Praha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.
Další dva tresty dostali i Kučerovi pomocníci Martin Fišer (39) a Vlastimil Kála (31). Oba dva dostali jeden a půl, respektive dva roky podmíněně za pokus o pojistný podvod. Svého práva na odvolání se ihned po vynesení rozsudku vzdali.
Žalobce obvinil Kučeru, že loni v březnu najel se svým poškozeným vozem na železniční přejezd na trati 090 v úseku mezi Vraňany a Cítovem. Chtěl pak nahlásit, že při přejíždění tratě poškodil spodek auta o kolejnici. V tom mu měli za odměnu 10 000 korun pro každého pomoci právě Kála s Fišerou. Oba ale podle svých výpovědí s umístěním auta na trať nesouhlasili, a tak na koleje s vozem najel sám Kučera.
Po příjezdu policie, kterou Kučera přivolal, mělo dojít k zastavení provozu na trati výpravčím, který byl policií informován. Ten ale zastavil provoz na jiné trati a nyní je stíhán pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, protože na zablokovaném přejezdu zanedlouho vykolejil vlak. Českým drahám vznikla škoda ve výši přibližně dvacet milionů korun.
Ilustrační foto: JTB, zdroj: Ceskenoviny.cz

Jenže policie své kolegy neobviní a ještě trvdí, že vinu nese výpravčí, kterému operační důstojník dal nesprávnou informaci o místě, na němž je třeba zastavit provoz – uvedení kilometrické polohy místa, kde došlo k mimořádné události.
Asi se budu opakovat, ale neni to pravda. Dustojnik dal spravnou informaci (z pohledu ridice na silnicni komunikaci, ale nevim, kde je psano ze je povinen policista znat vsechny trate a prejezdy a informace o nich podavat vyhradne z pohledu zeleznicare). Dale tam zaznelo, ze je to na HLAVNI trati a tuto podminku splnoval jen ten prejezd na kterem k nehode doslo.
Prominte, ale opakovana lez se nestane pravdou, i kdyby se cele CD na hlavu stavely.
Mám pocit, že někteří staví výpravčího na úroveň jednoduché aplikace, která musí obdržet data v přesném předepsaném formátu (to by ještě nebylo tak hrozné) a když je v tomto formátu neobdží, místo toho, aby ohlásila chybu, informaci si jakousi heuristikou domyslí (což je v takto vážné situaci průšvih).
Policista se opravdu měl vyjádřit přesněji, ale uvědomte si, že byl asi zaskočen vážností situace (ano je to jeho práce) a chápavé stanovisako výpravčího ho ujistilo, že je vše v pořádku.
--edit--
Srovnejte s rozhovorem s dispečerkou hasičů ta si správně vše ověřila a nechala si vše důkladně vysvětlit.
Ale jestlis u maturity na otazku "Co jste cetl od Dostojevskeho" odpovedel "Od Dostojevskeho jsem cetl nic" a maturitu presto udelal, tak ti gratuluji:-) Tohle by ale mohl rozlousknout Michal Janko...
vidím a čtu i po roce, že se nemůžete smířit s tím, že "na tý hlavní trati", (doplněná dalšími redundantními informacemi - viz přepis rozhovoru) prostě a krásně není definice hodná profesionála, ale blábol "strejce" z hospody či chléva.
Zda mohl výpravčí, neřku-li měl porozumět nesrozumitelnému, je ryzí spekulace. Prostě na blbou otázku, blbá odpověď. Nebo snad chcete tvrdit, že sousloví "Neposílejte tam teď nic" je kvalifikovaný pokyn k zastavení dopravy? Sémanticky - vždyť on tam to NIC neposlal....
Skoda, ze k tomu nedostal rovnou take nahradu skody, usetril by se tim drahoceny cas pretizenych soudu.
MZ - ano, jsou tam prejezdy tri, ale jen jeden je na ty hlavni trati...
Jinak to s tim mavanim jsem uz taknak taky probiral. Vzhledem k tomu, ze "tesne" predtim je zastavka plna svetel, tak by to svetlo v podstate nevidel. K tomu je tam nakej mostek nebo co. Uz presne nevim, kdy presne se zavory spousti, ale 10 minut predem to neni. Jedine, co by se mozna stalo, tak by do toho auta asi napalil o 10 kmh pomalejc...
A k tomu, ze museli vedet, ze se blizi vlak - Predne, pokud dostanu ujisteni, ze tam nic nejede, tak tam nic nejede (kdyz strojvudce vidi, ze ma volno, tak taky k vyhybce nebude prijizdet krokem, aby se ujistil, ze je dobre prehozena). A potom, zavory jdou dolu automaticky, kdyz vlak projede nejakym mistem, ze (jako ze si je sam dava dolu)? Vlak mohl jet, kvuli mimoradnosti zastavit, ale az za mistem "vypinace". Proto by sly zavory dolu, ale vlak by neprijel...
Ale to je celkem jedno. Pohled do mapy to rika jasne a krome modromozku, deti do peti let (nechci je ale podcenovat) a lidi neschopnych jakekoliv orientace by vsichni ostatni to misto bez problemu nasli. Hlavni trat je tam jenom jedna, silnice taky.
DC - nezapomen na tu podminku. Ta mu asi taky nepomohla:)
- na přejezdu mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema
(komentář: Taková trať neexistuje, jedná se o 2 tratě 094 a 095, přičemž přes Vraňany by se IMHO muselo jet úvratí)
Co porad mate s tim, ze mezi Luzcem a Berkovicema nevede jedna trat? VEDE. A JE TO TRAT C.530.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











