..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
14.03.2008 (16:22)  
Twix: kdyztak me opravte, ale mam dojem, ze tunel do Berouna uz je v ruznych stadiich priprav..stavet se ma zacit 2011 a drzim tomu palce..jedine pak by byla zeleznice konkurence schopna s dalnici na plzen..
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:13)  
Pokud se udělají rozumná podzemní nástupiště a za rozumnou cenu, nejsem proti. Jsem proti megalománii typu tunel do Berouna.
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:11)  
Twix: Jaké zabezpečení jízdy vlaku je na 171? V jakém stavu jsou tam koleje? Takže vidíš, že je co zlepšovat.
A hlavně: Kolik že by měl stát ten slavnej tunel???
2016? To bych se zasmál, možná tak 2061.
Registrierter Benutzer Ondra Málek  mail  
14.03.2008 (16:10)  
To mi připomíná stanici Wien Südbahnhof a podzemní nástupiště 21-22. Systém S-Bahn ve Vídni, to je opravdu něco! (myslím, že si Praha může na něco takového nechat zajít chuť)
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:07)  
Martin Chovanec: Taková stanice už existuje a jmenuje se Hlavní nádraží. Jen tam ty vlaky pod zemí nejezdí, protože to prostě není potřeba. Ať se za tyto peníze rozšiřuje metro, to je dopravní prostředek do velkého města. Vlak poveze lidi dále a pokud si uvědomíš ekonomickou náročnost, je jasné, že pojdede po povrchu.
Tvoje nápady jsou hezké, ale neufinancovatelné. Chce to pohled ze všech stran.
14.03.2008 (16:04)  
LapiCB: Jo, a jak se podle Tebe dá z tratě 171 něco víc vytřískat? Z Prahy až do Řevnic vede trvale zastavěnou oblastí a dál zase kaňonem Berounky, takže postavíš možná dvě malé přeložky za Radotínem a v Horních Mokropsích. Za Řevnicemi dál dosáhneš maximálně 100 km/h na několika úsecích, prostor pro třetí kolej není na 171 prakticky nikde. Navíc by Ti do toho dost mluvila Správa CHKO Český kras. Plynulost dopravy bys taky nezvýšil nijak, protože už teď tu pokus o pravidelné intervaly Os vlaků koliduje s rychlíky. Výluková opatření by byla o stupeň horší než jsou na 221, trať je pro spojení Prahy a Plzně nenahraditelná. Stačí si vzpomenout jak provoz narušila dvoutýdenní oprava dvou propustků v červenci - hned jezdil jen 1 Os za hodinu, přestože normálně jezdí ve špičce 4. Náklady se často musely tahat přes Rudnou. A navíc, tento směr je jediný, kde se trochu víc uvažuje i VRT, tak proč tolik investovat do náročné rekonstrukce 171? Trať 171 má být do určité míry rekonstruována a s tunelem do Berouna se počítá, i když nevím jestli do roku 2016 se stihne.
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
14.03.2008 (16:01)  
Luxian: Já jsem také psal, že kvalitní infarstruktura je pořeba, nikdy jsem netvrdil opak. Také netvrdím, že VRT je na dopravu z malých vesnic - to zde tvrdil NIcKON, viz. jeho příspěvky níže!
Tvrdím to, že VRT nemůže pomoci "chudým" regionům.
Vím, že jsme zemí uprostřed Evropy a možná že za 50 let se bude o takové stavbě uvažovat. Nyní je to z většiny pouze lobby stavebních firem, které by se rády dostaly ke státním penězům. Jde o neskutčné sumy a znovu opakuji že je nás na to 6 milionů a není zde jenom železnice!
Máš pravdu, v budoucnu to možné je, ale v současnosti a blízké budoucnosti ne!!!
Už jsem slyšel desítky podobně nesmyslných návrhů - Tunel do Berouna, splavnění Vltava do Budějovic, postavení jezů na Labi, metro pod Krkonošemi, tunel Č. Skalice - Náchod...
14.03.2008 (16:01)  
PROTI
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
14.03.2008 (15:42)  
Lapi CB: To už je lepší peníze investovat do investičních pobídek pro firmy, aby své závody v takovém regionu postavily.
Jenže jsme opět u toho - asi sotva někdo postaví nějakou továrnu v chudém regionu, když tam nemá dostatečnou ifrastrukturu, po které by tovar odvážel. A na tom nic nezmění ani fakt, že v tom regionu bude třeba 5 VŠ. Kvalitní infrastruktura vedle vzdělání je nejdůležitější podmínka pro kvalitní investice. (Teď to nijak speciálně nespojuju s VRT)

Ad VRT: Laskavě si uvědom, že nejsme ostrov, ale země uprostřed Evropy. Ty VRT nebudou pro dopravování Pepy a Franty z Horní do Dolní, ale pro dopravu manažerů, turistů, byznysmenů a pod. z Berlína do Prahy, z Prahy do Mnichova, z Brna do Vídně a pod. Tedy na vzdálenosti, na kterých je výhodnější než letecká přeprava.
Jistě, že nejsem pro jejich překotné budování, nejdřív je opravdu nutné zrekostruovat a zkapacitnit současné hlavní tahy, ale prostě tvrdit, že u nás jsou VRT nesmyslem, je krátkozrakost a řekl bych taková typická česká malomyslnost. S takovýmhle myšlením to daleko nedotáhneme.

Jinak my nemáme málo prostředků, jen se nehorázným způsobem s nimi plýtvá a rozhazují se za nesmysly a prožírají. Naše vládní garnitury se chovají silně nezodpovědně.
Registrierter Benutzer Racek 
14.03.2008 (15:40)  
Twix: zřejmě by to nezatěžovalo jižní tunel Nového spojení, pravděpodobnější variantou je, že do podzemí by se trať od Sluncové ponořila někde v oblasti Hrabovky.

Bovlk: Pokud by měl v dohledné budoucnosti jezdit přes Vyšehrad nějaký použitelný S-Bahn, tak už začne být problém prostrkat dálkovou dopravu v časech, které budou vyhovovat síťovým vazbám. Takže se pak bude muset jedno nebo druhé omezovat ... nebo postavit pro příměstskou nový tunel.
Jde především o úsek Praha hl. n. - Praha-Smíchov vedený v intravilánu Nuselského údolí, kde se přes plánovanou optimalizaci nepodaří zajistit kapacitu pro všechny poptávané vlaky (proveze se pouze dálková doprava a 15-minutový interval příměstské dopravy). (Marek Binko, Vědeckotechnický sborník ČD č. 22/2006 - http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/vts22/2212.pdf)
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko