..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (13:05)  
Neříkám, že jen na infrastruktuře, ale bez ní to ani chytří a vzdělaní nezvládnou. Ne, VRT opravdu nemá zastavovat v dědinkách za kostelíčkem, ale má odvézt z regionální metropole kvalifikované a tudíž dobře placené síly, které se tam sjely dobře fungující regionální nebo příměstskou dopravou, do většího centra ráno za prací a odpoledne zpět. Schopní z odlehlých koutů republiky budou moci vydělávat ve velkém městě a utrácet v místě svého bydliště, čímž nepřímo podpoří místní rozvoj. Díky VRT to všechno stihnou a ze své nadstandardní mzdy si budou moci kupovat nadstandardně drahé jízdenky.
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (12:57)  
Twix: Ale vytříská, to by ses divil. Vždyť se tam jezdí jak za krále Klacka. Tunel do Berouna je blbost a nikdy stát nebude.

To bych vymyslel taky, všechny tratě do tunelu, počasí může být jaké chce, nerovnosti terénu mě nezajímají, rychlost 400 km/h protože je to podle pravítka, zastávky jak v metru... Ale jaksi se to neudělá, protože na světě nejsou jen železnice...
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (12:52)  
NIcKON: Samozřejmě, ale ekonomika není postavena na ifrastruktuře, ale na vzdělání lidí té které země. Infarstruktura přjde až potom, a to velmi rychle, to jistě, ale kvalitní infrastruktura pro hulpáky je úplně zbytečná.

Prosímtě, přece si nemyslíš že VRT by vedla do chudých regionů, nebo že by snad její vlaky zastavovaly v menších obcích a navíc by cena jízdenky asi nebyla lidová, takže by se těm lidem o kterých píšeš prostě dojíždět nevyplatilo. To už je lepší peníze investovat do investičních pobídek pro firmy, aby své závody v takovém regionu postavily.
registrovaný uživatel lwq  mail  
14.03.2008 (12:29)  
kdyztak me opravte, ale prijde mi tento navrh jako scifi, ci cesky proste - blbost ? :-D
14.03.2008 (12:26)  
Tunel do Berouna bych do toho nepletl, to je koridorová stavba, kterou bude nutné postavit, pokud chceme úsek Praha - Beroun nějak smysluplně modernizovat (z tratě 171 se víc nevytříská).

Ale vytáčí mě to zrušení Masarykova nádraží - na co se tam loni celé léto přestavovaly obě poloviny zhlaví, a proč se buduje zcela nová trať Masarykovo - Vysočany? Kromě toho při současném stavu ani Masaryčka zrušit nejde, protože jižní tunel Nového spojení by sotva stíhal i současný objem dopravy, nemluvím o plánovaných dalších regionálních vlacích.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (12:19)  
LapiCB: To je moc hezký názor, ale je třeba si uvědomit, že peníze na školství, zdravotnictví, větší metro a hezké nemocnice musí vydělat výkonná ekonomika, postavená na kvalitní a kapacitní infrastruktuře. A VRT například pomohou snížit nezaměstnanost v chudých regionech, protože se lidi dostanou rychleji za prací do velkých center (nemusí to být jen Praha), aniž by se do nich museli stěhovat.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (12:16)  
Je to někdo, kdo do toho vidí trochu více? V jaké hloubce by měly ty tunely být, když jim budou stát v cestě křížení dvou tras metra, kolektory, kanalizace...?
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (12:15)  
Poborskiii: V naší zemi není VRT potřeba, tunely jsou pěkné na papíře, v reálu jsou hodně drahé a tahle země prostě nemá tolik prostředků, aby si to mohla dovolit. Takové prostředky je lepší použít ve zdravotnictví, školství apod., ale když už by šly do dopravy, je třeba zkapacitnit a rozšířit metro (na co proboha dělat podzemní zastávku vlaku když tam jezdí metro?), opravit tratě, nakoupit nové vozy a lokomotivy...
Btw.: Kilometry tunelů se stavět NEMUSÍ! Jen umřít musíme. A aby to bylo co nejpozději, raději budu mít místo tunelu do Berouna perfektní nemocnici.
14.03.2008 (11:56)  
R 1463 ÚPA: podzemní trať se stanicí by sloužila především městským a příměstským linkám nejspíše jako náhrada za opuštěné Masarykovo nádraží, horizont výstavby je určitě po roce 2020. Do současné infrastruktury se investuje a do roku 2020 by měla být většina dostavěna, pak přijde právě čas na tunely (v předstihu tunel do Berouna).
14.03.2008 (11:48)  
To není nic megalomanského, když spočítám ty desítky kilometrů železničních tunelů, které se v Praze a okolí stejně budou muset postavit (např. VRT), tak těhle pár km se v nich ztratí jak nic. Za druhé je to nutnost, trať Vršovice/hlavní-Smíchov nelze výrazněji zkapacitnit, takže je nutná nová trať a ta bude možná jen pod zemí. V tunelech se plánuje vybudovat nová zastávka Karlovo náměstí - to je důležitý v článku nezmíněný fakt (ale mohla by být ještě další zastávka). Krom to je v plánu i spojení tunely do Vršovic. Ten projekt se dá najít např. pod názvem "pražský diametr" (netuším, jak ho pojmenovala Praha 1).
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko