..: Deset let za nehodu u Vraňan, pro podvodníky :..

Ilustrační obrázekPraha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.

Další dva tresty dostali i Kučerovi pomocníci Martin Fišer (39) a Vlastimil Kála (31). Oba dva dostali jeden a půl, respektive dva roky podmíněně za pokus o pojistný podvod. Svého práva na odvolání se ihned po vynesení rozsudku vzdali.

Žalobce obvinil Kučeru, že loni v březnu najel se svým poškozeným vozem na železniční přejezd na trati 090 v úseku mezi Vraňany a Cítovem. Chtěl pak nahlásit, že při přejíždění tratě poškodil spodek auta o kolejnici. V tom mu měli za odměnu 10 000 korun pro každého pomoci právě Kála s Fišerou. Oba ale podle svých výpovědí s umístěním auta na trať nesouhlasili, a tak na koleje s vozem najel sám Kučera.

Po příjezdu policie, kterou Kučera přivolal, mělo dojít k zastavení provozu na trati výpravčím, který byl policií informován. Ten ale zastavil provoz na jiné trati a nyní je stíhán pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, protože na zablokovaném přejezdu zanedlouho vykolejil vlak. Českým drahám vznikla škoda ve výši přibližně dvacet milionů korun.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: Ceskenoviny.cz


JiříK. | 28.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
28.02.2008 (14:14)  
Pachatel byl velmi pravdepodobne potrestan za jednocinny soubeh trestnych cinu umyslneho obecneho ohrozeni a pojistneho podvodu. Trest odneti svobody mu hrozil od 8 do 15ti let. Dostal 10.
Vypravci - ma "pouze" (opet pravdepodobne) obecne ohrozeni z nedbalosti v prvnim odstavci, pokud bude statni zastupce aktivni, tak mozna i ve druhem :) Nicmene mu "daji" zakaz cinnosti vypravciho a k tomu mozna (spis asi ne) podminku.
registrovaný uživatel M 
28.02.2008 (14:08)  
Kurz komunikace s laickou verejnosti kazdy dostava na zakladni skole... Uvidime, jak se k tomu postavi soud.

Jinak svitici brzdova svetla maji jen jeden vyznam, ale jaksi z nich nejde poznat, jak moc auto brzdi (pokud to neni BMW a mozna i dalsi auta s dvoustupnovyma svetlama) a samotne rozsviceni brzdovych svetel prede mnou neni signal k tou, abych zadupl brzdu
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
28.02.2008 (13:54)  
M: Ještě k přirovnání ke slepému střevu. Lékař je školen, jak ho má poznat, výpravčí žádnými kurzy komunikace s laickou veřejností neprochází.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
28.02.2008 (13:51)  
Web: Ale on nevěděl, že ji nepochopil. Byl přesvědčen o opaku a proto se dál neptal.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
28.02.2008 (13:50)  
Výpravčí: Máte pravdu, ale dotčený výpravčí byl přesvědčen o úplnosti informací.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
28.02.2008 (13:48)  
M: Nemotejte do toho indikace technických zařízení. Zde je ve hře ústní sdělení, na které žádný manuál od výrobce není. Pokud bude někdo hlásit leteckému dispečerovi svoji výšku ústně a dojde k nedorozumění, bude se na to hledět jinak, než když přehlédne údaj na obrazovce radaru, k čemuž je zajisté školen. Stejně tak svítící brzdová světla na zadní straně vozu mají jen jeden význam, který by se měl řidič naučit v autoškole. Předpisy řeší předepsaná slovní znění mezi dopravními zaměstnanci. Komunikace s jinými osobami je prostě o tom, že jsem plně přesvědčen o správnosti významu sdělení. Nejasnosti řeším jen do té doby, než jsem přesvědčen o správnosti.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
28.02.2008 (13:32)  
M: tak hluboko do toho nevidím,ale podle mě trestáni neměli být ani nádražák ani policajt...tři šmejdi udělají maras a svézt se mají i ti okolo? Kdybych byl záchranář v sanitce,tak ten popis je pro mě dostačující,ale problém u nádražáka byl ten,že se svým pohledem nepřeveksloval z kolejí na silnici.. za to ho však nelze obviňovat,pokud v tom hovoru padlo "auto v kolejišti". Prostě to byl jen jiný pohled,na který určitě ti povolaní u výslechu i u soudu sami přišli
registrovaný uživatel Web 
28.02.2008 (13:17)  
Cypher: To sme asi poslouchali každej nějaký jiný nahrávky rozhovorů, páč v těch mejch to policista popsal poměrně jasně. Samozřejmě nemůže znát poměry na dráze (ve škodovce, v ČKD, v dopravním podniku, ...), proto pokud nepochopil zprávu, měl se zeptat výpravčí. Zda trestat či netrestat jeho je jistě vysvětleno v nějakých těch předpisech.
registrovaný uživatel M 
28.02.2008 (13:09)  
Payus - s nadrazakem by melo byt jine rizeni, ne? Nebo uz bylo? Sice to spolu dost souvisi (jedno vyvolalo druhe), ale ty pripady jsou v podstate dva

Railfort - pravni stat s tim myslim nema co delat (resp. asi ma, ale skoro presne naopak). Kdyz letovej dispecer nepochopi, ze to letadlo leti moc nizko, tak bude vinik on. Kdyz doktor nepozna slepak a necha cloveka umrit, tak taky bude mit asi problem. Ostatne i kazdy ridic, ktery to narve do auta pred sebou by mohl tvrdit, ze nepochopil ("sdeleni" rozhodne nemusi byt nutne jen slovni, ale muze mit i jinou podobu), ze to auto prudce brzdi...
A to potvrzovani urcite zada nejaky ten predpis, ktery je na zeleznici alfou a omegou.

Vypravci - aha, tak to je informace asi podstatna:-) Diky
28.02.2008 (13:08)  
2 Railfort: A právě o tom je práce na dráze - kdykoli (i třeba ve dvě v noci) si vyžádat potřebné informace a pak se správně rozhodnout. Velká většina nehod na dráze má za příčinu špatné rozhodnutí na základě neúplných informací.

4 all: Hlavní viník dostal deset let také za to, že v době této nehody byl v podmínce (4 a půl roku).
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko