..: Města chtějí obnovit zastavování rychlíků :..

Ilustrační obrázek Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD. „Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.

S podobným požadavkem přišli před nedávnem také lidé v Adamově. „Připomínku k zastavování spěšných vlaků a rychlíků vznesli lidé na veřejném fóru zdravého města. Proto jsme ji předali pracovníkům ČD,“ přibližuje starosta Adamova Jiří Němec. Podle něj ale obyvatelé nepožadovali konkrétní vlakové spoje, šlo jen obecně o to, aby v nádraží zastavovalo víc spojů.

Přání obyvatel těchto měst se ale zřejmě zatím nevyplní. „Vlaky, u nichž obyvatelé Letovic chtějí, aby u nich zastavovali, přepravují dálkové lehátkové vozy. Redukce počtu zastavení v době nočního klidu má zajistit cestujícím větší klid. Jde nám také o bezpečnost cestujících, kdy zkušenosti ukazují, že pokud se sníží počet zastavení, sníží se i kriminalita ve vlacích,“ sděluje náměstek generálního ředitele ČD Petr Moravec. Dodává, že situace by se neměla změnit ani při následující změně jízdního řádu.

Zastavování nočních vlaků bude nejspíše opět minimalizováno, a to především kvůli malé vytíženosti. Také obyvatelům Adamova ČD odmítly jejich požadavky s tím, že jejich město leží příliš blízko k Brnu a zastavování rychlíků v jejich městě by bylo pro cestující zbytečným zpožděním.

zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 26.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
26.04.2008 (21:11)  
Všechna tady zmiňovaná „města“ jsou v dosahu dvou až tří desítek minut osobákem od Brna. Stačilo by nechat aspoň jeden osobák mezi půlnocí a pátou ráno. Ale obecně pro dopravu v téhle zemi od nějakých deseti do pěti ráno prostě svět neexistuje a nejezdí nic odnikud a nikam. Jakákoliv cesta vlakem naprosto kamkoliv je po osmi večer už skoro dobrodružství. :-/
registrovaný uživatel Precla 
26.04.2008 (21:04)  
Zrovna tohle téma mě bodá na to nejbolestivější místo..Od tohoto GDV bylo rozhodnuto o nezastavování nočního Rychlíku R374/5 Pannonia v Tišnově(trať 250, 251). Tišnov samo osobě není moc velké město, kolem nádraží je cca 10 000 obyvatel. Tišnov ( ORP, POU) je přirozeným spádovým, kulturním centrem a také jediným městem na Tišnovsku (cca +- 28 000 obyvatel). Většina obyvatel regionu, která nejezdí vlastním autem musí do svých domovů právě přes tento uzel díky IDS. Frekvence zmiňovaného spoje vypadala asi tak, že vystoupilo 10 lidí a tak 6-7někdy i více nastoupilo ( o výkendech více).. Nedivím se, že tu přestali zastavovat.. ale teď je další bolest.. město nemá přes večer spojení s Brnem, což je opravdu velmi nemilé, radní se toto snažili vyřešit prodloužením městské noční linky ( tuším Brněnská 71) až do Tišnova, ale narazili na finanční problém, pro tak malou frekvenci cestujících platit o několikset tisíc víc, než za rychlík, který se ČD rozhodli tradiční rychlíkové stanici odebrat. ČD trvají na svém. A tak díky tomuto rohodnutí musím pokaždé, když se někam rozhodnu jet použít spoj oden dříve, abych to ráno stihl včas tam, kam sem se chtěl dostat. :)
26.04.2008 (20:43)  
Stejně většina z těch nočních spojů jsou cestující z Brna do Prahy tak proč nevyužít Pannonii přes HB, a ta má lehátkové vozy, a na 260 dát jen obyč ranní rychlíky a bude vystaráno. Ale chápu nejsou vozidla a prachy a samozřejmě i chuť vyhovět že..
26.04.2008 (19:49)  
Rychlíky v Adamově a Letovicích zastavovaly odpradávna. A jsem zstáncem toho, že EC, IC a Ex mají být spoje primárně rychlé, R a Sp by měly být spíš dálkové spoje bez úzkostlivého dbaní na rychlost. Vzhledem k tomu, kolik toho na 260 jezdí by si to města zasloužila. Já sám bych určitě přivítal něco po 23. hodině a počty lidí cestujících někdejším R Svitava ráno do Prahy a odpoledne z Prahy byly též slušné, takto jezdí rychlíky na naší trati poloprázdné. A otázka kriminality je už úplně mimo. Nejméně kriminality bude, když nepojedou žádné vlaky.
26.04.2008 (19:23)  
Je tomu nějaký ten rok, co jsem v Polsku viděl mapu PKP s vyznačenými stanicemi které odbavují vlaky IC,EC,Ex- každý vlak tam stál a to bez vyjímky a nikde jinde,Byl v tom pevný řád, cestující si tak byl jistý že jeho vlak zastaví tam kde chce (což není případ Brňenských R na Ostravu atd, EC/IC Zabřeh atd.) V ČR je v tom trochu chaos... některý R/IC/EC staví tam a některý zase jinde. Jako tradičně chybí u ČD dlouhodobá koncepce (každý rok je vše jinak)
26.04.2008 (19:01)  
RIS: Což není např. případ Cassovie která staví na každém rohu.... Na rozdíl od Šíravy.
registrovaný uživatel RIS  mail  
26.04.2008 (18:59)  
No noční R by měly zastavovat co nejméně... a to z důvodu kriminality.
26.04.2008 (18:27)  
tak at si kraj priplati na nejaky nocni Sp vedeny treba 854..
registrovaný uživatel sAd 
26.04.2008 (17:30)  
Sparta: IC/EC by mělo mít stejnou frekvenci zastávek jako R, tzn. jenom hodně důležité uzly. Ovšem kvalita by měla být o třídu výše, což momentálně díky zrušeným příplatkům není ani náhodou. Na častejší zastávky je tu kategorie Sp.
26.04.2008 (16:52)  
Sparta: Rychlíky v Plané zastavují proto, protože se tam přestupuje ve směru na Tachov, Stříbro je docela velké město, řekl bych že jde i o jakési "centrum" řídce osídleného regionu. Na Smíchově proto, protože Smíchovské nádraží je přestupním uzlem na autobusy ve směru na jih od Prahy a do velké části Prahy, také i kvůli tramvajím, myslím. V Kútech nevím, asi pozůstatek dob kdy byly prováděny hraniční kontroly...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko