..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 24      Zpráv na stránku:   
12.05.2008 (17:34)  
Třešínky: Taková věc neexistuje. Třešínka na dortu je tak akorát dotace pokrývající prokazatelnou ztrátu.

Jinak mi račte vysvětlit, proč zrovna ČD mohou křížově financovat v současnosti jediný nedotovaný spoj - třešínku SC Pendolino. Proč stejně "kvalitní" vlaky nejezdí do Hradce, do Plzně, do Budějic... To je vyzobávaní na úkor ostatních.
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:32)  
V ústeckém kraji během následujících let (takový je plán ÚK) bude vypsáno výběrové řízení na provozovatele regionálních spojů.Přihlásit se můžou samozřejmě všichni.Nevím,co je na tom nepochopitelného...
Registrierter Benutzer waszyn 
12.05.2008 (17:32)  
happy: odkdy MD hradi ZDO?
Dosud jsem si myslel, ze tak cini kraje.
12.05.2008 (17:27)  
Happy: Jak nehrne? Co to je za blábol. Prosil bych přiblížit jak se dá se přihlásit k provozování základní obslužnosti. Zatím se o to pokusila Veolie v Praze a co? Nic. Máme dlouhodobou smlouvu s ČD.
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:17)  
ad MCH: samozřemě,ono jim taky nic jiného nezbyde
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:16)  
ad wazsyn: když už nic jiného tak alespoň umět číst.Psal jsem,že taky MD mohlo "dotaci" 12 mld skrýt do zvýšení úhrady za ZDO.Tj. navýšit dotace spojů.Potom by nikdo už neřval.Psal sem pouze o jiné formě vyplacení 12 mld
12.05.2008 (17:15)  
happy: Pronajmout je může i SŽDC.
A tyto diskuze ohledně SA už mi lezou krkem. K těm třešničkám na dortu: Stokrát opakovaná lež se stává pravdou, že? Je to furt o tom samém. Stokrát vám může někdo něco vysvětlovat, stejně si budete mlít svou.
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:14)  
A ještě bych se zeptal oponentů.Jakým způsobem teda vyřešit katastrofální stav vozového parku,když pan Jančura by rád jen třešínky na dortu a na ostatní regionální provoz se nikdo zrovna při cca 65 kč/vlkm nehrne
Registrierter Benutzer waszyn 
12.05.2008 (17:13)  
Těch 12 mld nemá s dotacemi na základní dopravní obslužnost NIC společného, čili stále čekám na vysvětlení co má společného dálková doprava Praha-Ostrava s regionální dopravou v ústeckém kraji.
Ty když se rozhodneš otevřít restauraci na václaváku, tak se budeš účastnit VŘ, abys mohl dodávat počítače do škol?
Tvá logika je úchvatná.
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:12)  
ad Mch: co měly nebo neměly je věc jiná.Prostě je čd vlastnily a to že je pronajaly na dlouhou dobu výměnou za opravy budov je jednoznačně plus
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko