Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD.
„Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.
S podobným požadavkem přišli před nedávnem také lidé v Adamově. „Připomínku k zastavování spěšných vlaků a rychlíků vznesli lidé na veřejném fóru zdravého města. Proto jsme ji předali pracovníkům ČD,“ přibližuje starosta Adamova Jiří Němec. Podle něj ale obyvatelé nepožadovali konkrétní vlakové spoje, šlo jen obecně o to, aby v nádraží zastavovalo víc spojů.
Přání obyvatel těchto měst se ale zřejmě zatím nevyplní. „Vlaky, u nichž obyvatelé Letovic chtějí, aby u nich zastavovali, přepravují dálkové lehátkové vozy. Redukce počtu zastavení v době nočního klidu má zajistit cestujícím větší klid. Jde nám také o bezpečnost cestujících, kdy zkušenosti ukazují, že pokud se sníží počet zastavení, sníží se i kriminalita ve vlacích,“ sděluje náměstek generálního ředitele ČD Petr Moravec. Dodává, že situace by se neměla změnit ani při následující změně jízdního řádu.
Zastavování nočních vlaků bude nejspíše opět minimalizováno, a to především kvůli malé vytíženosti. Také obyvatelům Adamova ČD odmítly jejich požadavky s tím, že jejich město leží příliš blízko k Brnu a zastavování rychlíků v jejich městě by bylo pro cestující zbytečným zpožděním.
zdroj: Blanenský deník
| 26.4.2008 (16:00)
Jakýkoliv vlak jedoucí navíc , představuje daleko větší vícenáklady , než zastavování pár stávajících vlaků.
Je třeba si uvědomit ještě jednu věc.. Doprava je především služba , kterou každý člověk ze svých daní dotuje poměrně nemalou částkou bez ohledu toho , zda ji využívá či nikoliv. Odměnou za tyto peníze by měla být ze strany státu , krajů i ČD vstřícnost a snaha pro dosažení spokojenosti nejenom obyvatel takového Brna či Ostravy , ale také snaha pro dobré řešení obslužnosti ostatních míst.
Proč se zde nevyužívá potenciálu třeba takové pásmové obsluhy ? Proč jedním rychlíkem nezastvit třeba v takovém Adamově a druhým neprojet jinou stanici.
Podobná situace je třeba Choceň/Ústí n.O či Č.Třebová/Zábřeh u IC/EC/EX
Mimochodem včera jsem jel do Chomutova a zpět rychlíky po 120, to zastavování v každé díře (umocněné navíc výlukovou činností - odstraňováním druhé koleje a instalací nových PZZ do jejího profilu (!) provázeným pomalými jízdami, plus úplnou výlukou Žatec - Hořetice s jedním náhradním autobusem a následně náhradní sólo 810) byl tedy zážitek. Rychlík...
No ale vecneji - dve minuty urcite nikoho nezabijou, ale proc by to mel byt sakra zrovna Adamov? To zatim jaksi vysvetleno nebylo... Na pomerne dost padny argument, ze Zidenice jsou vetsi (a to nepocitam Vinohrady treba) bylo receno, ze ty maji vyborne spojeni s hlavnim. Ano, maji. Jenze stejne vyborne (vzhledem k velikosti) spojeni ma i ten Adamov.
Stejne obyvatel jako Adamov ma i Rajec-Jestrebi (resp. ma o 1000, ale na rozdil od Adamova neni v lese mezi dvema tunelama a tu ztratu dozene Rajeckem, predezene Cernou Horou). Je snad Rajec-Jestrebi mesto formatu nocnich vlaku?
Z jihu pak Rajhrad (samozrejme v "aglomeraci" s Holasicemi a Rajhradicemi), o Hrusovanech a Zidlochovicich snad ani nemluve...
Náklady navíc nejsou úplně minimální (a ČD by nic nepřinesly), jízdní doba by se prodloužila asi o 1-2 minuty, to sice není moc, ale pokud rychlíky mají zastavovat v Adamově, tak je potřeba přidat cca dalších 20 zastávek a jely by Brno Praha víc než 4 hodiny. Já nevím, ale už teď jsou šíleně pomalé a smysl mají jedině expresy, ale je to důvod, proč udělat z rychlíků osobáky?
Ale narozdíl od měst jako je Jičín nebo Polička vede přes Adamov jedna z nejlepších tratí v republice.
A ty rychlejší vlaky po té trati jedou. Vícenáklady spojené s jednou zastávkou noprosto minimální. Koho z cestujících by tato zastávka odradila ? Někdo kdo jede z Brna do Svitav by dal přednost individuální dopravě kvůli delší jízdní době R o 2 minuty ? Nebuďte naivní.
SA má na rozdíl od vlaků ČD busy plné. Pokud jede plný bus z Prahy do Brna , nevidím důvod , aby po cestě někde zastavoval. Kdyby těmito busy jezdilo deset cestujících , asi by Jančura stál před rozhodnutím. Buď se pokusit nějakou další zastávkou do svého busu dostat další lidi a nebo to zrušit a jít od toho.
Dobře, ale až poté, co bude mít přímé spojení s Prahou Karlovy Vary, Jičín, Polička, Chrudim a další podstatně větší města, která jsou podstatně větší než maličký Adamov a jsou blíže Praze než Adamov.
Nesmysl, tohle víc lidí odláká než přiláká. Kdyby tomu tak nebylo, pak by SA stavěly v Humpolci a TAD v Poděbradech.
Jak již bylo řečeno níže, měly by ČD už konečně jasně stanovit, kde budou stavět Sp, kde R a kde Ex, IC a EC. Zatím je v tom signifikantní chaos.
Aleš Franc: takový požadavek by mohlo mít dalších několik set městeček. Přitom některá skutečně velká města to přímé spojení nemají..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










