..: Experti drah hledají nejztrátovější spoje :..

Ilustrační obrázekPraha - Nový vítr ve vedení Českých drah vane dál. V nedávné době totiž přišlo jejich generální ředitelství s dalším revolučním návrhem. Podle něj sestaví ČD speciální expertní komisi, která bude sledovat vytíženost jednotlivých spojů a hledat ty nejztrátovější. Výsledky by měly být podle aktuálních zpráv hotovy do konce tohoto roku, aby je mohly dráhy využít při projednávání krytí prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy pro GVD 2010.

Výše doplatků by pak u nejméně využívaných spojů pravděpodobně narostla. Tuto tezi nepřímo potvrdil i nový generální ředitel ČD Petr Žaluda. Ten poukázal na dosud poddimenzované poplatky účtované krajům. Navíc získané peníze by měly dráhy podle svých slov využít pro modernizaci chátrajícího vozového parku. S názory o podfinancovanosti české železnice souhlasí i současný ministr dopravy Aleš Řebíček. Ten také poukázal na to, že kraje často již další peníze pro rozvoj regionální kolejové dopravy jednoduše nemají.

zdroj: novinky.cz

Samir Lepara | 14.3.2008 (15:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ slaufinka  mail  
14.03.2008 (18:16)  
Hlavně,aby se vyřešily R 989 a 991 mezi stanicemi Jaroměř a Pardubicemi přidáním dalších vozů v pondělí až pátek.
14.03.2008 (18:08)  
Best : především to první ranní z Prahy, které je obtížně dostupné MHD, byť do Holešovic jezdí krtčí dráha, ale dostat se na ní je z okrajových oblastí Prahy obtížné, pokud nevyrazíte na nějaký "poslední" noční spoj.
Dále k nim patří spoje do Vídně a zpět, na které by stačil mnohdy jeden vůz.
Z tohoto pohledu jezdí M810 s 15 cestujícícími (jinak ztrátový a zbytečný vlak) v procentech (30 %) obsazen mnohem více než Pendolino vezoucí nějakých 60 cestujících (cca 20 %).
Zkuste to schválně napsat panu nejvyššímu. (zaludap@gr.cd.cz)
14.03.2008 (17:30)  
Pavel Z: Snad bys nechtěl dotovat koženku nebo 810 částkami jako v Německu...
14.03.2008 (17:28)  
Zajímavé je, že když se vypíše výběrové řízení, stačí ČD nějakých 25 Kč na kilometr, zatímco bez výběrového řízení jim je průměrných 63 Kč na kilometr málo... Kdepak bude chyba? (omlouvám se, pokud částky nesedí přesně na korunu)
registrovaný užívateľ tenzor 
14.03.2008 (17:10)  
Best: taky si to myslím
registrovaný užívateľ tenzor 
14.03.2008 (17:09)  
Jak můžou ČD najít nejztrátovější spoje, když krajům tvrdí že náklady na jednotlivé vlaky či tratě nelze vyčíslit?
Jinak ty poddimenzované poplatky jsou dobrý vtip, ale necháme se překvapit, doufám že pak nebude překvapený pan Žaluda, když kraj zcela logicky objedná daleko levnější autobus a ČD doplatky dostanou nižší.
14.03.2008 (17:06)  
Nějak pořád nevím, co se některým z vás nelíbí. Jestli jsou dotace na provoz dráhy u nás jedny z nejnižších, tak co čekáte? Proč někde můžou být vyšší? Většina z vás rejpala do starého vedení (třeba oprvněně, to neposuzuju), jenže teď tam sedí noví lidé a je to tu opět. Zkrátka dokud budou dráhy fungovat pod značkou ČD, tak někteří budou stále remcat, a to i kdyby to řídil sám Jančura.
14.03.2008 (17:04)  
Napsal snad někdo nejméně obsazené spoje? Nejztrátovější můžou být úplně. Ono ty málo obsazené často ve výsledku mohou být v rámci systému velmi užitečné.
14.03.2008 (16:41)  
Krajský úřad kraje Vysočina v Jihlavě už se určitě třese :-)))
registrovaný užívateľ LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:24)  
happy: Přesně! To by jim šlo, remcat že nemaj peníze! To nemá nikdo, každej by chtěl víc! Ať koukaj makat chamraď jedna, 8 mld. je dost slušná částka!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko