Praha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".
Od nové železnice si metropole slibuje výrazné zlepšení dostupnosti severozápadu Středočeského kraje i mezinárodního letiště v Ruzyni. Radní ale trvají na tom, že aktuálně prosazované řešení je nedostačující. „Požadujeme, aby stát učinil strategický dopravní uzel z hlavního nádraží, který cestujícím umožní pohodlný přestup z mezinárodních na národní a regionální spoje,“ uvádí radní pro územní rozvoj Prahy 1 Filip Dvořák. Podle představitelů první městské části musí existovat přímé napojení letiště na vnitrostátní i mezinárodní vlaky, čemuž ovšem zakončení na Masarykově nádraží nevyhovuje. Záměr vybudovat pod hlavním nádražím moderní dopravní terminál v podobě podzemní stanice Opera již Praha 1 v minulosti prezentovala, nicméně jeho realizovatelnost byla předpokládána spíše v delším časovém horizontu.
| 21.4.2008 (16:44)
Vyskovy rozdil a mezi nimi kus Prahy. Trat by zrejme vedla nekterym lidem z Karlina pres obyvak.
J. Vosecek: vhodne to urcite neni, resenim je - opet -ponekud nevhodna varianta vest vlaky pres Holesovice na Hlavak. Nicmene vzdalenost mezi Masaryckou a hl.n. je par minut (uvazuje se o pojizdem chodniku). V kazdem pripade prestupni podzemni stanice bude znamenat take nekolik minut stravenych prestupem mezi (hlubokym) podzdemim a urovnovou stanici.
JiS: to je nesmyls. Musela by padnout Fantova budova soucasne stanice. Historicky chranena.
Každopádně to místo snad nepatří P1 a ani není nijak zásadní ho dál přestavět, tedy P1 se může stavět na hlavu a rychlodráha tam stejně povede. Každopádně to ukazuje na vyjednávací neschopnost manitele pozemků (SŽDC, nebo ČD?), kteří jistě mají moc vyjednávat...
Jiri Vosecek: V Paříži se taky přestupuje mezi různými nádražími... Ostatně ta vzdálenost mezi Masaryčkou a hlavákem není větší než na některých velkých nádražích mezi nástupišti (třeba Leipzig Hbf.). Je to spíš o zabezpečení oné pěší trasy proti lupičům z pražského Sherwoodu, případně o usnadnění přechodu přes dvě ulice - ale to se řeší snáze a levněji než zaústění dráhy z Dejvic do hlaváku...
Mimochodem: dovedete si vážně někdo představit, jak se zbourá polovina Negrelliho viaduktu, aby se trať mohla zaústit pod zem? Místo na jiné řešení tam už není, tam už všude stojí nové budovy...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










