Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
| 14.3.2008 (11:00)
Rozhodně Vám nechci brát iluze, ale VRT se opravdu nebuduje pro nějaké každodenní dojíždění do práce.
Souhlasim s tim že ČR jako taková neni schopná VRT ufinancovat, o tom žádná, ale i na koridorech se uplatňuje financování z EU
Ne, z trati 171 se už nic nevytříská, je na hranici kapacity nehledě na to, že se pomalu, ale jistě rozpadá. Je tam potřeba minimálně jedna kolej navíc, jenže na ní neni místo(o výraznějším zvyšování rychlosti se tady nedá ani uvažovat). Jediný co potom zbejvá je stavba nový trati a když už se staví, tak se může stavět s výhledem do budoucna.
A VRT je opravdu otázkou řekněme 20 let, až se dokončí koridory, má se zahájit (teoreticky) výstavba VRT právě ve zmiňovaném směru na západ od Prahy
Jinak jako Evropský projekt, pokud na to EU přispěje alespoň ze 70% je dobrý nápad, ale vzhledem k tomu, že období příspěvků do dopravy skončí 2013 bych dost pochyboval...
Udělat nástupiště pod zemí je 100% levnější než udělat 50 km dvoj nebo rovnou trojkolejného tunelu. Jsem si naprosto jistej.
VRT za 20 let? Teoreticky by to šlo, ale u nás ne.
Je to príma nápad, ale naše republika není tak výkonná, aby to zaplatila. Časem možná, ale do té doby se stejně vymyslí jiný, lepší projekt. Raději ať se konečně nakoupí vozy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










