..: Experti drah hledají nejztrátovější spoje :..

Ilustrační obrázekPraha - Nový vítr ve vedení Českých drah vane dál. V nedávné době totiž přišlo jejich generální ředitelství s dalším revolučním návrhem. Podle něj sestaví ČD speciální expertní komisi, která bude sledovat vytíženost jednotlivých spojů a hledat ty nejztrátovější. Výsledky by měly být podle aktuálních zpráv hotovy do konce tohoto roku, aby je mohly dráhy využít při projednávání krytí prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy pro GVD 2010.

Výše doplatků by pak u nejméně využívaných spojů pravděpodobně narostla. Tuto tezi nepřímo potvrdil i nový generální ředitel ČD Petr Žaluda. Ten poukázal na dosud poddimenzované poplatky účtované krajům. Navíc získané peníze by měly dráhy podle svých slov využít pro modernizaci chátrajícího vozového parku. S názory o podfinancovanosti české železnice souhlasí i současný ministr dopravy Aleš Řebíček. Ten také poukázal na to, že kraje často již další peníze pro rozvoj regionální kolejové dopravy jednoduše nemají.

zdroj: novinky.cz

Samir Lepara | 14.3.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
20.03.2008 (16:45)  
waszyn: prosím tě, kolik tratí se zbytečným provozem u nás je? Ty myslíš, že za to minumum ušetřených peněz obnovíš výrazně vozový park? Opravdu ti to přinese alespoň těch 20mld. ročně? No, raději tu debatu přesuňme do pošty, jsem pracovně vytížen a na ZP bývám zřídka.
registrovaný uživatel M 
19.03.2008 (14:43)  
Bmz?
registrovaný uživatel waszyn 
18.03.2008 (23:17)  
Ja si touzebne preji mit moznost cestovat ekologicky a jako clovek. Tam kde je to vyhodne tak vlakem tam kde ne tak busem. Abych nevahal nechat auto doma tak by to melo byt pokud mozno modernimi vozidly a s modernimi sluzbami. Krome pendolina a 471 takova vozidla neexistuji. Pokud mne k tomu financni situace nenuti, opravdu nemam duvod dobrovolne zvracet ve vydobytcich socialismu typu B, 810 apod..
Nyni je stav takove ze se za X Kc jezdi v podstate vsude kam vedou koleje tim cim se jezdi a co muzeme videt nalevo od tohoto textu. 90% populace by ocenilo jezdit za stejne verejne prostredky na stihlejsi siti modernimi zeleznicnimi vozidly, na ktere by navazovaly moderni busy, vse casteji a pohodlneji nez nyni. Jsem presvedcen ze by to nebylo ani pro stat ani pro cestujici drazsi nez ted..
18.03.2008 (21:19)  
Ad waszyn:nikdo nemusí nic zkoumat,na to,co si tak toužebně přejete stačí seznam tratí k likvidaci,vydaný za ministra Římana v roce 1996. Mně už je to jedno,jsem starý a nemocný,ale mnoha lidem to jedno nebude-viz protesty proti likvidaci tratí na Ústecku.
registrovaný uživatel M 
18.03.2008 (11:38)  
...svedci CDvovy...
Dobry:-)
registrovaný uživatel waszyn 
18.03.2008 (9:39)  
Tak modrogumni experti prijdou max.na to na co jiz prisli vsichni ostatni experti a to na to,ze se musi definovat smysluplna zeleznicni sit,berouci v uvahu prepravni vztahy 21.a nikoliv 19.stoleti,posoudit ekonomicky a ekologicky prinos.A zkvalitnit dopravu tam kde ma nejaky potencial a smysl.A opustit tam kde postaci, lepe obslouzi a poskytne vetsi komfort mezimestsky (castecne)nizkopodlazni bus.Ale tomu musi jit naproti i kraje,na perspektivnich tratich priplatit a mit kvalitnejsi vozdila vice dopravcu,na tech neperspektivnich zaplatit busy a usetrit..Urcitou vlastovkou muze byt ustecky kraj,planuje neco podobneho..I kdyz mezi nekterymi Svedky CDvovy na tomto serveru se tyto kroky asi nesetkaji s pochopenim.
registrovaný uživatel M 
17.03.2008 (22:26)  
Asi to, ze jedinym kriteriem je cena, naklady apod. (tj. vylouceni jakychkoliv vedlejsich, byt podpurnych, cilu). Proc si to mysli, ale nevim a pochybuju, ze by to byl schopny nejak vysvetlit...

Ono vtip je v tom, ze ekonomie umi "nejak" vysvetlit i ty jakoze neciste kapitalisticke veci, protoze jinak by lide nespotrebovavali sluzby, ale smenovali jen zbozi - tzn. ze chlapec ignoruje volny cas, "blaho" atd. jako platidlo a akceptuje jen penize, cihly, auta a vyrobni faktory...

Takze ten cisty kapitalismus by zivotaschony byl (a tim nepisu, ze po nem touzim), zatimco CPE toho schopna neni, protoze tezko urcit za ciziho cloveka jak moc mu chutnaji pomerance...

Ale cert to vem, uvidime na co experti prijdou. Akorat mam obavu, ze prijdou na to, ze nektere trate je potreba zavrit a pak to tady teprve bude zhavy:-)))
registrovaný uživatel waszyn 
17.03.2008 (14:14)  
Premyslel jsem o tom cistem kapitalismu - co si pod tim predstavujes clovece?
A co s tim ma co delat kultura?
Sponzoring, filantropie... nic?
registrovaný uživatel M 
17.03.2008 (13:08)  
A vymyslel snad? CPE to myslim neni a nic tretiho neznam...
registrovaný uživatel pekař 
17.03.2008 (11:04)  
M: já nemluvím o centrálně plánovaném hospodářství. Já hovořil o tom, že v čistém kapitalismu jaksi není místo na nic co nevydělává, kultura apod. Má to takový fašisující nádech. A tu poslední větu nebudu komentovat, je úsměvná...:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko