..: Města chtějí obnovit zastavování rychlíků :..

Ilustrační obrázek Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD. „Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.

S podobným požadavkem přišli před nedávnem také lidé v Adamově. „Připomínku k zastavování spěšných vlaků a rychlíků vznesli lidé na veřejném fóru zdravého města. Proto jsme ji předali pracovníkům ČD,“ přibližuje starosta Adamova Jiří Němec. Podle něj ale obyvatelé nepožadovali konkrétní vlakové spoje, šlo jen obecně o to, aby v nádraží zastavovalo víc spojů.

Přání obyvatel těchto měst se ale zřejmě zatím nevyplní. „Vlaky, u nichž obyvatelé Letovic chtějí, aby u nich zastavovali, přepravují dálkové lehátkové vozy. Redukce počtu zastavení v době nočního klidu má zajistit cestujícím větší klid. Jde nám také o bezpečnost cestujících, kdy zkušenosti ukazují, že pokud se sníží počet zastavení, sníží se i kriminalita ve vlacích,“ sděluje náměstek generálního ředitele ČD Petr Moravec. Dodává, že situace by se neměla změnit ani při následující změně jízdního řádu.

Zastavování nočních vlaků bude nejspíše opět minimalizováno, a to především kvůli malé vytíženosti. Také obyvatelům Adamova ČD odmítly jejich požadavky s tím, že jejich město leží příliš blízko k Brnu a zastavování rychlíků v jejich městě by bylo pro cestující zbytečným zpožděním.

zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 26.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
27.04.2008 (13:37)  
Město jako je Adamov by mělo mít přímé spojení s Pardubicemi , či Prahou. Toto spojení nemusí zrovna být každou hodinu či každé dvě hodiny, ale být by mělo.

Tady v tomto státě všechno funguje trochu jinak , než by to fungovat mělo. Vzpomínám si na rozhovor s jedním mým známým z tratě 260 , který před rokem (možná , že už to jsou 2 roky) říkal , že když přestupuje ráno v Čt ze Svitavy do Brněnského draku , že v Brněnském draku před Čt není zdaleka tolik cestujících do Prahy , jako je ve Svitavě. Což znamená , že množství lidí jedoucích v tento čas z Brna do Prahy bylo menší , než počet cestujících ze stanic Blansko-Svitavy do Prahy... Ono to je nakonec i logické.
Zatímco Brno je sice velké město , ale člověk jedoucí do Prahy může za krátký čas tam cestovat individuálně , busy jedou každou chviličku (ne každou hodinu), tak člověk z takového Blanska už tolik možností nemá a ten vlak je pro něj daleko konkurenceschopnější, než pro cestujícího z Brna.

S tím nočním vlakem. Dle mých referencí jezdí téměř prázdný. Podivuji se nad tím , že vůbec jede. Ale když už jede , tak by měl mezi Čt a Br zastavovat jako každý rychlík. Dráha by tím zlepšila kvalitu poskytovaných služeb pro tento region , který pokládám z hlediska žel. přeprav za velmi perspektivní.
27.04.2008 (11:25)  
a já myslel, že zloději si sami zastaví záchranou brzdou
27.04.2008 (11:15)  
AD petr112 bohužel,počet zatavení nočních vlaků má vliv na počet krádeží ve vlaku.Čím více zastavení tím více možností pro zloděje nepozorovaně opustit vlak i s kořistí.Když kdysi přestal R 352 stavět v Rokycanech,pokles počet krádeží v tomto vlaku přibližně o polovinu.
27.04.2008 (8:10)  
To opravdu řekl pan Moravec? Úměrnost mezi zastavením vlaku a kriminalitou? Možná na divokém západě ve filmu.
Takže stejná pohádka nejde to a hledá se výmluva někdy lepší někdy horší někdy komická nebo tragická.
Takže spíš štáb tiskových mluvčích něco mele a neví co.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
27.04.2008 (0:03)  
Semík: I mě by návrh GVD zajímal,ale řešit to co bude platit od prosince když je duben je trochu předčasné. Až ten návrh bude k dispozici,jistě se tu objeví odkaz. O případných spojích rozhoduje stát, kraje, ČD "a možná obce." Mimochodem, máte už jasno co komu koupíte na letošní Vánoce? :)
26.04.2008 (22:51)  
Semík: každej máme své zdroje. Já používám otce, Precla má své kontakty v Tikálu... Kdo si co sežene, navzájem si povíme a rozešleme info dále...
registrovaný uživatel Semík  mail  
26.04.2008 (22:43)  
Já chci vidět návrh nového GVD, KDE NA TO VŠECI CHODÍTE, co bude, nebo nebude jezdit? Aspoň odkaz na web.
26.04.2008 (22:02)  
Si delaji srandu,ne???Prece neni mozne aby nocni rychliky staveli v kazde dire po hrebiku
registrovaný uživatel Precla 
26.04.2008 (21:29)  
Matthis: Jo, to bejvávaly časy. Ráno sme za tmy nasedli v Tišnově na Brněnskýho draka a na oběd jsem seděl už vybalenej u táty v Práglu. K těm jménům můžeš připsat teprvne nedávno zesnulého Jana Palacha.. Pannonia je poslední mohykán.. Je to vlak, kterej jezdí přes Vysočinu pkolo 50ti let.
26.04.2008 (21:23)  
No skvělé. Pannonia končí, Slovan bude EC což mě velmi těší ale přes tu p.....u třebovou. A z 250 se stává obyč trať. Vysočina teďka je jako Sp jezdící po těch prdelačkách kdesi u Poličky, Hungarie a Vindobony jsou v háji nadobro... Přitom takvé R jsou vždy velmi slušně obsdazené. Dnes jsem jel z BHL do ZR a opravdu plno. A to nebyl Invex. Je vidět že 250 sloužila vždy především pro vozbu nákladů a objem přeprav má tendenci vzrůstat což mě velmi hřeje u srdíčka, ale 260 nám doslova všecky "esa" vzala a tak to asi i zůstane. Hned z výroby začaly jezdit na 250 skvělé lokolotivy 350, které tu mnoho let odváděly více než těžkou práci a o 230 ani nemluvím. 350 je jedna z mála mašin, která tuto trať sklonově velmi náročnou zvládne bez větších problémů, když tu jezdily v létě v 80. tých letech i s 20 vozovými soupravami (já ještě byl na houbách, ale táta na nich jezdil), chce se mi plakat.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko