Praha - Nový vítr ve vedení Českých drah vane dál. V nedávné době totiž přišlo jejich generální ředitelství s dalším revolučním návrhem. Podle něj sestaví ČD speciální expertní komisi, která bude sledovat vytíženost jednotlivých spojů a hledat ty nejztrátovější. Výsledky by měly být podle aktuálních zpráv hotovy do konce tohoto roku, aby je mohly dráhy využít při projednávání krytí prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy pro GVD 2010.
Výše doplatků by pak u nejméně využívaných spojů pravděpodobně narostla. Tuto tezi nepřímo potvrdil i nový generální ředitel ČD Petr Žaluda. Ten poukázal na dosud poddimenzované poplatky účtované krajům. Navíc získané peníze by měly dráhy podle svých slov využít pro modernizaci chátrajícího vozového parku. S názory o podfinancovanosti české železnice souhlasí i současný ministr dopravy Aleš Řebíček. Ten také poukázal na to, že kraje často již další peníze pro rozvoj regionální kolejové dopravy jednoduše nemají.
zdroj: novinky.cz
Dále k nim patří spoje do Vídně a zpět, na které by stačil mnohdy jeden vůz.
Z tohoto pohledu jezdí M810 s 15 cestujícícími (jinak ztrátový a zbytečný vlak) v procentech (30 %) obsazen mnohem více než Pendolino vezoucí nějakých 60 cestujících (cca 20 %).
Zkuste to schválně napsat panu nejvyššímu. (zaludap@gr.cd.cz)
Jinak ty poddimenzované poplatky jsou dobrý vtip, ale necháme se překvapit, doufám že pak nebude překvapený pan Žaluda, když kraj zcela logicky objedná daleko levnější autobus a ČD doplatky dostanou nižší.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











