..: Jednání o obnově železničního spojení mezi Královcem a Lubawkou :..

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.

Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.

Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.

Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník


RegioNova | 31.1.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
31.01.2008 (18:21)  
Kez by! Kez by! Kez by!Kez by! 21.4. 2002 jsem navstivil 100 vyroci provozu Trutnov-Kralovec-Zacler,v ramci cehoz jela souprava prave i na statni hranici smer Lubawka...ty svrsek i spodek se mi zdaly docela v pohode, chtelo by to jen vycistit a jestli se nemylim, tak zde byla az do druhe poloviny 90tych let provozovana nakladni doprava, cili ta trat nemela moc casu zchatrat...Vyuziti by to podle me melo, Zaclersko je polozapomenuty kraj, ale jen prozatim, ma obrovsky turisticky potencial, mnoho desitek km cyklotras, skiarealy atd...drzim palce!! stejne tak spojeni do Sklářské Poruby
31.01.2008 (18:15)  
Po vstupu do Schengenu byla odstraněna další překážka... Dokázali by však každodenní cestující zaplatit provoz vlaků na celé trase? A když ne, budou ochotny státní orgány dopravu dotovat? Pokud se jedná o dopravu na trati Trutnov - Královec, ta sama o sobě nemá ekonomicky šanci. Pokud ale poláci dokáží najít dostatek peněz a trať na svém území zprovoznit, možná by propojení obou měst bylo smysluplné. Míra nezaměstnanosti je nakonec vyšší na polské straně, takže iniciativa polské strany je jasná, uvidíme, zda to neskončí právě u zmíněných peněz.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko