..: Rychlodráha na letiště by měla být již za 5 let :..

Ilustrační obrázek Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.

. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.

V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
05.05.2008 (20:11)  
Se divim,že sem takový články o ničem vůbec ještě dáváte. Tohle se tu objevuje skoro každý měsíc.
05.05.2008 (20:01)  
Navrhovaná rychlost 80 km/h = rychlodráha, tak nevím jestli je to spíš k smíchu nebo k pláči...tak to si rovnou nemusejí dělat hlavu s elektrizací a nasadit tam šukafony :-)
05.05.2008 (19:59)  
To je furt dokola... už aby bylo metro.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
05.05.2008 (19:45)  
Kurna, alespon tady tomu nerikejme "rychlodraha". To je jen politicky termin. Vyssi rychlost a mensi naklady bych take uvital. Je to zase megalomanske, ale ne co do rychlosti.
Jizdni doba bude asi 25 min. pri 100km/h by to bylo 20 min.
05.05.2008 (19:42)  
Myslím, že modernizace tratě do Kladna je mnohem přínosnější než tunel jinak zatím odložené VRT do Berouna.

Nedávno jsem však četl - tuším že v HN - poněkud odlišné informace ohledně vedení tratě, které by odpovídaly také článku, na nějž autor odkazuje. Podpovrchový má být úsek Letná - Veleslavín, naštěstí je v plánu mezilehlá zastávka "Dlouhý lán" (takto pracovně nazvaná), bez níž by trať prakticky ztratila městský význam. Naopak ostatní úseky mají být povrchové. Nově se nepíše nic o zastávce Výstaviště, naopak je zmiňována příležitostná zastávka Letná. Tolik tedy upřesnění aktuálního stavu jinak už dost omílané stále se měnící informace. O podobě stavby (zda půjde nakonec skutečně o "skleníky") se nic nepraví. Cena bude pravděpodobně zvýšena dlouhým podzemním úsekem včetně stanice (která je však potřebná, staré Dejvice se nyní proměnily v kancelářskou čtvrť a vlak ji pomůže obsloužit), nikoli podobou samotných stanic a zastávek.
05.05.2008 (19:19)  
A co je vlastne duvod tak relativne nizke rychlosti? Husta zastavba? Smerove pomery?
registrovaný uživatel JiS 
05.05.2008 (19:10)  
Foxx: Samozřejmě, že by to normálně stálo o mnoho miliard méně, ale to by se muselo ustoupit od velkých prosklených hal, které mají být skoro na všech zastávkách (a i některých stanicích). Takhle se prostě u nás šetří. Nikomu nevadí, že se bude v Dejvicích stavět přes celé nádraží velikánská prosklená hala, jejíž cena půjde do stovek milionů, a bude mít akorát estetickou funkci. Ona je vlastně celá ta "rychlodráha" pěkná kravina. Vyrovnat se jí v tomto ohledu může snad jen tunel z Prahy do Berouna.
registrovaný uživatel tgw 
05.05.2008 (19:01)  
tomáš 180.Ano také se domnívám.
registrovaný uživatel Tomáš180  mail  
05.05.2008 (18:59)  
tgw: vložili jsme ve stejný moment stejnou myšlenku.
registrovaný uživatel Tomáš180  mail  
05.05.2008 (18:58)  
návrhová rychlost činí 80 km/hod: Inu, rychlodráha.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko