..: Jednání o obnově železničního spojení mezi Královcem a Lubawkou :..

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.

Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.

Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.

Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník


RegioNova | 31.1.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.02.2008 (15:00)  
"bohužel obvykle nelegálně" - proboha, jak se legalne trhaji boruvky? :)))
01.02.2008 (12:59)  
Češi zase jezdí například na nákupy do Polska. Obzvlášť vtipné to bývá v "borůvkové sezóně", kdy Poláci přijedou k nám natrhat borůvky (bohužel obvykle nelegálně) a Češi si je od nich v Polsku kupují na trhu ;-)

Trať z Trutnova do Královce byla při mé poslední cestě asi před rokem a půl kromě několika přejezdů v poměrně dobrém stavu - proti té z Harrachova je to skoro koridor :-)
registrovaný uživatel trut 
01.02.2008 (12:38)  
railfort: To jo, pořád jezdí busy s polkama. Hlavně Grund a Paja. Ale jezdí hodně lidí individuálně. Třeba v pěti z Walbrzychu do Vrchlabí každý den. To je skoro 100 km, že se jim chce. Kdo ví jak dlouho by to trvalo z Walbrzychu do Vrchlabí přímým vlakem.
registrovaný uživatel Wool 
01.02.2008 (11:00)  
Stav trate je prave jednim z argumentu pro zprovozneni, na useku Sedzislaw - Lubawka je dle sdeleni PLK udajne tratova rychlost 60 km/h, coz je dostacujici :) Ve veci jsem optimistou, uz jen proto, ze zajem spolupracovat s Viamontem ma nikoli polsky soukromy subjekt, ale monopolni PKP PR, coz se dle meho stava jednou za tisic let :) Na Dolnim Slezsku se meni mnohe, az se tomu skoro nechce verit...
01.02.2008 (10:56)  
Venca Burgán: náklady na obnovu by měli být minimální, protože trať i když se po ní momentálně nejezdí, tak je v seznamu celostátních drah a měla by být SŽDC neustále udržována ve sjízdném stavu. Navíc na trati není momentálně nahlášená žádná výluka, takže teoreticky pokud by si někdo objednal vlak , tak by měl být normálně zaveden.
registrovaný uživatel arcik 
01.02.2008 (9:18)  
Kéž by se tohle spojení podařilo obnovit! Říkám si to vždy, když kolem projíždím autem. Srůstání polské a české části regionu by to ohromně prospělo. Držím autorům iniciativy palce, aby jim vydržel elán a aby našli potřebné prostředky.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
01.02.2008 (3:58)  
Svého času trutnovské firmy byly nuceny dovážet pracovníky s Polska autobusy. Nevím, jestli to trvá doteď, ale jistý potenciál by tu tedy v tom případě byl.
31.01.2008 (23:07)  
Vojtěch Hrubý:
Co se týká ceny jízdenky a celkové rentability osobní dopravy na této trase, nelze nikdy předem dost přesně odhadnout, jaká bude výsledná kalkulace nákladů. Do v článku zmiňované studie proveditelnosti je právě proto nutné zahrnout přesnou kalkulaci budoucích nákladů a ceny jízdného. Ale obávám se, že pravidelná osobní doprava na trase by musela být oběma státy štědře dotována (nedejbože, aby tam jezdily ČD - na tuhle trasu by asi stálo za to vypsat výběrové řízení - bylo by asi dost složité, jedná se o přeshraniční spoje...)
registrovaný uživatel Wool 
31.01.2008 (21:42)  
Do Lwowku se zadna doprava nemusi obnovovat, jezdi se...
31.01.2008 (21:13)  
Když jsme vstupovali do EU, tak jsem jel parním vlakem do Kamienné Góry. Tenkrát ještě jezdil polský motorák do Lubawky, ale krátce potom byla doprava zastavena. Náš vlak byl velmi plný a i přes zpoždění nás v Polsku vítala spousta lidí.

Ale jak by se vlak zaplnil v každodenním provozu, to si moc jistý nejsem. Pokud se do toho zapojí OREDO, věřím, že tarif bude dobrý.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko