..: Deset let za nehodu u Vraňan, pro podvodníky :..

Ilustrační obrázekPraha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.

Další dva tresty dostali i Kučerovi pomocníci Martin Fišer (39) a Vlastimil Kála (31). Oba dva dostali jeden a půl, respektive dva roky podmíněně za pokus o pojistný podvod. Svého práva na odvolání se ihned po vynesení rozsudku vzdali.

Žalobce obvinil Kučeru, že loni v březnu najel se svým poškozeným vozem na železniční přejezd na trati 090 v úseku mezi Vraňany a Cítovem. Chtěl pak nahlásit, že při přejíždění tratě poškodil spodek auta o kolejnici. V tom mu měli za odměnu 10 000 korun pro každého pomoci právě Kála s Fišerou. Oba ale podle svých výpovědí s umístěním auta na trať nesouhlasili, a tak na koleje s vozem najel sám Kučera.

Po příjezdu policie, kterou Kučera přivolal, mělo dojít k zastavení provozu na trati výpravčím, který byl policií informován. Ten ale zastavil provoz na jiné trati a nyní je stíhán pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, protože na zablokovaném přejezdu zanedlouho vykolejil vlak. Českým drahám vznikla škoda ve výši přibližně dvacet milionů korun.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: Ceskenoviny.cz


JiříK. | 28.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
01.03.2008 (13:27)  
M: a Vojtěch Hubr: Mě taky něco napadlo: Kdyby v Čerčanech dostal fíra jistého rychlíku vysílačkou předpisové: Vlak .. z koleje .. odjezd , místo Franto, Pepo máš to volný, neměl by na nehodě ani píď viny, takhle cca třetinu, to jen k hospodské formulaci, které rozumí 95% nádražáků. Neříkám, že výpravčí z Vraňan je bez viny, jen říkám, že policajt za to může stejně jako výpračí. Hlavní chyba je nastavení rozhraní komunikace a neočíslované přejezdy, stejně jako v Bystřičce. Vina se tady hledá u nejnižších článků, ale je úplně jinde.
Táta jezdí jako fíra 30let, do důchodu za pár a chci aby se ho dožil ve zdraví. Odbory, neodbory zdravý rozum říká, že profesionální řidič čehokoliv (kamionu, fíra, výpravčí, pilot, dispečeři JE, policie ZS apod) by neměl mít víc jak 50 let, rozhodně by to neměl být důchodce.Ale co kdyby ve Vraňanech ten den sloužil někdo svojí druhou, třetí šichtu ve funkci výpravčího ve věku co já vím 21 let? Dopadlo by to jinak než u výpravčího důchodce?.
registrovaný uživatel M 
01.03.2008 (11:26)  
na ty hlavni trati. Vic fakt nevim, co dodat:-)

nevim proc, ale napadla tahle situace. Jedu v aute s modromozkem, ktery ridi. Na krizovatce mu hlasim, ze "zprava dobry". Zezadu na nas uz troubi, ale modromozek na mne hledi s nechapavym vyrazem v ocich, ze "co je dobry a at mu radeji sdelim, zda-li po hlavni pozemni komunikaci prijizdi vozidlo, kteremu by musel dat prednost v jizde".
Protoze samozrejme, "zprava dobry" je hospodsky kec, semanticky naprosty nesmysl a vlastne nikdo nechape, o cem je rec (nikdo krome 95% lidi...)
registrovaný uživatel DenSha  mail  
01.03.2008 (11:21)  
ad Jiří Kareš:
Duke 123 má pravdu. Představí-li se mi někdo jako policie Mělník a pane výpravčí atd, prostě mu měl výpravčí vysvětlit že anonymové si srandu z dráhy dělat nebudou...
Tak proč to neudělal? Namísto toho udělal to, co ho prostě v první chvíli napadlo, aniž by přemýšlel, jestli opravdu dělá to, co má.
Navíc autentitu policisty bych vůbec neřešil. Podle všeho mu výpravčí věřil, problém byl opět někde jinde: výpračí nepochopil, o kterou trať se jedná. Připadá mi, že místo toho, abyste řešili, kde se stal problém se jen prostě snažíte všemožně diskreditovat policistu, protože výpračí chybu udělat nemohl. (On je přeci přepracovaný chudák, který dělá to co má a policista je ten zlý a když mu chybu nemůžeme dokázat, tak o něm budeme tvrdit, že se vyjadřuje jako strejc z hospody. (proti čemuž se nedá rozumně argumentovat). Tím nechci říci, že mám rád policii. Tady ovšem nejde o osobní sympatie, ale o řešení konrétního problému.)
A takové řeči, že dostal poslední odhlášku a on asi myslel atd., to snad ani nemyslíte vážně. Kdyby takhle všichni dělali svou práci, tak je tady naprostý chaos.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.03.2008 (10:32)  
ad Duke123

