Praha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".
Od nové železnice si metropole slibuje výrazné zlepšení dostupnosti severozápadu Středočeského kraje i mezinárodního letiště v Ruzyni. Radní ale trvají na tom, že aktuálně prosazované řešení je nedostačující. „Požadujeme, aby stát učinil strategický dopravní uzel z hlavního nádraží, který cestujícím umožní pohodlný přestup z mezinárodních na národní a regionální spoje,“ uvádí radní pro územní rozvoj Prahy 1 Filip Dvořák. Podle představitelů první městské části musí existovat přímé napojení letiště na vnitrostátní i mezinárodní vlaky, čemuž ovšem zakončení na Masarykově nádraží nevyhovuje. Záměr vybudovat pod hlavním nádražím moderní dopravní terminál v podobě podzemní stanice Opera již Praha 1 v minulosti prezentovala, nicméně jeho realizovatelnost byla předpokládána spíše v delším časovém horizontu.
| 21.4.2008 (16:44)
http://ekonomika.idnes.cz/u-prahy-vznika-nove-letiste-dpn-/ekonomika.asp?c=A060524_504441_ekonomika_plz
Napojeni na zeleznici je dobre. Co kdyz ale nekdo prileti na Ruzyn a bude chtit pokracovat z Vodochod? Prejede vlakem? :)
Ještě bych se pozastavil nad přecpanýma tramvajema na Evropské. Když jsem tam bydlel přecpány byly spíše busy 119.
VKor: existuje i řešení bez bourání viaduktu - nad Křižíkovou ulicí uhnout směr Hrabovka, a o patro níž pod vyústěním tunelů Nového spojení se zanořit pod zem. Ostatně by se tam někde měla zanořovat i trať od Libně do hypotetického spodního patra hlavního n.
Miroslav Zikmund: v takovém případě bychom narazili na problém kapacity trati pod Vyšehradem, kudy i bez trati na letiště stěží projede objem dopravy plánovaný na nejbližší léta. Totéž v případě dálkových vlaků na letiště. Řešením je zmiňovaný diametr, ale bůhví kdy ...
Co se týká toho Brna - ono by to stavebně asi nebylo složité, ale co (a kudy) tam bude jezdit? Protáhnout tam S1 ze Slatiny by bylo jednoduché, ale těch pár spojů za den, navíc míjejících centrum města, asi nebude to pravé. Zavést novou linku na hlavní zatím nepůjde, protože na komárovskou spojku se nevejde a úvraťování v Židenicích zase není ideální řešení pro S-Bahn.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










