Praha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.
Další dva tresty dostali i Kučerovi pomocníci Martin Fišer (39) a Vlastimil Kála (31). Oba dva dostali jeden a půl, respektive dva roky podmíněně za pokus o pojistný podvod. Svého práva na odvolání se ihned po vynesení rozsudku vzdali.
Žalobce obvinil Kučeru, že loni v březnu najel se svým poškozeným vozem na železniční přejezd na trati 090 v úseku mezi Vraňany a Cítovem. Chtěl pak nahlásit, že při přejíždění tratě poškodil spodek auta o kolejnici. V tom mu měli za odměnu 10 000 korun pro každého pomoci právě Kála s Fišerou. Oba ale podle svých výpovědí s umístěním auta na trať nesouhlasili, a tak na koleje s vozem najel sám Kučera.
Po příjezdu policie, kterou Kučera přivolal, mělo dojít k zastavení provozu na trati výpravčím, který byl policií informován. Ten ale zastavil provoz na jiné trati a nyní je stíhán pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, protože na zablokovaném přejezdu zanedlouho vykolejil vlak. Českým drahám vznikla škoda ve výši přibližně dvacet milionů korun.
Ilustrační foto: JTB, zdroj: Ceskenoviny.cz

Táta jezdí jako fíra 30let, do důchodu za pár a chci aby se ho dožil ve zdraví. Odbory, neodbory zdravý rozum říká, že profesionální řidič čehokoliv (kamionu, fíra, výpravčí, pilot, dispečeři JE, policie ZS apod) by neměl mít víc jak 50 let, rozhodně by to neměl být důchodce.Ale co kdyby ve Vraňanech ten den sloužil někdo svojí druhou, třetí šichtu ve funkci výpravčího ve věku co já vím 21 let? Dopadlo by to jinak než u výpravčího důchodce?.
nevim proc, ale napadla tahle situace. Jedu v aute s modromozkem, ktery ridi. Na krizovatce mu hlasim, ze "zprava dobry". Zezadu na nas uz troubi, ale modromozek na mne hledi s nechapavym vyrazem v ocich, ze "co je dobry a at mu radeji sdelim, zda-li po hlavni pozemni komunikaci prijizdi vozidlo, kteremu by musel dat prednost v jizde".
Protoze samozrejme, "zprava dobry" je hospodsky kec, semanticky naprosty nesmysl a vlastne nikdo nechape, o cem je rec (nikdo krome 95% lidi...)
Duke 123 má pravdu. Představí-li se mi někdo jako policie Mělník a pane výpravčí atd, prostě mu měl výpravčí vysvětlit že anonymové si srandu z dráhy dělat nebudou...
Tak proč to neudělal? Namísto toho udělal to, co ho prostě v první chvíli napadlo, aniž by přemýšlel, jestli opravdu dělá to, co má.
Navíc autentitu policisty bych vůbec neřešil. Podle všeho mu výpravčí věřil, problém byl opět někde jinde: výpračí nepochopil, o kterou trať se jedná. Připadá mi, že místo toho, abyste řešili, kde se stal problém se jen prostě snažíte všemožně diskreditovat policistu, protože výpračí chybu udělat nemohl. (On je přeci přepracovaný chudák, který dělá to co má a policista je ten zlý a když mu chybu nemůžeme dokázat, tak o něm budeme tvrdit, že se vyjadřuje jako strejc z hospody. (proti čemuž se nedá rozumně argumentovat). Tím nechci říci, že mám rád policii. Tady ovšem nejde o osobní sympatie, ale o řešení konrétního problému.)
A takové řeči, že dostal poslední odhlášku a on asi myslel atd., to snad ani nemyslíte vážně. Kdyby takhle všichni dělali svou práci, tak je tady naprostý chaos.
souhlas, ale taky by měl lepší právní postavení výpravčí, neb byl uveden v omyl a nesprávně (stačí že nedokonale) informován institucí státní správy, jejíž zaměstnanci požívají "ochranu veřejného činitele", ale též holt na ně větší nároky....
Ač Ameriku moc nemusím, tak jsem si téměř jist, že tam by je odsoudili minimálně i za zabití.
Nedávno jsem četl článek o tom, že dva jedinci chtěli okrást třetího a on se rozhodl utéct, bohužel vběhl pod kamion, který ho zabil. Oba dva odsoudili za vraždu.
Co se týče výše trestu. 10 let měli dostat všichni. Je jasné že soud musí v takových případech ukázat, že tohle prostě ne. Nechápu ale, že nešli všichni tři do chládku na tvrdo. Jediné s čím komplicové nesouhlasili bylo technické provedení trestného činu. Neodsuzovali trestný čin samotný a neupozornili na jeho konání policii(tak na mě zpráva působí). Zase měl někdo dobrého právníka.Doufám, že něco podobného nebudou zkoušet jinde.
Pracovník pro styk s veřejností byl myšlen jako nadsázka a reakce na JTB.
Ta silnice podle všeho nebyla žádná polňačka.
Ad Vousáč:
Myslím, že při troše snahy by přejezd dosti jednoznačně popsat šel, tedy skoro bych řekl, že popsán jednoznačně už byl. Nevím, jak by byl výpravčí nadšený, že má zastavovat celou dopravu (asi by se snažil sám z vlastní iniciativy vyptat, kde se to stalo, aby neměl následně tolik práce).
Uvědomte si, že nebyl problém ani tak s identifikací konkrétního přejezdu, ale trati, na které přejezd ležel.
A znovu dodávám: Neumím si představit, že výpravčí přeslechl "na hlavní trati", aniž si uvědomil, že něco přeslechl. Potom se ovšem měl zeptat.
Nemusel by tam být důstojník pro styk s veřejností, ale zaměstnanci by měli být lépe z iniciativy nadřízených obeznámeni s neželezničním okolím své stanice. Sice mám jako výpravčí poznání přilehlých tratí, ale kam vede která polňačka, která je kříží, vím je proto, že pocházím z místa.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











