..: Radní požadují spojit letiště s Hlavní nádražím tunelem :..

Ilustrační obrázekPraha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".

Od nové železnice si metropole slibuje výrazné zlepšení dostupnosti severozápadu Středočeského kraje i mezinárodního letiště v Ruzyni. Radní ale trvají na tom, že aktuálně prosazované řešení je nedostačující. „Požadujeme, aby stát učinil strategický dopravní uzel z hlavního nádraží, který cestujícím umožní pohodlný přestup z mezinárodních na národní a regionální spoje,“ uvádí radní pro územní rozvoj Prahy 1 Filip Dvořák. Podle představitelů první městské části musí existovat přímé napojení letiště na vnitrostátní i mezinárodní vlaky, čemuž ovšem zakončení na Masarykově nádraží nevyhovuje. Záměr vybudovat pod hlavním nádražím moderní dopravní terminál v podobě podzemní stanice Opera již Praha 1 v minulosti prezentovala, nicméně jeho realizovatelnost byla předpokládána spíše v delším časovém horizontu.

Více informací: iDNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2008 (16:44)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M_V 
22.04.2008 (11:42)  
MZ:trať přes Zličín se taky objevuje v plánech budoucí městské železnice, koneckonců už teď je jízdní doba vlaku ze Zličína na Hlavák kratší, než devítka přes město a jako spoj na Smíchov by byla skvělá a pokud se dodělají zastávky, tak skvěle obslouží i oblast Radlic
ale stejně si myslím, že momentálně se vyplatí přestavba trati Masna-Kladno, tam se to znatelně projeví poklesem autobusů na Hradčanské a v kombinaci s metrem na Veleslavíně se hodně uleví i přecpaným tramvajím na Evropské, prostě v tomhle směru je podle mně vyšší šance ty vlaky naplnit, odbočka na letiště je spíš takový bonus nebo návnada na peníze. I spojení na Rakovník by na tom pár minut ušetřilo.
Ale přesné vedení linek je spíš záležitost Ropidu a ten by měl reagovat na poptávku po určitém spojení, hlavně aby už byly koleje a mohlo to dojet kamkoliv
22.04.2008 (11:09)  
Problém přepravy cestujících z Letiště na HLN (logický požadavek Prahy 1) řeší spojení Letiště Ruzyně - Smíchov - Praha hl.n. přes Zličín po "Semmeringu", při použití elektrické trakce časově kratší než spojení Letiště - Masaryčka > pěšmo > hln. Navíc se řeší přeprava cestujících do jihozápadního sektoru města a dále (směr Beroun, Plzeň).
Takže základní vize trasy vlaku : Masarykovo nádraží - Letiště - Smíchov [zde se dvojitá souprava rozdělí]. Jedna Sv pojede třebas do Milovic (přes HLN) - variantně spojení s druhou Sv na Sm jedoucí do KH přes Lysou a Nbk, druhá může pokračovat směr Říčany (variantně spojení s druhou Sv ve Vrš).
Ex vlaky od Brna / Ostravy mohou končit na Letišti, čímž se zvýší atraktivita těchto spojů.
Stratégové české dopravy by se měli zamyslet nad tím, využít vlečkové koleje ze ŽST Brno Slatina k protažení osobní dopravy na letiště v Brně Tuřanech, včetně elektrifikace. Vlečková kolej vede mimo letový koridor, čili není problémm s trakčním vedením, vedle je pole ... tedy nezastavený prostor pro vybudování nějakého zázemí.
Registrierter Benutzer M_V 
22.04.2008 (10:43)  
Na Masaryčce postrádám jednu věc a to je podchod, který by propojil jak všechna nástupiště, tak i ulice Na Florenci a Opletalovu (obejít Masaryčku znamená ujít asi půl kilometru navíc) a umožnil by výstup minimálně za křižovatkou Opletalova x Hybernská. Při nejmenším by zkrátil pěší cestu na vlak, kdy by nebylo potřeba obcházet celou Masaryčku. Dost velký dav se po ránu vyvalí z devítky a zamíří právě na Masaryčku. Ten podchod by klidně mohl pokračovat dál k hlaváku. Od pošty u prvního nástupiště Masny je to k tramvaji cca150m, ke kraji hlaváku cca 350m. Cesta mezi nejvzdálenějšími nástupišti by byla cca 700m (jen cesta od vchodu na hlavní na 7. nástupiště je asi 250m). To snad není takový problém, aby se kvůli tomu musel rubat tunel pod hlavák za několik miliard. Stačí z cesty odstranit zbytečné obcházení Masny a přecházení přes frekventované křižovatky.... cesta po výmolech taky není příjemná :-(Hlavní kritérium je podle mně projet s kufrem na kolečkách ;-)
Vlaky od Kladna a z letiště znamenají minimálně dvě S-linky, klidně třetí, která by jela na Libeň, Malešice, Vršovice a Smíchov. Spousta lidí z letiště jsou turisti s kuframa, kteří jedou do hotelu. Velmi častá otázka od cizinců v devítce: Hotel Golf??? :D
Registrierter Benutzer Web 
22.04.2008 (9:20)  
Randy: Obyvatelé Proseka/Letňan protestují za zachování dobrého spojení na Palmovku. Znamená to, že všichni pracují tam? K čemu bude Kladeňákům (a většině letištních pasažérů, která nechce dálkově vlakovat) Libeň oproti MasNě, kde mají napojení na zbývajíí trasu metra, tramvaje, centrum města a kdyby se chtělo tak taky AN Florenc a Hl.N.? A režijkáře sem laskavě netahejte, věřím tomu, že tu bude dopravcem někdo jiný než ČD.
22.04.2008 (0:31)  
Existují návrhy na pražský diametr, které jsou celkem solidní, samozřejmě bude to něco stát, ale kdyby se to jednou uskutečnilo, bylo by to fajn.
Registrierter Benutzer Randy 
21.04.2008 (23:09)  
Já se opravdu asi zblázním. Jak si někdo něco usmyslí, tak mu není pomoci...
Minulý týden se v tisku objevila zpráva, že se lidi z Kladna bouří, že jim chtějí zrušit zastávku na Hradčanské. Tudíž asi všichni z Kladna jezdí do Dejvic. Tak jim bude stačit vystupovat na Hradčanský. A jinak si přestoupí ve Veleslavíně, u Výstaviště nebo v Bubnech. Pokud si však režijkáři chtějí vozit zadek až na Masaryčku bez použití lítačky a pak si chodit po Praze pěšky, tak je mi líto. I když má prej rychlodráha národní význam, tak někteří lidi v Praze žijou a tu rychlodráhu nepotřebujou. Tak by to tak zástupci Kraje měli brát na vědomí. A myslím, že na SŽDC pracují snad inteligenti, tak že se s tím pohne někam mimo Masaryčku...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
21.04.2008 (23:06)  
Randy: to je omyl. Metro na letiste bude tak za tech dvacet let. Prodlouzeni linky A se sice chysta, ale pouze do stanice Petriny. Odtud pak dalsi dve etapy s terminem dokonceni kolem roku 2020.
Posledni dobou se ale hovori o odkladu stavby na trase A a melo by se zacit se stavbou trate D z Hl.n. smerem na Pankrac, kudy bude treba prevest dopravu kvuli planovene budouci rekonstrukci Nuselskeho mostu.
Registrierter Benutzer Web 
21.04.2008 (23:00)  
Randy: Vizualizace? Víš kolik bylo vizualizací na rychlodráhu? :-)

Jinak se tu JAKSI zapomíná na hlavní poslání rychlodráhy, což není letiště (toliko minoritní zdroj substrátu pro VHD, akorát zaměstnanci), ale hlavně Kladno. A Kladno, obávám se, by nebylo Libní zcela nadšeno :-)

Nicméně KDYŽ by byl takový zájem o dálkovou z letiště (jakože tomu nevěřím), tak může jednotka z rychlodráhy prostě z MasNa ještě zajet do Libně.
Registrierter Benutzer Randy 
21.04.2008 (22:46)  
Redispero: Jsem rád, že jsi alespoň realista a vidíš, že ta "rychlodráha" bude nejdřív za dvacet let. Metro se má začít stavět nejpozději na jaře roku 2009, myslím že o tom bylo v MF Dnes nebo Metropolitním Expresu napsáno dost, viděli jsme i vizualizace staveb, takže až se bude stavět ta trať, bude moct klidně končit v Libni, že?;o))

Mám pocit, že by tady někdo chtěl tu rychlodráhu někde na Dlouhý míli zavrtat do země, vykouknout by měla na Smíchově a pak zase ladně tunelem zatočit pod Vltavou na hlavák. Až se bojím, že se tohohle někdo třeba chytne a začne to rozebírat...;o))
Registrierter Benutzer Redispero  mail  
21.04.2008 (22:40)  
Randy: příteli, já nevím, že těm scifi pohádkám věříš. Metro a rychlodráha budou spolu nejdříve za 20 let, pak můžeme promluvit o tom, jestli se vlak neměl trasovat přes Libeň... :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko