..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
15.03.2008 (0:15)  
Asi to bude "nejlevnější" varianta, jak spojit letiště a hlavák. Pro začátek by stačily dvě hrany pro pendl na letiště.
15.03.2008 (0:15)  
Zmíním další tunely: např. "VRT" z Prahy do Benešova (plánovaná rychlost cca 230-250 km/h - spíše bych tomu říkal RT jako rychlostní trať ;-) ) bude mít kolem 35 km tunelů (nejdelší z nich kolem 11-12 km) a podzemní stanici v Benešově. Krom toho se do této VRT zvažuje severně od Benešova zapojit VRT od Brna.
15.03.2008 (0:08)  
Chikatetsujin napsal:- Kapacita spojení HLN - Smíchov stále není zdaleka vyčerpána a má značné rezervy (několik kilometrů tříkolejné tratě). Vhodně navržený zabezpečovač a štíhlé výměny by s propustností udělaly zázraky.
No myslím ,že jsi tu trať viděl asi z rychlíku když jsi tam náhodou jel. Jinak si nedovedu vysvětlit ,že jsi napsal takovou hovadinu. Kam bys dal tu třetí kolej a jak bys to vedl do tunelu? Tam už se žádná kolej nevejde.
registrovaný uživatel JnR 
15.03.2008 (0:02)  
M: VRT myslím něco, kde se dá jezdit i 300 km/h (vlaky typu Wien - Berlin), ale můžou ji v některých úsecích využívat i normální vlaky, které by tam jezdily cca 200 km/h a jezdily by i mimo VRT síť (např. vlaky Brno - Vyškov - Prostějov - Olomouc / Brno - Kroměříž - Zlín...). Brno - Přerov ze stejného důvodu jako Praha - Beroun. Stávající trať nevyhovuje, je lepší ji nahradit velkou přeložkou. Z Přerova lze pokračovat po koridoru do Ostravy a Olomouce (jako z Berouna do Plzně) a časem může VRT pokračovat na Ostravu (stejně jako na Plzeň). A po stávající trati:
Brno - Blažovice: zastávkové vlaky do Vyškova + všechno na Vlárskou dráhu
Blažovice - Vyškov: zastávkové vlaky
Vyškov - Nezamyslice: zastávkové vlaky + rychlíky/expresy (nebo jak to označit) Brno - Vyškov - Prostějov - Olomouc
Nezamyslice - Přerov: zastávkové vlaky
registrovaný uživatel M 
14.03.2008 (23:31)  
JnR - Odpurce nejsem, ale tezko nereagovat...
VRT jako myslis neco, po cem se da jezdit treba 300 kmh? A to jako ma spojit Brno a Prerov? Kolik lidi sakra v to Prerove bydli? Ty spojky do Vyskova by tam byly proc? Neco na zpusob autobus sjede u JIhlavy z dalnice a zastavi tam? Co by jezdilo po te stavajici trati, kterou bys ponechal? A co by vlastne jezdilo po te VRT trati? Rychliky do Ostravy, ktere by v PRerove sjely z VRT a dal pokracovaly po 270?
Proste nevim, tenhle napad mi prijde tak hrozne absurdni, ze mne nic pozitivnejsiho nenapadlo:-(
14.03.2008 (23:24)  
Myšlenka to je sice hezká a vůbec není nová, existuje dokonce několik variant, ale zatím si myslím, že je to vyhazování peněz na podfinancovanou infrastrukturu, které by mohly být využity jinde a lépe protože:

- Kapacita spojení HLN - Smíchov stále není zdaleka vyčerpána a má značné rezervy (několik kilometrů tříkolejné tratě). Vhodně navržený zabezpečovač a štíhlé výměny by s propustností udělaly zázraky.

- tunel je neskutečně drahá věc - takže jej má cenu stavět jen tam kde není jiné řešení. To ať raději začnou dloubat tunel pro VRT směr Beroun a návazné úseky.
registrovaný uživatel M 
14.03.2008 (23:23)  
NIcKON - nic ve zlym, ale zapomatl ses do toho celkem obstojne a asi by bylo elegantni to priznat:-))

Napred jsi rozvinul (ackoliv jsi to pak poprel) myslenku o tom, ze VRT bude slouzit chudym regionum jako "svozova" doprava za praci. Jako ze by VRT zastavila treba v Pisku a tam poresila tu nezamestnanost?:-)

Potom jsi napsal vec primo kouzelnou - Kvalifikovaný specialista s tím ohromným platem tráví 15 nebo více hodin na cestách do/z práce i dneska, když dojíždí ze satelitního městečka a denně se stresuje a riskuje v městských kolonách. Tak a ted uz teda vubec nechapu, jak tohle souvisi s VRT... Jakoze VRT bude resit dojizdeni z predmesti do centra?:-)

Mno, jestli VRT ano nebo ne, necham stranou, ale urcite je celkem dost blbost, aby VRT slouzila na dojizdeni do prace. Potom taky soucasne zminujes nezamestnanost a top manazery. Ne ze by top manazer nemohl byt bez prace, ale do nezamestnanosti to asi moc diru neudela:-))

A ted jeste teda k veci - osobne mi to prijde taknak otocene - regionalni by snad melo byt kvuli "rychloobratkovemu zbozi" nahore a dalkove nadrazi v hlubine, ne? Viden jako dobrej priklad neni, protoze tam to hlubina neni...

A k te cene (jako co bude drazsi, jestli tunel do Berouna nebo Opera) - jo, tunel bude mit 50 km, ale bude se stavet uprostred niceho, zatimco tohle je primo v centru Prahy. Tunel bude mit na sirku 2×4 metry nebo co, zatimco nadrazi bude asi placka, takze se to bude muset vykopat asi taky dost. A v neposledni rade se budou muset vykopat "schody" na nadrazi a hlavne nekolik tunelu z nadrazi, protoze ty trate asi kolmo na povrch nepovedou. Teda ja si myslim, ze to stejne nevznikne, bylo to jen k tomu, co bude drazsi...
registrovaný uživatel JnR 
14.03.2008 (23:11)  
Mohli by mi odpůrci VRT nastínit nejlepší řešení v poměru cena / výsledek na trase Brno - Přerov (z Brna směr Ostrava, Olomouc, Zlín)?

1) Zdvojkolejnit ve stávající trase, výsledná TR převážně 100 km/h.
2) Udělat zároveň rozsáhlé přeložky (Brno - Kojetín prakticky v celé trase novostavba), které by ale trať nejspíš oddálili od měst a obcí na trase, které obsluhují (problém třeba oblouk za nádražím ve Vyškově).
3) Postavit VRT Brno - Přerov, ideálně napojenou do jižního zhlaví Přerova se spojkami do Vyškova a Kojetína a stávající trať ponechat a jen na ní zřídit nové zastávky. To by umožnilo provozovat vlaky Brno - Přerov - Ostrava, Brno - Přerov - Olomouc, Brno - Vyškov - Prostějov - (Olomouc), Brno - Kroměříž - Zlín a zároveň umožnit kvalitní obsluhu území regionálními vlaky po stávající trase. A někdy v budoucnu třeba pokračovat s VRT na Ostravu.
registrovaný uživatel čunče  mail  
14.03.2008 (23:10)  
LapiCB:
Hele, nedělej ze sebe znalce, když vůbec netušíš, o čem to píšeš! Ve švýcarsku se staví sta kilometrů tunelů i ve městech i v horách.
A o trati 171 víš kulový. Já u ní žiju a pracuju na ní, je v příšerném stavu, ale traťovou rychlost zvýšíš o nula až deset procent. Jenže pokud zrychlíš rychlíky na trati 171, zabiješ osobáky - protože se mezi ty rychlíky nevejdou. Takže by musely jízdní doby zůstat úplně stejné, jako teď. Přeložky jsou v údolí berounky nemyslitelné - nikdo, naprosto nikdo ti je nedovolí. A pokud budou jezdit rychlíky mezi smíchovem a berounem pořád půl hodiny, tak jimi nikdo jezdit nebude, jako dneska a budou jen zbytečně překážet osobákům, kterými jezdí čím dál víc lidí. Přejezdy na trati 171 nelze zrušit - nikdo ti nedovolí je zrušit bez náhrady, ani je nahradit mostama. Nikdo nebude zbytečně vyhazovat prachy za dva ostrovní perony a 4 dopravní koleje v každé stanici, když tam po výstavbě VRT může postavit jen jeden ostrovní peron a tři dopravní koleje. Nikdo ti nebude financovat v celé délce tr. 171 autoblok, když může po výstavbě VRT být na trati 171 ve dvou třetinách délky jen automatické hradlo.
VRTunel do Berouna je sice drahá, ale jediná smysluplná varianta.
Pražský diametr je to samé trať Hlaváč - Smícháč nelze výrazně zkapacitnit bez výstavby třetí a čtvrté koleje v celé délce. Tunel pražského diametru může být stejně drahý, jako tunel metra, pokud se v něm použije pevná (stropní) trolej.
14.03.2008 (22:04)  
LapiCB: mam jeste pocit, ze nemecke Lipsko...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko