..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sAd 
14.03.2008 (15:29)  
Martin Chovanec. Rekonstrukce se dělají s vyhlídkou na nějaký časový horizont, ve kterém se ona rekonstrukce vyplatí. Nerad bych podceňoval význam Masarykova nádraží, ale dle mého názoru se za 12 let peníze do rekonstrukce vložené nevyplatí (je třeba započítat i část Nového spojení, nejen rekonstrukci zhlaví MN).
14.03.2008 (15:05)  
Martin Chovanec: bohužel vozy b tady budou ještě dalších minimálně 10 let, takže by si aspoň tu plyš zasloužily. i na 5 let:-)
14.03.2008 (14:57)  
LapiCB: na co proboha dělat podzemní zastávku vlaku když tam jezdí metro?
To je asi jako na co dělat rychlodráhu na letiště, když už tam přistávají letadla. Na tu zastávku by totiž jezdili nejen městské linky, ale i tzv. "Eska". Metro mě do Úval zatím nedoveze...

Twix: zrušení Masarykova nádraží - na co se tam loni celé léto přestavovaly obě poloviny zhlaví
Já bych to naopak bral jako plus. Jestliže by se začalo stavět až 2020, není třeba ještě 12 a více let nemodernizovat Masaryčku. Dovolím si to přirovnat k tramvajím. Proč se tramvaje modernizují, když stejně jednou doslouží? Jestli něco považuju za blbost, tak to je poplyšování vozů B, protože ty měly být ve šrotu ještě před mým narozením. Anebo, když už dostaly ten plyš, tu budou na dosmrti? S některými dopravci bych se vlastně nedivil.
registrovaný uživatel Bovlk 
14.03.2008 (14:49)  
Poborskii: Co je za problém s kapacitou trati Vršovice/Hlavák-Smíchov? Jasně, že se bude muset rekonstruovat most a koleje a že zřejmě bude nějaký problém se zabzař, ale proč by pak neměla vyhovovat kapacitně?
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (14:41)  
NIcKON: Určitě je to pravda, tohle by bylo spíše téma na průzkum, tohle od stolu nevymyslíme. Z krátkodobého hlediska souhlasím, z dlohodobého se pak nabízí otázka PROČ by to ti lidé dělali? Proč se rovnou neodstěhovat? Ve městě mám známé, kamarády, spolupracovníky, je tam všechno lépe dostupné, lepší školy, lékaři, jsou tam úřady...
Moje představa podpory je zajistit lidem práci v místě regionu. Především zmiňovanými podporami podnikatelů pro vytváření pracovních míst, úlevami na daních, rozvoj cestovního ruchu apod.
Samozřejmě s tím souvisí kvalitní infrastruktura, ale ne VRT, cena jízdného by zcela zabila jiné výhody takového dojíždění.
registrovaný uživatel rpet  mail  
14.03.2008 (14:02)  
přátelé, nenechte se zmást fabulací lokálního deníkáře. byť je pravdou, že o varinatě zahloubené stanice (nejen železniční, pravidelně se objevuje fáma podporující zahloubenou stanci MHD pod lokalitou WN Praha...) se sem tam diskutuje. nic méně popsaná varianta je spíše zbožným přáním stavebních firem, avšak momentálně je neprůchozí skrze zastupitelstvo HMP...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (13:51)  
lwq: Nejsem proti, ale zrovna tam bych chtěl i pracovat :)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (13:43)  
Když umožním lidem z chudých regionů rychle dojíždět za prací, tak se za ní nebudou muset stěhovat a naopak zůstanou bydlet v místě, kde také budou utrácet svoje peníze, kterými podpoří rozvoj služeb a obchodu na místě. Odliv by naopak byl, kdyby se museli odstěhovat. Jak přesně byste si tu podporu chudých regionů představoval vy?
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (13:41)  
Pěkný plán, mě by se to také líbilo. Jenže je to neskutečně drahé. Je nás v ČR asi 6 milionu pracujících, kde bysme na to vzali? Takovou produktivitu bohužel prostě nemáme a to platíme daní víc než dost.
Chudé regiony je potřeba podpořit v jejich místě a ne odlivem vzdělaných lidí do bohatších částí, tím se dostane do ještě větší krize.
registrovaný uživatel lwq  mail  
14.03.2008 (13:25)  
2 NicKON: krasne receno ... asi se prestehuju do Francie ci Spanel :-)
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko