..: Jednání o obnově železničního spojení mezi Královcem a Lubawkou :..

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.

Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.

Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.

Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník


RegioNova | 31.1.2008 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
31.01.2008 (20:54)  
To RiP: Poláci chtějí (prý možná už letos) zavést přímé vlaky Trutnov-Královec-Lubawka-Kamienna Góra-Jelenia Góra-Lwówek Slaski-Zgorzelec. Tato poněkud krkolomná trasa je zvolena kvůli tomu aby se obnovila osobní doprava do Lwówku Slaskeho, jehož starosta je prý jedním z hlavních organizátorů toho nového spojení. Některé zprávy hovoří o tom že ten vlak by končil právě ve Lwówku. No uvidíme.
Registrierter Benutzer RiP 
31.01.2008 (20:45)  
Netušíte trasu, kterou si Poláci to spojení představují? Asi Kamienna Góra - Marciszów a dál po dvoukolejce z Wałbrzychu. To by ale znamenalo obnovit triangl u Marciszówa, protože dneska je ta trať připojená pouze směrem k Wałbrzychu. S úvratí v Sędzisławi by se akorát prodloužila jízdní doba.
Nebo, že by chtěli obnovit zrušenou a částečně rozebranou trať přes Kowary (a začít zase jezdit do Karpacze)? :-)
Jinak provoz by mohl být zajímavý třeba pro Viamont - teď jezdí do Svobody ...
31.01.2008 (19:32)  
Venca Burgán:
Pokud do toho budou mít co mluvit uvedení pánové ze SŽDC a MD, pak to buď opravdu půjde do ... (slušně řečeno do kytek) nebo se kraj bude muset sakra prát s těmito dvěma na ČD naprosto "nezávislými" organizacemi!

Ne že bych chtěl zkoušet obehranou písničku, ale co kdyby na té trati jezdil nějaký soukormý dopravce s pohodlnými moderními vozidly?

Apropo rychlíkům nedávám žádnou šanci.
Registrierter Benutzer pekař 
31.01.2008 (19:28)  
Upa: to zase jo, ale muselo by to opravdu platit smysluplně i dál za hranice. Navíc když budu chtít jet třeba jen z Trutnova do Lubawky, stále to bude drahé.
31.01.2008 (19:24)  
pekar: coz by pro regionalni dopravu nemusel byt problem, kdyby se zavedla obdoba LibNET+...
31.01.2008 (19:18)  
Twix, procpak ne? Rychliky Praha Trutnov jiz jezdi, myslim, ze si ziskavaji oblibu...A z Trutnova je to uz jen cca 40 km do kamenny hory...myslim, ze tohle spojeni by bylo daleko racionalnejsi nez pres LIchkov...Jen by tam nesmela byt ty nase Becka....
31.01.2008 (19:08)  
Pekař a spol: ono rozhodující je Státní žoldnéřská dořiti cesta a MD,páč vyžírka Řebíček je stejná partaj jako Šulc jo.Takže já klidně věřím, že poláci těch dvacet km postavěj,ale my ty dva už nedáme a radši budeme mít dva km dálnic navíc za dvojnásobnou cenu.Podívejte například jak si liberecko může tak max.vytřít řit s regiotram-nisa, to samý potká i lipensko.
Jediný řešení že by se LB kraj urval a dal to ze svýho a čechodrážní by dotoho netahal.
Jinak souhlas s potokem Úpou.
Hlavně by to chtělo postavit Harachov-Jeleni horu a stihnout to do lyžovačky v 2009.
Ja už vidim ve snu ty narvaný 810 jak čecháčci táhnou z Polska o 50 haléřů lacinější ruly toaletáku.
Registrierter Benutzer pekař 
31.01.2008 (18:54)  
Ono rozhodující je zase a opět ten mezinárodní tarif...
31.01.2008 (18:34)  
Zrovna dneska jsme o tom mluvili, ona Kamienna Góra není žádná malá víska (a což teprve Jelenia Góra), ale stejně mám pochybnosti, zda by těmi vlaky nějaký rozumný počet lidí jezdil (zvlášť pokud se tam nasadí vozy ČD řady 810). Zástupci OREDO se nedávno snad nechali slyšet, že by přes Lubawku do Walbrzychu chtěli do dvou let protáhnout pražské rychlíky, což myslím že zatím není dostatečně racionální.
31.01.2008 (18:33)  
Kdyby to někoho zajímalo blíže, tak osobní doprava na trati Lubawka - Jelenia Góra neexistuje a ani není uvedena v JŘ ani v mapě PKP http://www.pr.pkp.pl/img_in//MAPKI/OKREG%202.pdf Další zajímavá stránka je tady http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/LINIE/LINIE_I.HTM
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko