..: Ostrava: Zveřejněny podrobnosti o nehodě, město vyvodí důsledky :..

Ilustrační obrázekOstrava - Podle tiskové zprávy, vydané ostravským dopravním podnikem v sobotu, pokračuje vyšetřování tragické nehody dvou tramvají na jednokolejné trati Vřesina - Zátiší, která si v pátek odpoledne vyžádala tři lidské životy a více než tři desítky raněných. Na základě zasedání zvláštní komise k této mimořádné události město i provozovatel městské dopravy vyvodí důsledky a bude usilovat o obnovení bezpečného provozu tramvají ve zmiňovaném úseku. Radnice plánuje rovněž odškodnit účastníky nehody a pozůstalé po obětech.

Zvláštní komise zasedla dnes v 9.00 za účasti primátora Ostravy Ing. Petra Kajnara a zástupců institucí kompetentních ve vyšetřování závažné páteční nehody. Hlavním cílem zasedání bylo určení dalšího postupu s důrazem na co nejlepší odstranění následku a zabránění opakování podobné situace v budoucnosti. Vedení města se nyní snaží zaevidovat všechny cestující, jež se v kritickém momentu nacházeli v obou soupravách, a snaží se dále sledovat zdravotní stav raněných, které po vyproštění odvezla záchranná služba do ostravských nemocnic. Komise vyjádřila hlubokou soustrast pozůstalým po obětech neštěstí a účast s poškozenými. Dopravní podnik jim společně se Statutárním městem Ostrava zároveň vyplatí finanční odškodné.

Trať se dočká lepšího zabezpečení

Představitelé města i DPO se shodují, že jednokolejný úsek se střídavým obousměrným provozem si bezodkladně vyžaduje vyšší úroveň zabezpečení. Dopravní podnik v tomto ohledu zintenzivní přípravné práce na vybudování zabezpečovacího zařízení tak, aby bylo nové technické řešení funkční ještě před obnovením pravidelného provozu s cestujícími v tomto úseku tramvajové linky č. 5. Z pohledu financování bude nyní město analyzovat všechny platné druhy pojištění, jež by se na daný případ mohly vztahovat.

Přestože se již v minulosti v tomto úseku jeden incident odehrál, bezpečí provozu stále stojí výhradně na lidském faktoru, což se stalo osudným při včerejším čelním střetu dvoudílné tramvaje typu K2 a soupravy dvou vozů řady T3. Na základě předběžných informací byla vzájemná rychlost obou souprav při střetu přibližně 72 km/h. V průběhu dnešního dne proběhne protokolární vytěžení záznamů tachografů obou čelních vozů pro vyhotovení písemného přepisu relevantních údajů. Dosavadní šetření prokázalo, že brzdy obou souprav byly v době střetu v činnosti. Tramvajový spoj jedoucí z výhybny Vřesina měl před zahájením brždění rychlost 61,9 km/h, která po místo střetu vlivem brždění klesla na 40 km/h. Maximální povolená rychlost v úseku přitom činí 60 km/h. Protijedoucí tramvaj zahájila brždění v rychlosti 55,5 km/h a v momentě nárazu se pohybovala rychlostí 33,2 km/h. V době, kdy tramvaje začaly brzdit, byla jejich vzdálenost necelých 74 metrů.

Zástupci Drážní inspekce konstatovali, že dosavadní šetření neprokázalo zavinění na straně provozovatele dráhy. V souladu s požadavky vyšetřovatelů proběhne v pondělí 14. dubna prověření situace při vzniku mimořádné události (zkouška rozhledových poměrů); ve středu 16. dubna pak bude komisionálně posouzen technický stav tramvajových vozidel, která se střetu účastnila.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku Ostrava, a.s.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.4.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
12.04.2008 (20:37)  
Borecek 13: To jsi trošku ujel, nemyslíš? :-D
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
12.04.2008 (20:15)  
Borecek 13: To jako, ze ridic auta, ktery porusi predpisy a zpusobi nehodu v neprehledne zatacce, by byl vinen jen z 50% a za zbytek by nesla odpovednost sprava silnic, ze je zatacka neprehledna!? Nebo kdyz zpusobi nehodu opilec dostane spoluvinu hospoda, kde mu nalili?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
12.04.2008 (20:12)  
D. Rada: Samozrejme musel mit nejprve ridic znalost vsech predpisu a take seznani trati. Nepredpokladam, ze u ridicu tramvaji neni mit seznani nutne. To museji delat ridici trolejbusu. Take toto urcite neni jedina tramvajova trat, kde je jednokolejny provoz bez TZZ.
Take na cele rade lokalek v CR je provoz organizovan podle predpisu CD D3, coz je velmi podobne organizaci provozu na zminene tramvajove trati.
12.04.2008 (20:11)  
Tak a máme to tady. Průser jako Brno. Promiňte jako Ostrava. A teď k věci. Neznám přesně tuto tramvajovou trať,ale ze zpráv je jasné,že není prakticky vůbec zabezpečena. Máme tady viníka a tím má být řidič. A co takhle to pořádně,ale pořádně prošetřit. To by vyplulo na povrch věcí. Například 25% viny řidiči,25% Drážnímu úřadu a 50% dopravci. Ať se chytne za nos ten kdo za to opravdu může!
registrovaný uživatel 7080 
12.04.2008 (19:18)  
David Rada: Je vidět, že vůbec netušíš, jak se člověk stane řidičem tramvaje. Všude se člověk musí naučit linkové vedení, takže obviňovat řidiče z neznalosti linek je pěkný nesmysl.
12.04.2008 (19:13)  
Ten řidič, který to způsobil byl určitě amatér, ten kdo nezná Ostravu - přesněji linky MHD, tak nemá co v té tramvaji dělat - jen leda kdyby byl cestující!
registrovaný uživatel pekař 
12.04.2008 (18:57)  
Frava: je to hrozné, ale určitě ne typicky české...
registrovaný uživatel Frava  mail  
12.04.2008 (18:13)  
Typicky České: Dokud se nic nestane, tak se ušetří a do zab.zař. se nebude investovat viz žst Modřany. Je zajímavé, že najednou po málem střetnutí osobních vlaku byl zab. zař. obnoven, ale do té doby to nikomu nevadilo, že není. V Ostravě museli být mrtví, aby se něco začalo dít.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko