..: Radní požadují spojit letiště s Hlavní nádražím tunelem :..

Ilustrační obrázekPraha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".

Od nové železnice si metropole slibuje výrazné zlepšení dostupnosti severozápadu Středočeského kraje i mezinárodního letiště v Ruzyni. Radní ale trvají na tom, že aktuálně prosazované řešení je nedostačující. „Požadujeme, aby stát učinil strategický dopravní uzel z hlavního nádraží, který cestujícím umožní pohodlný přestup z mezinárodních na národní a regionální spoje,“ uvádí radní pro územní rozvoj Prahy 1 Filip Dvořák. Podle představitelů první městské části musí existovat přímé napojení letiště na vnitrostátní i mezinárodní vlaky, čemuž ovšem zakončení na Masarykově nádraží nevyhovuje. Záměr vybudovat pod hlavním nádražím moderní dopravní terminál v podobě podzemní stanice Opera již Praha 1 v minulosti prezentovala, nicméně jeho realizovatelnost byla předpokládána spíše v delším časovém horizontu.

Více informací: iDNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2008 (16:44)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.04.2008 (18:18)  
Ukázka, když se politikaří v technickém, inženýrském oboru, kde by měli prvotně rozhodovat techničtí a dopravní odborníci. Politici by se měli drbat maximálně na bradě než si hrát na "prezidenty zeměkoule".
Dle mne řešení má opodstatnění v delším časovém horizontu. Je otázkou, jestli nyní udělat jeden megakomplex, kde budu pěšky pobíhat 20 minut při přestupu, nebo jestli udělat navazující dopravu v jiných přestupních uzlech.
21.04.2008 (18:14)  
Jsem jediný, komu se zdá vedení rychlodráhy na Masarykovo nádraží jako absolutně nevhodné? Cestující jedoucí z letiště přeci nepojedou jen do Prahy a nutit je přecházet na Hlavní nádraží je trochu nevhodné ...
Registrierter Benutzer sAd 
21.04.2008 (17:48)  
Tady je jasné, o co radním jde. Co nejvýhodněji prodat pozemky kolem masny a ještě si na tom namastit kapsu.

xAnri05: stí mmetrem to zase takový problém není. Stačí se podívat, jak je to řešené třeba ve Vídni, kde U-bahn v některých stanicích stojí ve stejném patře jako vlaky.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
21.04.2008 (17:46)  
Asi bych to zakoncil na Masarycce s tim, ze by se snad mohla nejaka podzemni stanice vybudovat pozdeji. V kazdem pripade, to neni otazka par mesicu. Trat na Kladno a na letiste se ale musi zacit stavet co nejdrive.
Napojeni teto trati na hlavak je po zemi nerealne, pokud bychom nechteli projizdet pres Holesovice (to by ale mohl byt rozumny kompromis). Podzemni trati zase ponekud "prekazi" metro, ktere tam nekde urcite vede.
21.04.2008 (17:45)  
Kdybych byl developer, urcite bych usiloval o moznost zastaveni rozlehlych pozemku Masarycky (hodilo by se neco jako Palladium II...). Rychlodraha zde koncici by mohla snahu zrusit provoz na Masarycce definitivne zhatit. Prestup na busy UAN Florenc je zavadejici - autobusy se stehuji na konecne metra a UAN Florenc bude casem zastaveno (predpokladejme Palladium III). Kdybych byl radni...
Registrierter Benutzer Foxx  mail  
21.04.2008 (17:12)  
Bože kdo všechno si na tomhle projektu je schopnej hřát polívčičku :-(
21.04.2008 (16:53)  
Tak se mě zdá, že Pražáci chtějí mít o telenovelu víc než Brňáci (rychlodráha + Masaryčka x přesun nádraží).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko