Česká republika - Posilující koruna už zahýbala i cenami železničních jízdenek v mezinárodní přepravě. I přesto, že jejich ceny v Evropě v posledních letech mírně rostly, posilující koruna tento trend převažuje. Cesta vlakem tak ve finále zlevňuje, což už zaregistrovaly i České dráhy. Místo 29 korun za euro začaly jízdné přepočítávat o poznání výhodnějším kurzem.
Zatímco na jaře roku 2004 bylo euro za 33 korun, v úterý ráno se kurs pohyboval 25,17 korunách za euro. Mezinárodní jízdné se mezi všemi železničními společnostmi v Evropě určuje v eurech a výsledná cena se pak přepočítává na koruny. Díky stále silnější koruně vůči euru tak zlevňují i cesty na Slovensko nebo do Maďarska, tedy do zemí, kde se euro jako platební jednotka nepoužívá.
zdroj: České dráhy; iDNES a Deník
| 30.4.2008 (15:00)
Co se týče letadel, je to asi opravdu nejpohodlnější řešení.Ale to zařizování je tam taky a navíc vám nevezmou tolik bagáže, co do vlaku.
Obecne to urcite mozne je, i kdyz je mozne, ze by se na to pracovnici pokladen divali dost divne. V pokrocilych obchodech ale neni problem si tu menu vybrat, pripadne to nejak nakombinovat (cast hotove, cast kartou apod. - vsak kdo nekdy neco kupoval na letisti, zvlast v zemi, kam se zas tak rychle nepodiva, asi vi:-)
Jde spis o to, jestli pri placeni v Eurech budou chtit tu castku v EUR, ktera je vytistena na jizdence (coz by meli) nebo jestli napred castku v CZK prevedou na EUR podle nejakeho sveho kurzu a vysledna cena v EUR se pak bude lisit od te vytistene. Tak co, mame tady nejakeho velmi fundovaneho pracovnika CD centra?:-))
možná jsi ten příspěvek myslel dobře, ale těma deseti různýma jízdenkama od různých subjektů(na který se každý kdo není ortodoxní šoutouš zvysoka vykašle) jsi nechtíc poměrně kvalitně dokázal, že vlak v této relaci přichází pro normálního smrtelníka na řadu až po letadle, IAD a student agency/eurolines.. Holt to jsou ty výhody železnice..
Jinak bych souhlasil, že záleží na destinaci. Říká se, že železnice je konkurenceschopná do 600km, asi to bude tak nějak. Anebo pak na cestování po Evropě, kdy prostě nejedu pouze tam a zpět, nýbrž chci vidět více cílů, v tomto případě nabíží železnicé své síťové jízdenky.
2)jedu v německu regionálkou na Baden-Würtemberg ticket a následně Bayern-Böhmen ticket, kterej platí i na rychlíky přes Brod nad Lesy a Plzeň až do ČB.
3)víkend-Dauer Spezial do Brodu nad Lesy a následně na ČD-Net
4)rychlá varianta- Europa Spezial Osterreich z Tübingen do Lince a odtud na EU Regio
U všech variant chce jízdenky koupit včas dopředu, popř. elektronicky (hlavně jízdenky DB)
Loni jsme letěli do Paříže, byli jsme tři, letenky včetně poplatků pro všechny 5700Kč. Předtím jsem si ovšem na ČDcentru nechal vypočíst cenu jízdenky se započtením všech veškerých možných slev, jízdenky na jeden směr přes den a jeden směr přes noc (i to je ústupek, protože letadlem přiletím v 9 ráno, celý den mám pro sebe, vlakem jedu přes den a přijedu večer, celý den v riti.) Zpáteční cesta vlakem přes noc, ale letadlem bych stejně byl dávno doma.
Mno a konečná cena vyšla asi na 15.000Kč, tedy TŘIKRÁT!!! tolik, co letadlem!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










