Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.
. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.
V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.
zdroj: Pražský deník
| 5.5.2008 (18:00)
Jizdni doba bude asi 25 min. pri 100km/h by to bylo 20 min.
Nedávno jsem však četl - tuším že v HN - poněkud odlišné informace ohledně vedení tratě, které by odpovídaly také článku, na nějž autor odkazuje. Podpovrchový má být úsek Letná - Veleslavín, naštěstí je v plánu mezilehlá zastávka "Dlouhý lán" (takto pracovně nazvaná), bez níž by trať prakticky ztratila městský význam. Naopak ostatní úseky mají být povrchové. Nově se nepíše nic o zastávce Výstaviště, naopak je zmiňována příležitostná zastávka Letná. Tolik tedy upřesnění aktuálního stavu jinak už dost omílané stále se měnící informace. O podobě stavby (zda půjde nakonec skutečně o "skleníky") se nic nepraví. Cena bude pravděpodobně zvýšena dlouhým podzemním úsekem včetně stanice (která je však potřebná, staré Dejvice se nyní proměnily v kancelářskou čtvrť a vlak ji pomůže obsloužit), nikoli podobou samotných stanic a zastávek.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










