Česká republika - Posilující koruna už zahýbala i cenami železničních jízdenek v mezinárodní přepravě. I přesto, že jejich ceny v Evropě v posledních letech mírně rostly, posilující koruna tento trend převažuje. Cesta vlakem tak ve finále zlevňuje, což už zaregistrovaly i České dráhy. Místo 29 korun za euro začaly jízdné přepočítávat o poznání výhodnějším kurzem.
Zatímco na jaře roku 2004 bylo euro za 33 korun, v úterý ráno se kurs pohyboval 25,17 korunách za euro. Mezinárodní jízdné se mezi všemi železničními společnostmi v Evropě určuje v eurech a výsledná cena se pak přepočítává na koruny. Díky stále silnější koruně vůči euru tak zlevňují i cesty na Slovensko nebo do Maďarska, tedy do zemí, kde se euro jako platební jednotka nepoužívá.
zdroj: České dráhy; iDNES a Deník
| 30.4.2008 (15:00)
Waršava je špatný příklad. Stejně jako Berlín, Mnichov a spol. Tam se vlak vyplatí, díky speciálním slevám. Ale na delší vzálenosti Studgard, Koln, Hamburk, Itálie je vetšinou levnější letadlo!
Vlak: Praha - Waršava, 1087 Kč + asi 120 korun za lůžko, tedy 1 200 Kč, večer vyjedete, v 7 ráno jste tam a vypsal jste se.
Low-cost: cena zpáteční letenky nejméně 4 500 Kč (tedy dvakrát více, než vlak), ale klidně i 7 tisíc.
Ano, letadlem tam budete za necelé dvě hodiny, bude to i s odbavením rychlejší, ale zato výrazně dražší.
Od 01.04.2008 platí "Jednotný železniční kurz" (takzvaný JEŽEK) 5/2008 který uvádí přepočítací kurz 25,90 Kč / EURO.
JEŽEK 2/2008 platný od 01.02.2008 stanovil kurz 26,65 Kč / EURO.
"Nový" JEŽEK se vyhlašuje zpravidla k prvnímu dni v kalendářním měsíci.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










