..: Radní požadují spojit letiště s Hlavní nádražím tunelem :..

Ilustrační obrázekPraha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".

Od nové železnice si metropole slibuje výrazné zlepšení dostupnosti severozápadu Středočeského kraje i mezinárodního letiště v Ruzyni. Radní ale trvají na tom, že aktuálně prosazované řešení je nedostačující. „Požadujeme, aby stát učinil strategický dopravní uzel z hlavního nádraží, který cestujícím umožní pohodlný přestup z mezinárodních na národní a regionální spoje,“ uvádí radní pro územní rozvoj Prahy 1 Filip Dvořák. Podle představitelů první městské části musí existovat přímé napojení letiště na vnitrostátní i mezinárodní vlaky, čemuž ovšem zakončení na Masarykově nádraží nevyhovuje. Záměr vybudovat pod hlavním nádražím moderní dopravní terminál v podobě podzemní stanice Opera již Praha 1 v minulosti prezentovala, nicméně jeho realizovatelnost byla předpokládána spíše v delším časovém horizontu.

Více informací: iDNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2008 (16:44)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer aron 
22.04.2008 (17:47)  
waszyn: Nemluvím o speciálním napojení Brněnského letiště,ale o nové trati z Brna na Přerov,která by mohla vést kolem letiště a tam by se zřídila pouze stanice.Stačí se podívat na mapu a vypadá to logicky,ale chápu,že pro někoho koho by bolelo přemýšlet,tak to radši smete hned ze stolu.
Registrierter Benutzer dvs 
22.04.2008 (17:16)  
Podíval jsem se na web Prahy 1 a zjistil, ze usneseni rady, o kterém je nyní řeč je z roku 2005 (3 roky staré). Takže celý ten článek v idnes a deniku je mediální příprava Prahy 1 na jednání na ministerstvu dopravy viz článek na idnes. Pokud se někdo chce podívat na to usnesení Prahy stačí zadat do googlu "rychlodráha site:praha1.cz"
22.04.2008 (17:03)  
waszyn: Těch "expresů" je tam už nějak moc, ne? Myslíš, že všechny směry, které jsi uvedl, plus ty které jsi nejmenoval, potřebují každou hodinu, nebo dvě, spojení na letiště? Kolik to dá dohromady souprav a kde je tam budeš parkovat a udržovat? A vybírat zase jen některé? Podle jakého klíče? Když už by to bylo nezbytné a muselo se tedy něco přes ten Semerink tahat (pořád zastávám názor, že přestup Masna - Hl.n. se dá rozumně vyřešit, tudíž Semerink není pro spojení s letištěm potřeba),tak určitě bude stačit jednou za půlhodiny (není to moc?) ešus, na který si na Hlavním zkrátka cestující ze vzdálenějších směrů přestoupí.
Registrierter Benutzer Foxx  mail  
22.04.2008 (16:48)  
waszyn: už jsem se při pročítání lekl že to tu nikdo nenapíše a já budu zase teb zlej co nepřeje vlakům. :-) Ano vlak na letiště v Brně je nesmysl :-) V současnosti je kapacita všech letadel přistávajícíh na pravidelných linkách do Brna max. 502 lidí za den, při plném obsazení. Plus to samé v druhém směru. V létě si přidejte chartery... Počítám že na to bude linka 76 (?) ještě nějakou dobu stačit.
Registrierter Benutzer waszyn 
22.04.2008 (16:07)  
Napojovat letiste o frekvenci 4-6 pravidelnych letu denne na okolni svet dvoukolejnou elektrifikovanou trati je take dost dobry napad, jeste lepsi nez ty vodochody:)) V CR ma smysl uvazovat o necem takovem pouze na Ruzyni. Jinde to proste nema ani nebude mit zadny ekologicky ani ekonomicky prinos.
Registrierter Benutzer aron 
22.04.2008 (15:29)  
Racek: A co okolo Brněnského letiště postavit novou dvojkolejnou trat´ na Přerov,která by vedla někde od Komárova na Ponětovice.
Registrierter Benutzer waszyn 
22.04.2008 (15:08)  
Z Vodochod jestli tak nekdy v daleke budoucnosti budou litat chartery a lowcosty. Hodne optimisticky odhad milion cestujicich za rok. Situaci "na dovolenou k mori s detma na letiste vlakem" si nedovedu predstavit, tito lidi nechavaji obvykle na letisti svuj vuz/nekdo je odveze, chartery prilitajivsi rusove zase odjizdeji do hotelu svyma busama, zbytek batuzkari z lowcostu, navic letiste bude mit urcite svuj rychly bus na Kobylisy, nedovedu si predstavit ekonomicke opodstatneni tam napojovat natoz provozovat z prahy (Kralup) vlak a kdo by to financoval pro tech(optimisticky odhad) 40 lidi/hodinu. To je presne na bus. Prestup Vodochody-Ruzyne uz pak povazuji z rise snu. Letet z dvema ruznyma low costama abych mel na prestup par hodin vyzaduje opravdu hodne odvahy a pro tyto pripady urcite pujde pouzit bus, ktery urcite bude jezdit z kobylis na ruzyni po okruhu pres suchdol, ktery uz v te dobe bude stat, jina varianta kdy by toto krkolomne reseni mohlo mit pro nekoho ekonomicke opodstatneni mne nenapada.
22.04.2008 (14:27)  
Jeste by bylo dobre promyslet toto:
http://ekonomika.idnes.cz/u-prahy-vznika-nove-letiste-dpn-/ekonomika.asp?c=A060524_504441_ekonomika_plz
Napojeni na zeleznici je dobre. Co kdyz ale nekdo prileti na Ruzyn a bude chtit pokracovat z Vodochod? Prejede vlakem? :)
Registrierter Benutzer waszyn 
22.04.2008 (12:22)  
Ze sídliště Řepy jede devítka na hlavák 37 minut. Má poloviční interval, čili jede "pořád". Jaký interval dokáže nabídnout semmering? Já si to zapojení do městské železnice nedovedu moc dobře představit. Pokud teda nepřesvědčíte cestující, že hodinový interval železnice je výhodnější než 4 minutový tramvaje. Takže bych brzdil. Opravdu bych později tuto trať elektrizoval, ale prohnal bych po ní spíš pár expresů od Ostravy, Budějic, či HK na letiště. (Brno už spíše lítá z Vídně). Sídliště Řepy spíše v budoucnu vyřeší plánovaná odbočka metra A z Bílé Hory na Zličín.
Ještě bych se pozastavil nad přecpanýma tramvajema na Evropské. Když jsem tam bydlel přecpány byly spíše busy 119.
Registrierter Benutzer Racek 
22.04.2008 (11:58)  
Taky bych si myslel, že rozumné by bylo "dočasně" vést vlaky od Kladna na Masaryčku a na hlavní je přesměrovat až se stavbou podzemního diametru, ne který asi časem dojde, ale asi ne v nejblžžších 20 letech ...

VKor: existuje i řešení bez bourání viaduktu - nad Křižíkovou ulicí uhnout směr Hrabovka, a o patro níž pod vyústěním tunelů Nového spojení se zanořit pod zem. Ostatně by se tam někde měla zanořovat i trať od Libně do hypotetického spodního patra hlavního n.

Miroslav Zikmund: v takovém případě bychom narazili na problém kapacity trati pod Vyšehradem, kudy i bez trati na letiště stěží projede objem dopravy plánovaný na nejbližší léta. Totéž v případě dálkových vlaků na letiště. Řešením je zmiňovaný diametr, ale bůhví kdy ...
Co se týká toho Brna - ono by to stavebně asi nebylo složité, ale co (a kudy) tam bude jezdit? Protáhnout tam S1 ze Slatiny by bylo jednoduché, ale těch pár spojů za den, navíc míjejících centrum města, asi nebude to pravé. Zavést novou linku na hlavní zatím nepůjde, protože na komárovskou spojku se nevejde a úvraťování v Židenicích zase není ideální řešení pro S-Bahn.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko