Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
| 14.3.2008 (11:00)
A hlavně: Kolik že by měl stát ten slavnej tunel???
2016? To bych se zasmál, možná tak 2061.
Tvoje nápady jsou hezké, ale neufinancovatelné. Chce to pohled ze všech stran.
Tvrdím to, že VRT nemůže pomoci "chudým" regionům.
Vím, že jsme zemí uprostřed Evropy a možná že za 50 let se bude o takové stavbě uvažovat. Nyní je to z většiny pouze lobby stavebních firem, které by se rády dostaly ke státním penězům. Jde o neskutčné sumy a znovu opakuji že je nás na to 6 milionů a není zde jenom železnice!
Máš pravdu, v budoucnu to možné je, ale v současnosti a blízké budoucnosti ne!!!
Už jsem slyšel desítky podobně nesmyslných návrhů - Tunel do Berouna, splavnění Vltava do Budějovic, postavení jezů na Labi, metro pod Krkonošemi, tunel Č. Skalice - Náchod...
Jenže jsme opět u toho - asi sotva někdo postaví nějakou továrnu v chudém regionu, když tam nemá dostatečnou ifrastrukturu, po které by tovar odvážel. A na tom nic nezmění ani fakt, že v tom regionu bude třeba 5 VŠ. Kvalitní infrastruktura vedle vzdělání je nejdůležitější podmínka pro kvalitní investice. (Teď to nijak speciálně nespojuju s VRT)
Ad VRT: Laskavě si uvědom, že nejsme ostrov, ale země uprostřed Evropy. Ty VRT nebudou pro dopravování Pepy a Franty z Horní do Dolní, ale pro dopravu manažerů, turistů, byznysmenů a pod. z Berlína do Prahy, z Prahy do Mnichova, z Brna do Vídně a pod. Tedy na vzdálenosti, na kterých je výhodnější než letecká přeprava.
Jistě, že nejsem pro jejich překotné budování, nejdřív je opravdu nutné zrekostruovat a zkapacitnit současné hlavní tahy, ale prostě tvrdit, že u nás jsou VRT nesmyslem, je krátkozrakost a řekl bych taková typická česká malomyslnost. S takovýmhle myšlením to daleko nedotáhneme.
Jinak my nemáme málo prostředků, jen se nehorázným způsobem s nimi plýtvá a rozhazují se za nesmysly a prožírají. Naše vládní garnitury se chovají silně nezodpovědně.
Bovlk: Pokud by měl v dohledné budoucnosti jezdit přes Vyšehrad nějaký použitelný S-Bahn, tak už začne být problém prostrkat dálkovou dopravu v časech, které budou vyhovovat síťovým vazbám. Takže se pak bude muset jedno nebo druhé omezovat ... nebo postavit pro příměstskou nový tunel.
Jde především o úsek Praha hl. n. - Praha-Smíchov vedený v intravilánu Nuselského údolí, kde se přes plánovanou optimalizaci nepodaří zajistit kapacitu pro všechny poptávané vlaky (proveze se pouze dálková doprava a 15-minutový interval příměstské dopravy). (Marek Binko, Vědeckotechnický sborník ČD č. 22/2006 - http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/vts22/2212.pdf)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










