto došlo a kraj zareagoval výběrovým řízením na zrušené tratě (resp. ty z nich které mají smysl, Šakvice Houston může opravdu jezdit i autobus, když bude navazovat na vlak) + snížil nabízenou dotaci s poukazem právě na tohle.
registrovaný uživatel tenzor 
16.01.2008 (8:58)  
Nechápu, co myslí tím zrušením trati Břeclav Lednice. To jako chtějí zrušit ty staré motoráčky jezdící pouze v létě a o víkendu do Lednice? A až bude Pálavský okruh, tak by Šlechtična vynechala cestu do Lednice? Nad hloupostí úředníků z ČD zůstává rozum stát. Nad jejich drzostí ovšem taky.
16.01.2008 (8:41)  
M: ČD se plně orientují na zákazníka, v tom mají pravdu - jenže tím zákazníkem není cestující, nýbrž kraje a ministerstvo :-)
registrovaný uživatel M 
16.01.2008 (8:36)  
LukasH - muzes uvest obdobi, kdy byl u CD zakaznikem velkym panem?
registrovaný uživatel M 
16.01.2008 (8:35)  
Mato - MOZNA je to i o tom, ze po silnici je to 4.1 kilometru, ale po kolejich je to 7 km, cili skoro 2x dal. MOZNA je to treba tak, ze kdyz by melo byt spojeni Hustopece-Strachotin, Hustopece-Sakvice("mesto"), tak to se musi zaridit autobusem a kdyz bude vlak i autobus, tak je potreba vsechno dvakrat (ridicu i krabic), zatimco, kdyz to to bude jenom bus (se zastavkou Sakvice-zel.st. uprostred), tak toho bude potreba min. MOZNA je to tim, ze autobusy Sakvice-Hustopece ted jezdi a jsou soucasti linky Hustopece-Mikulov (vetsinou) a je proto zbytecne mit oboje - vlak i autobus.
Nebo je to treba MOZNA lobby Borsu. Mozna jo, ale ty tri vyse uvedene duvody se taky daji poprit tezko

Snad nikdo v souvislosti s 810 nebude uvadet ekologicke duvody prosazeni zeleznice...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko