Česká republika - Posilující koruna už zahýbala i cenami železničních jízdenek v mezinárodní přepravě. I přesto, že jejich ceny v Evropě v posledních letech mírně rostly, posilující koruna tento trend převažuje. Cesta vlakem tak ve finále zlevňuje, což už zaregistrovaly i České dráhy. Místo 29 korun za euro začaly jízdné přepočítávat o poznání výhodnějším kurzem.
Zatímco na jaře roku 2004 bylo euro za 33 korun, v úterý ráno se kurs pohyboval 25,17 korunách za euro. Mezinárodní jízdné se mezi všemi železničními společnostmi v Evropě určuje v eurech a výsledná cena se pak přepočítává na koruny. Díky stále silnější koruně vůči euru tak zlevňují i cesty na Slovensko nebo do Maďarska, tedy do zemí, kde se euro jako platební jednotka nepoužívá.
zdroj: České dráhy; iDNES a Deník
| 30.4.2008 (15:00)
Neni ale z toho jasne, jestli se da platit temi Eury i skrze platebni karty (nebo jestli se platebni kartou da platit jen "korunami").
Soucasne neni jasne, jestli ta castka bude ta castka v Eurech, ktera je vytistena na jizdence nebo jestli budou chtit jinou castku, ktera vznikne prepocitanim korunove ceny a nejakeho specialniho kurzu ala Billa
tenzor - to s tim autem jsem asi nepochopil... Jinak nevim no, jsou na svete asi dva typy lidi - jedni, co jim staci 20 kilo s rezervou jak Brno a druzi, co maji bagl 25 kilo. To bych mel jedine, kdybych si vezl 15 kilo jidla a vsechno to narval do sklinek...
1. běžně s 25 kg baglem ano. Není to na expedici do Himalájí, ale standart na 1-2 týdenní cestování. V případě, že je tam mokré oblečení tak to může být klidně i těch 30 kg. A to tam nemám žádné zbytečnosti, stan je moderní, tj. lehký apod.
2. Ne, do Stuttgartu ne. Jinam, kam bych mohl doletět, ano.
Jinak, když někam poletím a potřebuju se dopravovat po té zemi, tak si mám po příletu vzít auto z půjčovny, předpokládám? :)
Neni tam (skoro) vycerpavajici odpoved pro M?
2. ty jezdis bezne jako turista do Stuttgartu?
Ale jako v poho - klidne jako turista jed vlakem i do Recka - ja se do limitu vlezu s velkou rezervou, i kdyz si zpatky dovezu naky sutry...
Ve vlaku jednak nebudu mít problém s 30kilovým báglem, jednak neriskuju, že mi ho někdo jako obvykle ztratí a místo dovolené budu řešit problémy.
M : pokladník může dělat pouze to, co mu dovolí počítačový program. Já jsem před nějakým časem letmo pročítal nějaký materiál, který popisoval, co se má dělat s POP když se cestující ve vlaku odbavuje v EURO. Takže v principu to jde, ale jak je to u pokladen pro vnitro nevím. Na mezistátních jízdenkách je, pokud se nemýlím, cena jak v EURO, tak v CZK.
-
Uz to tady padlo vickrat - ne, pokud se clovek 10x do roka stehuje, tak letadlo dobry prostredek neni. Vetsine lidi ale ta jedna tasticka staci...
Praha - Berlin a zpět:
vlak 2. třída (normální nákup zpáteční jízdenky u kasy) 100,- Euro (a přijatelná jízdní doba)
V gumokolu spálím naftu za cca 50,- Euro (amortizaci nepočítám, auto je firemní) a jedu něco přes 4 hodiny a mám nulový problém se zavazadly a zbytkovou vzdáleností a smím v autě kouřit.
Další časově-mentální srovnání:
Studium předpisu D1 a souvisejících mi připadá jako sranda proti nalezení, nastudování a používání systémů slev fšech drážních společností v laskavém lůně EU. Doba na sestudování, obsluha a chápavost některých pokladních (viz Vaše diskuse jinde) dle mého úsudku hrubě přesahuje dobu potřebnou ke komunikaci s výdejním stojanem na palivo a následnou platbu kartou (taky ten Berlin otočím na jednu bandu).
Takže asi dál budu jezdit autem do Steinbachu, abych se se synkem svezl parním vláčkem a budu se kochat u šraněk nedaleko bydliště, kterak si to tam s Bastardem v čele šupajdí po 090 berlinský rychlík, nebo "ucelené kontejnery" a to "co se do nich vejde". (Ten vlak minulý vikend, plný čerstvých Oktávek na druhém břehu Labe s německým Bastardem byl taky krásný)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










