Brno - V posledních týdnech se na ŽelPage několikrát psalo o problematice regionální železniční dopravy, jejím financování a sankcích, ke kterým přistoupily kraje jako objednavatelé tohoto druhu dopravy. Zatímco s většinou krajů se České dráhy již dohodly, jednání o nové smlouvě na rok 2008 v Jihomoravském kraji probíhá právě v těchto dnech. České dráhy požadují o 57 mil. Kč více, než v roce 2007. Kraj je však připraven dát jen 7 mil. navíc. Dráhy ovšem minulý týden do probíhajícího jednání vstoupily s ultimativním návrhem: Buď se do středy 16.1.2008 dohodneme a podepíšeme smlouvu, anebo od 3.3.2008 zastavíme provoz, příp. zrušíme spoje na šesti regionálních tratích.
Tratě, na kterých hrozí zastavení provozu nebo rušení spojů
- 245 - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
- 247 - Břeclav - Lednice
- 253 - Vranovice - Pohořelice
- 254 - Šakvice - Hustopeče u Brna
- 255 - Hodonín - Zaječí
- 262 - Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou (resp. na části této trati Boskovice - Velké Opatovice)
Zrušení vlaků by negativně ovlivnilo fungování celého krajského integrovaného dopravního systému. „Museli bychom na to reagovat nasazením autobusů. Je to ale velmi čerstvé, takže teď nedokáži říct, jak velké problémy by nám to způsobilo,“ uvedl Jaromír Holec, ředitel firmy Kordis, která IDS koordinuje.
Zástupci kraje jsou pobouřeni, dráhy celou věc zlehčují
„Je to vydírání,“ myslí si o jednání krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má jihomoravskou dopravu na starosti. „Před Vánocemi jsme se domluvili, že kraj zpracuje návrh smlouvy. Ten pošlu v pondělí (14.1.2008 - pozn. red.). Oni mezitím poslali onen dopis, kde vyhrožují, že zastaví dopravu na šesti tratích na jižní Moravě.“
„Vyhrožování rušením spojů bylo ale v tomto případě nešťastné,“ přiznal Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah. „Jednalo se o nešťastné jednání konkrétních úředníků, nikoliv o tvrzení, které by padlo na vrcholových úrovních vyjednávacích týmů. Jednání tedy normálně příští týden poběží dál - a doufáme, že bez šrámů na duši.“
Dohoda o smlouvě na rok 2008 je do středy 16.1.2008 podle zástupců kraje nepravděpodobná, a tak uvidíme, jak to celé dopadne.
| 15.1.2008 (21:47)
Dnes máme problém. JMK si objednal navýšení spojů. Dráhy chtějí víc peněz. JMK jim je nedá. Co je pro dráhu lepší? Provozovat lokálku, nebo příměstskou IDSku? Takže na co šáhne? Šáhne si na masivně rozvíjející se IDSku ze které má bakšiš teoreticky i bez dotací, nebo na nějakou lokálku která si na sebe akorát tak vydělá. Je to jasné, tady jde o prachy až na prvním místě a zákazník už není co býval, dnes je to moc malý pán.
ať mi pánové z ČD ukážou že tato trať je nevádělečná. Pokaždé co tam jedu jsou 810 nacpány k prasknutí. Ať už z nebo do Hustopeč. Navíc mají perfektní návaznost na Os v Šakvicích. Ale ČD to asi nezajímá. Docely by mě zajímalo, jak navýší o 5% na této trati počet spojů :D Současná časová poloha i obsazenost spojů je ideální. nevím kam by tam chtěli nacpat vlaky navíc :D
Stara pani: nevim, proc by CD tu dopravu zrusit nemohli. Nikdo prece nemuze dopravce nutit, aby prestal jezdit, pokud ma pocit, ze nedostava dost zaplaceno. Pardon! Muze! Ustecky kraj aplikoval v autobusove krizi tzv. "vrchnostenske narizeni", ktere vyhrabal kdesi v pravnim systemu EU. To plati zrejme na vsechno, tedy i na dopravu a tedy i na CD.
EDIT: sem narazil na toto - k JM kraji http://ekonomika.idnes.cz/brusel-vysetruje-statni-pomoc-pro-ceske-autobusove-dopravce-ptu-/ekonomika.asp?c=A080115_184045_ekonomika_vem
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










