Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
| 14.3.2008 (11:00)
To vše za předpokladu zvládnutí zásadního problému - výkup pozemků.
Aneb vysvětli starostům obcí - ""Dobrý den, my Vám chceme zrušit trať č. 300, zrušíme Vám zastávku/stanici, jezděte busama, a kus za obcí nám prodejte zelený pruh, kde si postavíme trať na 160 či 220km/h. Děkujeme, jsme rádi, že chápete nadregionální význam. Můžete to takhle vysvětlit 80 letému panu Zemědělci, který nám tam nechce prodat jeden bezvýznamný proužek pole?""
Tohle vše se bude teprve konkrétně řešit, někde bude snaha zachovat stávající trať, jako napojení lokálkou na novou trať. Někde náhrada busy, terminály, apod..
Cena zdvojkolejnění stávající trati s přeložkami + za cca 20 let výstavba souběžné VRT bude podle mne dražší, než výstavba nové VRT hned.
Dle mých informací: Brno - Přerov je maximálně v úvahu nová dvoukolejná trať na Vmax=220km/h, MD ČR na to hodně tlačí, na jeden úsek už jsou jisté dotace z EU. Při budování z větší části nové tratě na novém tělese je mnohem lepší investicí navrhnout směrové parametry na 220km/h (dle mne je to právě rozumný kompromis), než znehodnotit takovou investici nižšími návrhovými parametry či přestřelit vyššími parametry na 300km/h. To v časovém horizontu napojení na zrekonstruovaný uzel v Přerově, na nové nádraží v Brně; čisté VRT pak Praha-Brno a Přerov-Ostrava - to v mnohem delším horizontu.
2.Ma smysl si dnes kupovat Full-HD televizor s tim, ze jednou se to vyuzije? Az bude to Full-HD vysilani dostupne, tak ten "stejny" televizor muze stat 50% dnesni ceny. Stejne tak je mozne, ze za 10 let se bude vysilat v uplne jinem kodu a ten "predkoupeny" televizor bude nepouzitelny
Ten tvuj navrh ma nejakou logiku, to beru - z investicniho hlediska je to ale pravdepodobne harakiri
Přijde mi lepší investovat do něčeho, co se stejně jednou bude dělat (VRT Brno - Přerov jako součást budoucí trasy na Ostravu a PL), než cpát velké peníze do provizorního řešení (zdvojkolejnění stávající trati).
Až zde budou lítat ešusy v pětiminutovém intervalu a mezi to bude problém vtěsnat vlaky dálkové vlaky, tak neřeknu ani slovo, ale zatím nic takového nehrozí.
V současné době se tvrdí, že trať umožňuje interval pravidelné taktové dopravy min 15 minut, ale to je situace vycházející, ze současného žalostného stavu tratě a ne ze současných možností železniční techniky. Proč řešit hned brutální řešení, když je zde mezistupeň.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










