Jelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.
Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.
Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.
Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.
Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník

Nebo, že by chtěli obnovit zrušenou a částečně rozebranou trať přes Kowary (a začít zase jezdit do Karpacze)? :-)
Jinak provoz by mohl být zajímavý třeba pro Viamont - teď jezdí do Svobody ...
Pokud do toho budou mít co mluvit uvedení pánové ze SŽDC a MD, pak to buď opravdu půjde do ... (slušně řečeno do kytek) nebo se kraj bude muset sakra prát s těmito dvěma na ČD naprosto "nezávislými" organizacemi!
Ne že bych chtěl zkoušet obehranou písničku, ale co kdyby na té trati jezdil nějaký soukormý dopravce s pohodlnými moderními vozidly?
Apropo rychlíkům nedávám žádnou šanci.
Jediný řešení že by se LB kraj urval a dal to ze svýho a čechodrážní by dotoho netahal.
Jinak souhlas s potokem Úpou.
Hlavně by to chtělo postavit Harachov-Jeleni horu a stihnout to do lyžovačky v 2009.
Ja už vidim ve snu ty narvaný 810 jak čecháčci táhnou z Polska o 50 haléřů lacinější ruly toaletáku.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











