..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
16.03.2008 (13:12)  
hanaak: Ano, v tomhle konkrétním případě je VHD pro většinu lidí blbost, IAD či stěhování jediná volba pro ně.
IAD se dá zhromadnit, udělat VAD s více jak jedním člověk v autě; toď, každého věc, dle jeho "ekologického" smýšlení.
Měl bych uvést své dojíždění -> 20 min. pěšky + vlakem 51 km (30-50 min.) + 30 min. pěšky (případně tramvaj do 10 min.). Alfou-omegou je v mém případě vysoká četnost spojů i přes časté zpoždění/nespolehlivost.
registrovaný uživatel hanaak 
16.03.2008 (10:54)  
zirecek
pohodlnost? to že někdo jezdí 50-100 km do práce je v rozporu s pohodlností. i tím autem je to otrava. zkuste si to. a pokud VHD nabízí mezi 17:30 a 19:30 2hodinovou díru a jízdu 80 km téměř 2 hodiny, poslední spoj ve 20, s přestupem ve 21, tak pak je výsledek jasný. odstěhovat se nebo IAD.
16.03.2008 (9:02)  
R 1463 ÚPA: Ano, minimálně Vyškov, Nezamyslice, Kojetín, další.
hanaak: Je to bohužel tak, velký podíl studentů jezdí veřejnou dopravou do školy, často prim hraje vlak. Když nastoupí do zaměstnání, tak mnoho mladých zaměstnaných čerstvě po škole začínají s IAD. Otázkou je vždy konkrétní případ mezi místy A-B, jestli je to postupná pohodlnost s více finančními prostředky či katastrofálnost spojení jak píšete. Nějakým způsobem ekologicky smýšlím, IAD neužívám, proto spíš mluvím o pohodlnosti lidí.
registrovaný uživatel Web 
15.03.2008 (22:46)  
NIcKON: Nesouhlasím, rád si přečtu i názory ostatních, od toho je fórum. Nicméně nevím jestli k tomu mám ještě co dodat.
registrovaný uživatel hanaak 
15.03.2008 (22:29)  
spojení po 300 by mělo vypadat následovně.
R/Ex brno-vyškov-nezamyslice-prostějov-olomouc, brno - vyškov-kojetín-kroměříž-hulín-otrokovice a brno-vyškov-přerov-hranice-ostrava/vsetín v 60 minutovém intervalu. pokud by byla rozumná jízdní doba,tak budou jezdit spoje jezdit obsazené a díky dostupnosti brna hromadnou dopravou(busy to nezajistí adekvátně) by se mohl zabrzdit odliv vzdělaných lidí z regionů. v olomouckém regionu práce pro vysokoškoláky mnoha profesí žádná není. polovina naší bývalé třídy odešla z regionu, mnozí z nich do brna včetně mě, přitom v civilizované zemi se tato vzdálenost dá dojíždět(nejen IAD). pro mé občasné cesty domů jsem kvůli nepravidelnému katastrofálnímu spojení zcela přešel na IAD.
jinak podle františka je půl švýcarska nezkvétajícím.
VRT u nás příliš smysluplné není mimo trasy praha-brno.
nickon mluví o denním dojíždění 150 km a přitom vzdálenost 60-80 km je u nás dlouhodobě nezvládnudelná(použitím VHD) pokud se jedná o spojení měst brno, olomouc, zlín, prostějov, přerov, kroměříž....
15.03.2008 (22:00)  
K tomu zvyšování rychlosti, 4. koridor byl také původně navržen na max. 160 km/h, ale v současné době probíhají či se připravují úpravy projektů na max. 200 km/h, především mezi Táborem a Č.Budějovicemi, možná to půjde i mezi Benešovem a Táborem.
registrovaný uživatel M 
15.03.2008 (21:32)  
NICKON - zadne soukrome - mne to zajima taky a porad jsem na strane Weba:-)
15.03.2008 (21:15)  
zirecek: kdyby se to melo s tema prelozkama mit treba tak jako na 220 mezi Taborem a Benesovem, bylo by to fajn..Kombinace stareho telesa s prelozkami+ pridelani 2.TK a zachovani napojeni na body s vyznamnym cestovnim potencialem na trase...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.03.2008 (21:09)  
Web: Tuhle diskuzi navrhuji dořešit soukromými vzkazy, jestli souhlasíte.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.03.2008 (21:04)  
František: A jak chcete v regionech vytvářet pracovní příležitosti třeba pro vědce, univerzitní profesory, umělce? A chcete stavět fabriky i v regionech, kde dosud nejsou? A o kolik je větší poškození životního prostředí dálkovou železniční než vnitroregionální dopravou, která se bude odehrávat po železnici jen stěží? Ano, tu samoobsluhu tam někdo postaví. On tam totiž kromě hlavy rodiny, která dejme tomu bude dojíždět za prací 150 kilometrů, ještě bude žít taky zbytek rodiny. A služby si budou všichni objednávat stejně v místě. Nehledě na to, že obce budou mít další hlavy pro přidělování dotací.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko