Praha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".
Od nové železnice si metropole slibuje výrazné zlepšení dostupnosti severozápadu Středočeského kraje i mezinárodního letiště v Ruzyni. Radní ale trvají na tom, že aktuálně prosazované řešení je nedostačující. „Požadujeme, aby stát učinil strategický dopravní uzel z hlavního nádraží, který cestujícím umožní pohodlný přestup z mezinárodních na národní a regionální spoje,“ uvádí radní pro územní rozvoj Prahy 1 Filip Dvořák. Podle představitelů první městské části musí existovat přímé napojení letiště na vnitrostátní i mezinárodní vlaky, čemuž ovšem zakončení na Masarykově nádraží nevyhovuje. Záměr vybudovat pod hlavním nádražím moderní dopravní terminál v podobě podzemní stanice Opera již Praha 1 v minulosti prezentovala, nicméně jeho realizovatelnost byla předpokládána spíše v delším časovém horizontu.
| 21.4.2008 (16:44)
ale stejně si myslím, že momentálně se vyplatí přestavba trati Masna-Kladno, tam se to znatelně projeví poklesem autobusů na Hradčanské a v kombinaci s metrem na Veleslavíně se hodně uleví i přecpaným tramvajím na Evropské, prostě v tomhle směru je podle mně vyšší šance ty vlaky naplnit, odbočka na letiště je spíš takový bonus nebo návnada na peníze. I spojení na Rakovník by na tom pár minut ušetřilo.
Ale přesné vedení linek je spíš záležitost Ropidu a ten by měl reagovat na poptávku po určitém spojení, hlavně aby už byly koleje a mohlo to dojet kamkoliv
Takže základní vize trasy vlaku : Masarykovo nádraží - Letiště - Smíchov [zde se dvojitá souprava rozdělí]. Jedna Sv pojede třebas do Milovic (přes HLN) - variantně spojení s druhou Sv na Sm jedoucí do KH přes Lysou a Nbk, druhá může pokračovat směr Říčany (variantně spojení s druhou Sv ve Vrš).
Ex vlaky od Brna / Ostravy mohou končit na Letišti, čímž se zvýší atraktivita těchto spojů.
Stratégové české dopravy by se měli zamyslet nad tím, využít vlečkové koleje ze ŽST Brno Slatina k protažení osobní dopravy na letiště v Brně Tuřanech, včetně elektrifikace. Vlečková kolej vede mimo letový koridor, čili není problémm s trakčním vedením, vedle je pole ... tedy nezastavený prostor pro vybudování nějakého zázemí.
Vlaky od Kladna a z letiště znamenají minimálně dvě S-linky, klidně třetí, která by jela na Libeň, Malešice, Vršovice a Smíchov. Spousta lidí z letiště jsou turisti s kuframa, kteří jedou do hotelu. Velmi častá otázka od cizinců v devítce: Hotel Golf??? :D
Minulý týden se v tisku objevila zpráva, že se lidi z Kladna bouří, že jim chtějí zrušit zastávku na Hradčanské. Tudíž asi všichni z Kladna jezdí do Dejvic. Tak jim bude stačit vystupovat na Hradčanský. A jinak si přestoupí ve Veleslavíně, u Výstaviště nebo v Bubnech. Pokud si však režijkáři chtějí vozit zadek až na Masaryčku bez použití lítačky a pak si chodit po Praze pěšky, tak je mi líto. I když má prej rychlodráha národní význam, tak někteří lidi v Praze žijou a tu rychlodráhu nepotřebujou. Tak by to tak zástupci Kraje měli brát na vědomí. A myslím, že na SŽDC pracují snad inteligenti, tak že se s tím pohne někam mimo Masaryčku...
Posledni dobou se ale hovori o odkladu stavby na trase A a melo by se zacit se stavbou trate D z Hl.n. smerem na Pankrac, kudy bude treba prevest dopravu kvuli planovene budouci rekonstrukci Nuselskeho mostu.
Jinak se tu JAKSI zapomíná na hlavní poslání rychlodráhy, což není letiště (toliko minoritní zdroj substrátu pro VHD, akorát zaměstnanci), ale hlavně Kladno. A Kladno, obávám se, by nebylo Libní zcela nadšeno :-)
Nicméně KDYŽ by byl takový zájem o dálkovou z letiště (jakože tomu nevěřím), tak může jednotka z rychlodráhy prostě z MasNa ještě zajet do Libně.
Mám pocit, že by tady někdo chtěl tu rychlodráhu někde na Dlouhý míli zavrtat do země, vykouknout by měla na Smíchově a pak zase ladně tunelem zatočit pod Vltavou na hlavák. Až se bojím, že se tohohle někdo třeba chytne a začne to rozebírat...;o))
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










