Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
| 14.3.2008 (11:00)
To bych vymyslel taky, všechny tratě do tunelu, počasí může být jaké chce, nerovnosti terénu mě nezajímají, rychlost 400 km/h protože je to podle pravítka, zastávky jak v metru... Ale jaksi se to neudělá, protože na světě nejsou jen železnice...
Prosímtě, přece si nemyslíš že VRT by vedla do chudých regionů, nebo že by snad její vlaky zastavovaly v menších obcích a navíc by cena jízdenky asi nebyla lidová, takže by se těm lidem o kterých píšeš prostě dojíždět nevyplatilo. To už je lepší peníze investovat do investičních pobídek pro firmy, aby své závody v takovém regionu postavily.
Ale vytáčí mě to zrušení Masarykova nádraží - na co se tam loni celé léto přestavovaly obě poloviny zhlaví, a proč se buduje zcela nová trať Masarykovo - Vysočany? Kromě toho při současném stavu ani Masaryčka zrušit nejde, protože jižní tunel Nového spojení by sotva stíhal i současný objem dopravy, nemluvím o plánovaných dalších regionálních vlacích.
Btw.: Kilometry tunelů se stavět NEMUSÍ! Jen umřít musíme. A aby to bylo co nejpozději, raději budu mít místo tunelu do Berouna perfektní nemocnici.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










