..: Jednání o obnově železničního spojení mezi Královcem a Lubawkou :..

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.

Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.

Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.

Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník


RegioNova | 31.1.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
02.02.2008 (11:57)  
Pekar: jo, taky ma 810, ale v atraktivnim nateru, sedadla nejsou poplysovany, ale novy pohodly polstrovany a navic ti po ceste poustej muziku z audiosystemu..aspon na 045..takovej vytunenej sukafon...Misti lidi nedaj na Viamont dopustit, tu trat do Svobody nad Upou dali hodne do kupy, zlepsili sluzby, ceny, vztah k cestujicim, jezdi vice spoju nez za CD...njn, holt soukromy dopravce
registrovaný uživatel danys 
02.02.2008 (11:45)  
To už radši ČD s 854.
registrovaný uživatel pekař 
02.02.2008 (11:02)  
Viamont má taky 810, ne? Ale pokud nabídne dobrý tarif, tak proč ne.
registrovaný uživatel maaaca 
02.02.2008 (10:18)  
mel jsem na mysli Viamont, ale kdyby byl zajem tak nejakou kobylu a povoz sezenu ;)
registrovaný uživatel pekař 
01.02.2008 (23:40)  
happy: a co ten nový vláček koupí? A co to ten kraj bude stát? Jinak já nemám pocit, že by se ke mě průvodčí nebo pokladní chovali jako k dobytku...
registrovaný uživatel happy 
01.02.2008 (23:28)  
Nějaká soukromá společnost,která se k cestujícímu nebude chovat jak k dobytku a nebude ho přepavovat nesmrtelným likvidátorem a odhaněčem cestujících řadou 810
registrovaný uživatel maaaca 
01.02.2008 (20:13)  
Jestli se rozsiri skodovka ve Vrchlabi, tak se bez to bez polaku asi neobejde. Otazkou je, jestli pro ne bude zeleznice dostatecne atraktivni. Idealni by byly prime vlaky a pokud mozno neprovozovane CD.
01.02.2008 (18:31)  
cozpak o to, ze je cesi pak v Polsku kupuji, ale pak je cesi prodavaj v Cesku za az 3krat vyssi ceny...:)
01.02.2008 (16:22)  
No tak trhat se legálně dá (ovšem zcela jistě ne v I. zóně), ale s tím prodejem už to je horší :-))) Ale to je trochu mimo téma ;-)
registrovaný uživatel pekař 
01.02.2008 (15:04)  
Oni ti poláci je spíš češou, to je ten průser, ne?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko