..: Města chtějí obnovit zastavování rychlíků :..

Ilustrační obrázek Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD. „Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.

S podobným požadavkem přišli před nedávnem také lidé v Adamově. „Připomínku k zastavování spěšných vlaků a rychlíků vznesli lidé na veřejném fóru zdravého města. Proto jsme ji předali pracovníkům ČD,“ přibližuje starosta Adamova Jiří Němec. Podle něj ale obyvatelé nepožadovali konkrétní vlakové spoje, šlo jen obecně o to, aby v nádraží zastavovalo víc spojů.

Přání obyvatel těchto měst se ale zřejmě zatím nevyplní. „Vlaky, u nichž obyvatelé Letovic chtějí, aby u nich zastavovali, přepravují dálkové lehátkové vozy. Redukce počtu zastavení v době nočního klidu má zajistit cestujícím větší klid. Jde nám také o bezpečnost cestujících, kdy zkušenosti ukazují, že pokud se sníží počet zastavení, sníží se i kriminalita ve vlacích,“ sděluje náměstek generálního ředitele ČD Petr Moravec. Dodává, že situace by se neměla změnit ani při následující změně jízdního řádu.

Zastavování nočních vlaků bude nejspíše opět minimalizováno, a to především kvůli malé vytíženosti. Také obyvatelům Adamova ČD odmítly jejich požadavky s tím, že jejich město leží příliš blízko k Brnu a zastavování rychlíků v jejich městě by bylo pro cestující zbytečným zpožděním.

zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 26.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
28.04.2008 (10:24)  
František:
Jakýkoliv vlak jedoucí navíc , představuje daleko větší vícenáklady , než zastavování pár stávajících vlaků.

Je třeba si uvědomit ještě jednu věc.. Doprava je především služba , kterou každý člověk ze svých daní dotuje poměrně nemalou částkou bez ohledu toho , zda ji využívá či nikoliv. Odměnou za tyto peníze by měla být ze strany státu , krajů i ČD vstřícnost a snaha pro dosažení spokojenosti nejenom obyvatel takového Brna či Ostravy , ale také snaha pro dobré řešení obslužnosti ostatních míst.

Proč se zde nevyužívá potenciálu třeba takové pásmové obsluhy ? Proč jedním rychlíkem nezastvit třeba v takovém Adamově a druhým neprojet jinou stanici.
Podobná situace je třeba Choceň/Ústí n.O či Č.Třebová/Zábřeh u IC/EC/EX
28.04.2008 (9:51)  
Jak už bylo řečeno, hlavní problém je nedostatek v místní dopravní obslužnosti. To by si měla městečka vyřešit s krajem (obecně objednatelem místní dopravy), a ne loudit na státu (objednateli dálkové dopravy), aby tam nechal zastavovat rychlíky. To by mohl chtít každý, dopravu zadarmo. Zastavování není rozhodně bez nákladů, následný rozjezd je nejdražší částí jízdy. A zdržení je třeba počítat od počátku brždění do konce rozjezdu! Takovéto nesystémové záplatování, které neřeší příčiny, ale jen následky, k ničemu nevede. Pokud bude někdy síť co k čemu, bude jistě možné, aby některá firma zavedla občasné malokapacitní vlaky Praha - Adamov, Praha - Blansko nebo třeba Praha - Čimelice, když bude poptávka. Jinak celkem slušně to lze řešit nerozdělováním osobních vlaků uprostřed "pustiny" na hranici regionu bez návaznosti, nebo rozšířením nabídky spěšných vlaků, částečně podchycujících poptávku po výše uvedených malokapacitních vlacích. Také automatické spřahování a rozpojování by mohlo mírně přispět k řešení. Spoje je třeba dimenzovat podle poptávky, ne stavu tratí. Ty je třeba přizpůsobovat těmto spojům.

Mimochodem včera jsem jel do Chomutova a zpět rychlíky po 120, to zastavování v každé díře (umocněné navíc výlukovou činností - odstraňováním druhé koleje a instalací nových PZZ do jejího profilu (!) provázeným pomalými jízdami, plus úplnou výlukou Žatec - Hořetice s jedním náhradním autobusem a následně náhradní sólo 810) byl tedy zážitek. Rychlík...
registrovaný uživatel M 
27.04.2008 (23:34)  
Kdybych chtel byt hodne zlej, tak napisu, ze Adamov je dira se trema panelakama na skale a fabrikou, ktera propousti...

No ale vecneji - dve minuty urcite nikoho nezabijou, ale proc by to mel byt sakra zrovna Adamov? To zatim jaksi vysvetleno nebylo... Na pomerne dost padny argument, ze Zidenice jsou vetsi (a to nepocitam Vinohrady treba) bylo receno, ze ty maji vyborne spojeni s hlavnim. Ano, maji. Jenze stejne vyborne (vzhledem k velikosti) spojeni ma i ten Adamov.
Stejne obyvatel jako Adamov ma i Rajec-Jestrebi (resp. ma o 1000, ale na rozdil od Adamova neni v lese mezi dvema tunelama a tu ztratu dozene Rajeckem, predezene Cernou Horou). Je snad Rajec-Jestrebi mesto formatu nocnich vlaku?
Z jihu pak Rajhrad (samozrejme v "aglomeraci" s Holasicemi a Rajhradicemi), o Hrusovanech a Zidlochovicich snad ani nemluve...
27.04.2008 (22:30)  
Zastavovani rychliku v Adamove by bylo zcela zbytecne,pac vetysina cestujicich co tam nastoupi jede do Blanska,jezdim po 260 celkenm casto tak vim o cem mluvim.90% lidi co nastoupi v Adamove vystoupi na zastavce Blansko-mesto.
registrovaný uživatel tenzor 
27.04.2008 (22:18)  
Aleš Franc: jedna z nejlepších tratí.. to myslíte ten úsek koryta do Blanska s vMax 70/80 km/h? :)
Náklady navíc nejsou úplně minimální (a ČD by nic nepřinesly), jízdní doba by se prodloužila asi o 1-2 minuty, to sice není moc, ale pokud rychlíky mají zastavovat v Adamově, tak je potřeba přidat cca dalších 20 zastávek a jely by Brno Praha víc než 4 hodiny. Já nevím, ale už teď jsou šíleně pomalé a smysl mají jedině expresy, ale je to důvod, proč udělat z rychlíků osobáky?
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
27.04.2008 (20:56)  
Michal Janko:
Ale narozdíl od měst jako je Jičín nebo Polička vede přes Adamov jedna z nejlepších tratí v republice.
A ty rychlejší vlaky po té trati jedou. Vícenáklady spojené s jednou zastávkou noprosto minimální. Koho z cestujících by tato zastávka odradila ? Někdo kdo jede z Brna do Svitav by dal přednost individuální dopravě kvůli delší jízdní době R o 2 minuty ? Nebuďte naivní.

SA má na rozdíl od vlaků ČD busy plné. Pokud jede plný bus z Prahy do Brna , nevidím důvod , aby po cestě někde zastavoval. Kdyby těmito busy jezdilo deset cestujících , asi by Jančura stál před rozhodnutím. Buď se pokusit nějakou další zastávkou do svého busu dostat další lidi a nebo to zrušit a jít od toho.
27.04.2008 (20:23)  
"Město jako je Adamov by mělo mít přímé spojení s Pardubicemi , či Prahou. "

Dobře, ale až poté, co bude mít přímé spojení s Prahou Karlovy Vary, Jičín, Polička, Chrudim a další podstatně větší města, která jsou podstatně větší než maličký Adamov a jsou blíže Praze než Adamov.

Nesmysl, tohle víc lidí odláká než přiláká. Kdyby tomu tak nebylo, pak by SA stavěly v Humpolci a TAD v Poděbradech.

Jak již bylo řečeno níže, měly by ČD už konečně jasně stanovit, kde budou stavět Sp, kde R a kde Ex, IC a EC. Zatím je v tom signifikantní chaos.
registrovaný uživatel tenzor 
27.04.2008 (15:48)  
Prima, takže nejdřív začnou zastavovat v Letovicích, pak v Adamově, pak můžou i v Bílovicích atd. Nakonec to bude na úrovni zrychleného osobního vlaku.

Aleš Franc: takový požadavek by mohlo mít dalších několik set městeček. Přitom některá skutečně velká města to přímé spojení nemají..
registrovaný uživatel RIS  mail  
27.04.2008 (15:27)  
No myslím, že v Židenicích není třeba, aby tam zastavovaly R, když tam je velmi dobré spojení osobními vlaky linek S1, S2, S3 a S6 a občas i R7 (nemálo krát jsem viděl R na Bohumín sunout přes Židenice). Takže nepočítám s tím, že by tu měl pravidelně zastavovat R. Ale je pravda, že by si cestující určitě získal. Ale než zastávka v Židenicích by možná byla lepší ta zastávka v Letovicích nebo v Adamově. Je ale fakt, že o Adamovu se celkem říká, že tam chcípl pes a opravdu - to město si myslím moc nežije a necucám to z prstu - mám tam známé. Kdyby se Adamov přidal k Brnu, tak by to pro něj mohlo mít výhody. Je ale fakt, že pak by se asi musely přidat i Bílovice a Babice, což je celkem nereálné. Leda, že by se Adamov napojil přes Útěchov.
registrovaný uživatel thingie  mail  
27.04.2008 (14:44)  
Z Adamova se dá v řádu minut dojet do Blanska a stejně tak v řádu minut počkat na rychlík do Prahy. To je na pětitisícové město špatné spojení?! V takových Židenicích bydlí čtyřikrát víc lidí než v Adamově a rychlíky tam taky nestaví.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko