Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
| 14.3.2008 (11:00)
To je asi jako na co dělat rychlodráhu na letiště, když už tam přistávají letadla. Na tu zastávku by totiž jezdili nejen městské linky, ale i tzv. "Eska". Metro mě do Úval zatím nedoveze...
Twix: zrušení Masarykova nádraží - na co se tam loni celé léto přestavovaly obě poloviny zhlaví
Já bych to naopak bral jako plus. Jestliže by se začalo stavět až 2020, není třeba ještě 12 a více let nemodernizovat Masaryčku. Dovolím si to přirovnat k tramvajím. Proč se tramvaje modernizují, když stejně jednou doslouží? Jestli něco považuju za blbost, tak to je poplyšování vozů B, protože ty měly být ve šrotu ještě před mým narozením. Anebo, když už dostaly ten plyš, tu budou na dosmrti? S některými dopravci bych se vlastně nedivil.
Moje představa podpory je zajistit lidem práci v místě regionu. Především zmiňovanými podporami podnikatelů pro vytváření pracovních míst, úlevami na daních, rozvoj cestovního ruchu apod.
Samozřejmě s tím souvisí kvalitní infrastruktura, ale ne VRT, cena jízdného by zcela zabila jiné výhody takového dojíždění.
Chudé regiony je potřeba podpořit v jejich místě a ne odlivem vzdělaných lidí do bohatších částí, tím se dostane do ještě větší krize.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










