Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
| 14.3.2008 (11:00)
IAD se dá zhromadnit, udělat VAD s více jak jedním člověk v autě; toď, každého věc, dle jeho "ekologického" smýšlení.
Měl bych uvést své dojíždění -> 20 min. pěšky + vlakem 51 km (30-50 min.) + 30 min. pěšky (případně tramvaj do 10 min.). Alfou-omegou je v mém případě vysoká četnost spojů i přes časté zpoždění/nespolehlivost.
pohodlnost? to že někdo jezdí 50-100 km do práce je v rozporu s pohodlností. i tím autem je to otrava. zkuste si to. a pokud VHD nabízí mezi 17:30 a 19:30 2hodinovou díru a jízdu 80 km téměř 2 hodiny, poslední spoj ve 20, s přestupem ve 21, tak pak je výsledek jasný. odstěhovat se nebo IAD.
hanaak: Je to bohužel tak, velký podíl studentů jezdí veřejnou dopravou do školy, často prim hraje vlak. Když nastoupí do zaměstnání, tak mnoho mladých zaměstnaných čerstvě po škole začínají s IAD. Otázkou je vždy konkrétní případ mezi místy A-B, jestli je to postupná pohodlnost s více finančními prostředky či katastrofálnost spojení jak píšete. Nějakým způsobem ekologicky smýšlím, IAD neužívám, proto spíš mluvím o pohodlnosti lidí.
R/Ex brno-vyškov-nezamyslice-prostějov-olomouc, brno - vyškov-kojetín-kroměříž-hulín-otrokovice a brno-vyškov-přerov-hranice-ostrava/vsetín v 60 minutovém intervalu. pokud by byla rozumná jízdní doba,tak budou jezdit spoje jezdit obsazené a díky dostupnosti brna hromadnou dopravou(busy to nezajistí adekvátně) by se mohl zabrzdit odliv vzdělaných lidí z regionů. v olomouckém regionu práce pro vysokoškoláky mnoha profesí žádná není. polovina naší bývalé třídy odešla z regionu, mnozí z nich do brna včetně mě, přitom v civilizované zemi se tato vzdálenost dá dojíždět(nejen IAD). pro mé občasné cesty domů jsem kvůli nepravidelnému katastrofálnímu spojení zcela přešel na IAD.
jinak podle františka je půl švýcarska nezkvétajícím.
VRT u nás příliš smysluplné není mimo trasy praha-brno.
nickon mluví o denním dojíždění 150 km a přitom vzdálenost 60-80 km je u nás dlouhodobě nezvládnudelná(použitím VHD) pokud se jedná o spojení měst brno, olomouc, zlín, prostějov, přerov, kroměříž....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