souhlas, ale taky by měl lepší právní postavení výpravčí, neb byl uveden v omyl a nesprávně (stačí že nedokonale) informován institucí státní správy, jejíž zaměstnanci požívají "ochranu veřejného činitele", ale též holt na ně větší nároky....
01.03.2008 (10:10)  
zaosai:
Ač Ameriku moc nemusím, tak jsem si téměř jist, že tam by je odsoudili minimálně i za zabití.
Nedávno jsem četl článek o tom, že dva jedinci chtěli okrást třetího a on se rozhodl utéct, bohužel vběhl pod kamion, který ho zabil. Oba dva odsoudili za vraždu.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
01.03.2008 (9:29)  
Ať dostaly, kolik dostaly,tak to nezmění nic na tom,že v důsledku stresové zátěže po této nehodě zemřel za pár měsíců strojvedoucí toho vlaku.
registrovaný uživatel JK ml. 
01.03.2008 (6:23)  
Duke 123 má pravdu. Představí-li se mi někdo jako policie Mělník a pane výpravčí atd, prostě mu měl výpravčí vysvětlit že anonymové si srandu z dráhy dělat nebudou...a zavěsit. Pak by rozkaz od policisty zněl jinak...a možná by k nehodě vůbec nedošlo. Myslím si a psal jsem to již posledně že jednání výpravčího bylo ovlivněné značně tím, že max minutu dvě před tím dostal odhlášku ze Straškova, že přijel poslední motor. A ve světle toho, že motor projel Horní Beřkovice aniž by do něčeho vrazil, výpravčího nenapadlo, že policajt vůbec nemyslí trať ale silnici. Nenapadlo ho že policat netuší, že trať Lužec- Vraňany - Straškov je dle SJŘ jedna trať a slovo hlavní si klidně v oné vteřině mohl vyložit jako že je myšlena traťová kolej na této lokálce, neboť na trati je několik vleček (hlavně mezi Vraňany a Lužcem), kde se také v areálech firem nachází přejezdy (i když pravda ne zrovna u Horních Beřkovic).To jsou moje spekulace.Ale v čem výpravčí jasně pochybil, přijal -li takové hlášení od policisty, a ve zprávě drážní inspekce je to jasně napsané, je že měl postupovat jako při vzniku MU hned po obdrženém hlášení, že auto sjelo z přejezdu.Potom by s policajtem musel prodiskutovat, příjezd složek záchranného systému k místu nehody atp...Zase by možná vyplynulo, že oba myslí na jiný ŽP...
Co se týče výše trestu. 10 let měli dostat všichni. Je jasné že soud musí v takových případech ukázat, že tohle prostě ne. Nechápu ale, že nešli všichni tři do chládku na tvrdo. Jediné s čím komplicové nesouhlasili bylo technické provedení trestného činu. Neodsuzovali trestný čin samotný a neupozornili na jeho konání policii(tak na mě zpráva působí). Zase měl někdo dobrého právníka.Doufám, že něco podobného nebudou zkoušet jinde.
registrovaný uživatel DenSha  mail  
29.02.2008 (22:01)  
ad Railfort:
Pracovník pro styk s veřejností byl myšlen jako nadsázka a reakce na JTB.
Ta silnice podle všeho nebyla žádná polňačka.

Ad Vousáč:
Myslím, že při troše snahy by přejezd dosti jednoznačně popsat šel, tedy skoro bych řekl, že popsán jednoznačně už byl. Nevím, jak by byl výpravčí nadšený, že má zastavovat celou dopravu (asi by se snažil sám z vlastní iniciativy vyptat, kde se to stalo, aby neměl následně tolik práce).
Uvědomte si, že nebyl problém ani tak s identifikací konkrétního přejezdu, ale trati, na které přejezd ležel.

A znovu dodávám: Neumím si představit, že výpravčí přeslechl "na hlavní trati", aniž si uvědomil, že něco přeslechl. Potom se ovšem měl zeptat.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
29.02.2008 (21:38)  
Vojtěch Hubr:
Nemusel by tam být důstojník pro styk s veřejností, ale zaměstnanci by měli být lépe z iniciativy nadřízených obeznámeni s neželezničním okolím své stanice. Sice mám jako výpravčí poznání přilehlých tratí, ale kam vede která polňačka, která je kříží, vím je proto, že pocházím z místa.
29.02.2008 (21:35)  
Ad web:policista nebyl schopen přesně identifikovat,na kterém přejezdu to auto je.To je holý fakt,daný technicky-na přejezdu žádné rozumitelné označení nebylo,tak jako na dalších tisíci přejezdech v síti.Nikdo-a já nejméně-nepopírá,že se výpravčí měl zeptal,popřípadě si to nechat zopakovat.Ale také nikdo nemůže popřít,že to,co řekli policisté výpravčímu bylo jasné,zřetelné a jednoznačné.Stále trvám na tom,že kdyby policista nahlásil že neví,kde to je,neboť přejezd není označen k nehodě asi nedošlo.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko