Brno - V posledních týdnech se na ŽelPage několikrát psalo o problematice regionální železniční dopravy, jejím financování a sankcích, ke kterým přistoupily kraje jako objednavatelé tohoto druhu dopravy. Zatímco s většinou krajů se České dráhy již dohodly, jednání o nové smlouvě na rok 2008 v Jihomoravském kraji probíhá právě v těchto dnech. České dráhy požadují o 57 mil. Kč více, než v roce 2007. Kraj je však připraven dát jen 7 mil. navíc. Dráhy ovšem minulý týden do probíhajícího jednání vstoupily s ultimativním návrhem: Buď se do středy 16.1.2008 dohodneme a podepíšeme smlouvu, anebo od 3.3.2008 zastavíme provoz, příp. zrušíme spoje na šesti regionálních tratích.
Tratě, na kterých hrozí zastavení provozu nebo rušení spojů
- 245 - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
- 247 - Břeclav - Lednice
- 253 - Vranovice - Pohořelice
- 254 - Šakvice - Hustopeče u Brna
- 255 - Hodonín - Zaječí
- 262 - Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou (resp. na části této trati Boskovice - Velké Opatovice)
Zrušení vlaků by negativně ovlivnilo fungování celého krajského integrovaného dopravního systému. „Museli bychom na to reagovat nasazením autobusů. Je to ale velmi čerstvé, takže teď nedokáži říct, jak velké problémy by nám to způsobilo,“ uvedl Jaromír Holec, ředitel firmy Kordis, která IDS koordinuje.
Zástupci kraje jsou pobouřeni, dráhy celou věc zlehčují
„Je to vydírání,“ myslí si o jednání krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má jihomoravskou dopravu na starosti. „Před Vánocemi jsme se domluvili, že kraj zpracuje návrh smlouvy. Ten pošlu v pondělí (14.1.2008 - pozn. red.). Oni mezitím poslali onen dopis, kde vyhrožují, že zastaví dopravu na šesti tratích na jižní Moravě.“
„Vyhrožování rušením spojů bylo ale v tomto případě nešťastné,“ přiznal Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah. „Jednalo se o nešťastné jednání konkrétních úředníků, nikoliv o tvrzení, které by padlo na vrcholových úrovních vyjednávacích týmů. Jednání tedy normálně příští týden poběží dál - a doufáme, že bez šrámů na duši.“
Dohoda o smlouvě na rok 2008 je do středy 16.1.2008 podle zástupců kraje nepravděpodobná, a tak uvidíme, jak to celé dopadne.
| 15.1.2008 (21:47)
Treba to proste ti hloupi urednici z CD mysli tak, ze CD nejsou pamatkovy ustav.
Ale jak rikam - nevim, o udrzovani trate, na kterou jezdi "pet" vlaku rocne nemam predstavu
Jinak by asi bylo zajímavé sledovat, co by se stalo, kdyby k tomuto došlo a kraj zareagoval výběrovým řízením na zrušené tratě (resp. ty z nich které mají smysl, Šakvice Houston může opravdu jezdit i autobus, když bude navazovat na vlak) + snížil nabízenou dotaci s poukazem právě na tohle.
Nebo je to treba MOZNA lobby Borsu. Mozna jo, ale ty tri vyse uvedene duvody se taky daji poprit tezko
Snad nikdo v souvislosti s 810 nebude uvadet ekologicke duvody prosazeni zeleznice...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










