..: Experti drah hledají nejztrátovější spoje :..

Ilustrační obrázekPraha - Nový vítr ve vedení Českých drah vane dál. V nedávné době totiž přišlo jejich generální ředitelství s dalším revolučním návrhem. Podle něj sestaví ČD speciální expertní komisi, která bude sledovat vytíženost jednotlivých spojů a hledat ty nejztrátovější. Výsledky by měly být podle aktuálních zpráv hotovy do konce tohoto roku, aby je mohly dráhy využít při projednávání krytí prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy pro GVD 2010.

Výše doplatků by pak u nejméně využívaných spojů pravděpodobně narostla. Tuto tezi nepřímo potvrdil i nový generální ředitel ČD Petr Žaluda. Ten poukázal na dosud poddimenzované poplatky účtované krajům. Navíc získané peníze by měly dráhy podle svých slov využít pro modernizaci chátrajícího vozového parku. S názory o podfinancovanosti české železnice souhlasí i současný ministr dopravy Aleš Řebíček. Ten také poukázal na to, že kraje často již další peníze pro rozvoj regionální kolejové dopravy jednoduše nemají.

zdroj: novinky.cz

Samir Lepara | 14.3.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.03.2008 (23:11)  
Celá ta zpráva mi přijde českodrážně podivná. Za prvé dotace není fixní, ale je to dorovnání prokazatelné ztráty. To znamená, že využívané spoje by měli být dotovány méně, protože jsmou méně ztrátové. Jenže ČD stále nehodlají uznat systém vyhodnocování jednotlivých spojů (nebo alespoň "linek"), ačkoli jsou k tomu na všech úrovních tlačeny. Takže když vyberou nejztrátovější tak by to nemělo znamenat vůbec nic jiného, než že to je prostě spoj s takovými náklady a takovými příjmy a nereflektuje třeba to, že nafláknutej ešus na Kolín ve špičce je možná i v plusu (teoreticky).

Porovnávat s německem je vo hubu. Za prvé nemáme žádnou VRT, kolik se cpe do regionů v Německu je otázka. Za druhé je tu levnější pracovní síla a za třetí tam holt započítávají náklady na něco jako Desiro, zatím co ČD na účetně odepsaný véhykl. Dráha se holt musí naučít žít s tím co je možné, jinak kraje půjdou do značně flexibilnějších autobusů, kde je za méně peněz mnohem více moderní techniky.

Protože.... odkud jdou dotace? Z našich daní. Chceme vyší daně? Nehceme. No jo, ale jak můžeme zvyšovat dotace aniž bychom zvyšovali daně a nebo likvidovali jiné daňové výdaje schodkového rozpočtu?.... Celkem špatně.
14.03.2008 (23:03)  
Pavel Z, junkrs: Zajímavé je, že třeba na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně jzedí Viamont s Regiosprinterem levněji než nabízely ČD s Regionovou. Tu Regionovu samozřejmě urychleně schrastily právě kvůli Viamontu, jinak by tam dodnes jezdily 810. Křičet: "Máme málo peněz!" je velmi snadné.
14.03.2008 (22:59)  
Pro nektere diskutujici: tady jiste nikomu nejde o to, ze se zeleznicni doprava nema podporovat. Za dodatecne prostredky (pokud se najdou) budeme vsichni radi.

Hlasum kritizujicim tuto zpravu jde predesvsim o to, aby tyto peniz automaticky nevletely do nenasytne drzky molochu CD, ale aby se o ne mohlo uchazet vice subjektu. Nektere, ba vetsina z nich umi hospodarit lepe nez CD, takze efekt nasmerovani techto penez jinam nez do CD mohl by byt mnohem vetsi.
14.03.2008 (21:37)  
Pendožabák: No někomu zkrátka stačí ke štěstí málo...:-)
14.03.2008 (21:33)  
Tož když se všecí navážíte do Drah a do 810-tek. Tak já vám neco řeknu. Bydlím na trati 173 (Beroun přes Rudnou) a 331 (Vizovice - Otrokovice) a 341 (Staré město u Uerského Hradiště- Vlárský Průsmyk). Nejčastějším strojem je 810 a já si povětšinou nemůžu stěžovat na čistotu aj dochvilnost a ochotu zaměstnanců a to že 810-ka trochu skáče to mi na některých úsecích vůbec nevadí protože je to nepatrné. Nechci tím samozřejmě řéct že tratě jsou v pořádku ale některé úseky nejsú tak špatné. Asi su šťastné člověk.
registrovaný uživatel Racek 
14.03.2008 (21:19)  
Tady zase všichni chytře komentují nesmysl, který vznikl, když Dráha něco udělala a trošku to pokroutilo tiskové ("aby to novináři pochopili"), trošku to pokroutili novináři ("aby to lidi pochopili"), a ve výsledku je z toho Rádio Jerevan. Je pravda, že bude komise, ale tím to asi tak končí. Nebude ovšem hledat nejztrátovější spoje, ale bude se snažit kompletně rozklíčovat ekonomiku osobní dopravy, aby byly ČD schopné objednavatelům říci, to co oni chtějí slyšet: jednak je to kalkulace, co přesně si kraje vlastně platí, a za druhé je to popis způsobu, jak se tyhle náklady dají rozpočítat na jednotlivé vlaky použitelným způsobem - tedy ne prostým dělením částky počtem vlakokilometrů, jako se to vždycky dělalo, ale algoritmem typu v rozsahu od ... do ... jsou tyhle náklady fixní (stejně vozidel, lidí) a tyhle poměrné, tady je skok, protože to potřebuje víc (míň) vozidel atd. ...
14.03.2008 (21:02)  
tak podle mě hledat nejztrátovější spoje je holý nesmysl a nemá to žádnou vypovídající schopnost. Oni totiž nejztrátovější nebudou lokálky s 810, jak to možná na první pohled vypadá, ale spíše koridorové tratě na kterých jezdí klasické soupravy.

Ale jinak je třeba ocenit snahu ČD o vyčíslení nákladů na jednotlivé spoje, i když se obávám, že výsledky nebudou použity tak, jak by být měli...
14.03.2008 (19:36)  
junkrs: Přesně. Za tyhle ty prachy jim to nikdo s desirem nejspíš jezdit nebude.
registrovaný uživatel junkrs 
14.03.2008 (19:27)  
Cestující: A nedělají to v Německu právě naopak. Dotovat železnici tak, aby v 21. století neměli právě tu koženku a 810 :-) To mi přijde logičtější.
registrovaný uživatel Best  mail  
14.03.2008 (19:16)  
Miroslav Zikmund: napsat mu, že vlajková loď asi brzo potopí společnost,to si myslím, že jestli to tak je tak jistě vědí a tají to. Jestli opravdu budou hledat nejztrátovější tak jim musí vyjít toto,protože 680vs810 stojí na provoz(energie,DC,zaměstnanci atd..) mnohokrát více než je rozdíl ceny jízdenek,ale oni najdou jinou metodu určení aby to padlo na lokálku Horní-Dolní.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko