Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD.
„Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.
S podobným požadavkem přišli před nedávnem také lidé v Adamově. „Připomínku k zastavování spěšných vlaků a rychlíků vznesli lidé na veřejném fóru zdravého města. Proto jsme ji předali pracovníkům ČD,“ přibližuje starosta Adamova Jiří Němec. Podle něj ale obyvatelé nepožadovali konkrétní vlakové spoje, šlo jen obecně o to, aby v nádraží zastavovalo víc spojů.
Přání obyvatel těchto měst se ale zřejmě zatím nevyplní. „Vlaky, u nichž obyvatelé Letovic chtějí, aby u nich zastavovali, přepravují dálkové lehátkové vozy. Redukce počtu zastavení v době nočního klidu má zajistit cestujícím větší klid. Jde nám také o bezpečnost cestujících, kdy zkušenosti ukazují, že pokud se sníží počet zastavení, sníží se i kriminalita ve vlacích,“ sděluje náměstek generálního ředitele ČD Petr Moravec. Dodává, že situace by se neměla změnit ani při následující změně jízdního řádu.
Zastavování nočních vlaků bude nejspíše opět minimalizováno, a to především kvůli malé vytíženosti. Také obyvatelům Adamova ČD odmítly jejich požadavky s tím, že jejich město leží příliš blízko k Brnu a zastavování rychlíků v jejich městě by bylo pro cestující zbytečným zpožděním.
zdroj: Blanenský deník
| 26.4.2008 (16:00)
Tady v tomto státě všechno funguje trochu jinak , než by to fungovat mělo. Vzpomínám si na rozhovor s jedním mým známým z tratě 260 , který před rokem (možná , že už to jsou 2 roky) říkal , že když přestupuje ráno v Čt ze Svitavy do Brněnského draku , že v Brněnském draku před Čt není zdaleka tolik cestujících do Prahy , jako je ve Svitavě. Což znamená , že množství lidí jedoucích v tento čas z Brna do Prahy bylo menší , než počet cestujících ze stanic Blansko-Svitavy do Prahy... Ono to je nakonec i logické.
Zatímco Brno je sice velké město , ale člověk jedoucí do Prahy může za krátký čas tam cestovat individuálně , busy jedou každou chviličku (ne každou hodinu), tak člověk z takového Blanska už tolik možností nemá a ten vlak je pro něj daleko konkurenceschopnější, než pro cestujícího z Brna.
S tím nočním vlakem. Dle mých referencí jezdí téměř prázdný. Podivuji se nad tím , že vůbec jede. Ale když už jede , tak by měl mezi Čt a Br zastavovat jako každý rychlík. Dráha by tím zlepšila kvalitu poskytovaných služeb pro tento region , který pokládám z hlediska žel. přeprav za velmi perspektivní.
Takže stejná pohádka nejde to a hledá se výmluva někdy lepší někdy horší někdy komická nebo tragická.
Takže spíš štáb tiskových mluvčích něco mele a neví co.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










