..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (18:19)  
Dobrá, nazvěme to tedy dojížděním za prací. Region to pozvedá třeba právě tím, že manažer může na místě A buď mít pracoviště nebo bydliště, zatímco na místech B - XYZ vydělávat peníze, z nichž velkou část pravděpodobně utratí v místě A ať už přímo, nebo nepřímo na daních. A nemusíme se bavit jen na úrovni regionů, ale i států. A když už bude VRT stát, proč by po ní nemohl dojíždět do práce kvalifikovaný specialista? Právě díky tomu, že těch 200+ kilometrů urazí i s místní dopravou cca za hodinu a půl? Než bude stát, bude tu snad ohodnocování práce na takové úrovni, že si to bude moci dovolit. Zvlášť, když díky tomu nebude muset platit auto a podstatně dražší bydlení u své práce.
registrovaný uživatel Web 
14.03.2008 (18:07)  
NIcKON: No, mě se to líbilo, ale nemusí mi rozumnět každej :-) Služební cesty manažerů jsou opravdu něčím jiným než dojížděním do práce (a abysme se vrátili k meritu, určitě to není něco co pozvedá region). Jestli má někdo cestovat každý den 200+ kilometrů do práce, tak se zkrátka přestěhuje, páč nemá důvod trávit pětinu života ve vlaku. A tomu zbytku nemám důvod na něco tak neekologického přispívat (je jedno jestli vlak, bus, auto, letadlo).
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (17:56)  
Web: Velmi vtipné. A k čemu jinému konkrétně se tedy buduje? Nebo snad jsou služební cesty manažerů něčím jiným?
registrovaný uživatel Web 
14.03.2008 (17:37)  
NIcKON: Jojo, od čeho tu máme socialismus, aby specialisti z chudých regionů mohli za naše peníze levněji trávit hodiny a hodiny ve vlaku :-)

Rozhodně Vám nechci brát iluze, ale VRT se opravdu nebuduje pro nějaké každodenní dojíždění do práce.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (17:15)  
LapiCB: Váš odhad časové i finanční náročnosti je maximalistický, ale budiž. Pokud budete cenným specialistou, firma Vám raději bude vaše dojíždění platit. Pořád ji to vyjde levněji, než kdyby Vám platila služební auto a vlakem neuvíznete v příměstských kolonách. A pokud nebudete, tak za dojíždění zaplatíte srovnatelně času a pěnez, jako při příměstském dojíždění vlastním autem, které si vybírá nejen peníze za benzín, ale také za pojištění, amortizaci atd. Bez kolon, bez nutnosti se denně minimálně dvě hodiny soustředit na řízení, s možností s notebookem pracovat již po cestě. A přesně k tomuhle se může hodit VRT se zastávkami u regionálních center přímo ideálně.
14.03.2008 (17:07)  
LapiCB: Vy si myslíte, že VRTky v ostních státech jsou financovaný ze státních rozpočtů? Nikoliv, například při masivní výstavbě VRT ve Španělsku jde z EU 60-80%.
Souhlasim s tim že ČR jako taková neni schopná VRT ufinancovat, o tom žádná, ale i na koridorech se uplatňuje financování z EU
Ne, z trati 171 se už nic nevytříská, je na hranici kapacity nehledě na to, že se pomalu, ale jistě rozpadá. Je tam potřeba minimálně jedna kolej navíc, jenže na ní neni místo(o výraznějším zvyšování rychlosti se tady nedá ani uvažovat). Jediný co potom zbejvá je stavba nový trati a když už se staví, tak se může stavět s výhledem do budoucna.
A VRT je opravdu otázkou řekněme 20 let, až se dokončí koridory, má se zahájit (teoreticky) výstavba VRT právě ve zmiňovaném směru na západ od Prahy
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:56)  
NIcKON: Máte pravdu. VRT prostě regiony nespasí. Lidé tam buď budou pracovat na místě, nebo se za prací ostěhují. Na dojíždění se vykašlou. (příklad: 150 km, VRT je zvádne za půl hodinky + doprava k němu a do práce dejme tomu 1 hod + čekání 0,5 hod a cena za 150 km alespoň 200 Kč + 20 za místní dopravu. Takže za měsíc 80 hodin na cestách a 8800 Kč za dopravu)
Jinak jako Evropský projekt, pokud na to EU přispěje alespoň ze 70% je dobrý nápad, ale vzhledem k tomu, že období příspěvků do dopravy skončí 2013 bych dost pochyboval...
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:45)  
Twix: Pravda, trošku jsme se dostali offtopic...
Udělat nástupiště pod zemí je 100% levnější než udělat 50 km dvoj nebo rovnou trojkolejného tunelu. Jsem si naprosto jistej.
VRT za 20 let? Teoreticky by to šlo, ale u nás ne.
Je to príma nápad, ale naše republika není tak výkonná, aby to zaplatila. Časem možná, ale do té doby se stejně vymyslí jiný, lepší projekt. Raději ať se konečně nakoupí vozy.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (16:40)  
LapiCB: Já rozhodně netvrdil, že VRT bude především na dopravu pracovních sil z malých vesnic, já se snažil dokázat, že budování VRT podpoří mobilitu pracovních sil. A na otázku, proč se lidi z chudších regionů spíše nebudou chtít stěhovat za prací, jste si odpověděl sám. Sociální vazby, náklady na bydlení, zdravější prostředí atd. Rozhodně nepovažuju za smysluplné, aby vedla VRT napříkla z Hradce Králové do Ústí nad Labem, ale podpořit jejich panevropskou výstavbu severojižním i východozápadním směrem se nám z dlouhodobého hlediska vyplatí. Mobilita pracovních sil se totiž bude rozvíjet i mezinárodně, nevidím jediný důvod, proč by lidé například z děčínska nemohli jezdit pracovat do Drážďan.
14.03.2008 (16:33)  
LapiCB: Nechci tu vířit off-topic tunel do Berouna (který označuješ za "megalomanský" ačkoliv tato "rozumná" stanice Opera o nic levnější nebude), takže už stručněji. Na 171 je celkem zanedbaný kolejový svršek, ale traťovou rychlost téměř nezvýšíš z důvodu směrových poměrů. Zabzař je tam příšerné, ale i když uděláš autoblok (jako že ten se udělá), budou se tam tak jako tak osobáky, rychlíky a náklady stejně navzájem plést a plynulost dopravy nebude žádná. Je co zlepšovat a bude se to zlepšovat, ale III. koridor po 171 nepovede. Navíc tunel je součástí VRT, která se určitě jednou postaví, i kdyby to mělo trvat ještě 20 let. A na mezinárodní VRT se dají očekávat mnohem větší finanční zdroje než na podzemní stanici v Praze, kde je právě dokončováno NS a spojení vlakem do centra ze všech směrů bude už teď poměrně dost rychlé.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko