..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 24      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:54)  
Chikatetsujin: Regiosprinter rozhodně není nové vozidlo a je jen pronajmuté od "Vogtlandbahnu".Já si myslím že s cca 80 kč za vlkm se dá pořídit na dlouhodobý leasing nové vozidlo typu regioshutlu apod. tj.cena 50-65 mil.
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:50)  
ad WEB: to ,že to čd s těmi ultra nízkými dotacemi přehnaly,to nepopírám a taky se mně to nelíbí.Obdobná situace již snad již nenastane.To by byly proti sobě.Teda pokud by šly do vř s novým vozidlem a ne s 843 apod.
12.05.2008 (17:50)  
Happy: kolik se v Německu platí na jízdu regionálního vlaku? To by mě opravdu zajímalo, když se tu tím oháníte.

Jinak pokud vím, tak v posledních výběrových řízeních, kde se ocitl snad Regiosprinter, byla úhrada 65 kč a 85 kč. ČD požadovali 80 a zvítězili (to nemluvím o dumpingových cenách kolem 17 kč). Jak to, že 80 kč na km ČD na obnovu parku nestačí a soukromník může splácet leasing na nový vehilk.
Registrierter Benutzer Web 
12.05.2008 (17:43)  
Happy, asi by bylo dobré si uvědomit, že se soukromníci do těch VŘ která byla hnali. Ale ČD je předběhly s nabídkou kolem 20Kč/km, tedy zjevně žádné miliardové dotace bokem, či zvyšování úhrad nepotřebují.
12.05.2008 (17:42)  
Jinak doplňuji sám sebe: výběrové řízení je značný krok kupředu, i když zvítězí ČD s nízko nasazenou cenou - viz rychlíky Pardubice - Liberec. Změna je to nepřehlédnutelná.

Navíc je to velmi spravedlivé. Provozovatel si spočítá cenu nabídne, když zvítězí tak nemůže remcat, že je to málo - jinak měl nabídnou cenu vyšší a v rámci smlouvy se můžou dohodnout na jisté roční kompenzaci dle stavu inflace.
Registrierter Benutzer Web 
12.05.2008 (17:41)  
happy: Nikdo se do regionálky nehrne s moderníma soupravama za 65/km, tak dáme ČD bokem 12 mld. Tvá logika je pevná jak řemen.
12.05.2008 (17:39)  
Chikatetsujin: Protože žijeme (alespoň většina z nás) v Česku, kde nejbližší krok bude jmenování do funkce Ministra dopravy akciovou společnost České dráhy. Opět bychom mohli zlegalizovat něco, co se stejně děje.
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:38)  
Chikatetsujin: protože čd na nové soupravy nemají peníze,protože kraje a stát dávají na vlkm příliš málo peněz,než aby se něco koupilo.Němci jezdí v pěkných vlacích,protože úhrady prokazatelné ztráty obsahují i sumu na nová vozidla,prostě jsou vyšší!
12.05.2008 (17:36)  
Happy: na tak otázka druhého stupně, proč je cena ČD ve výběrovém řízení nižší než ta kterou požadují od krajů a MD na ostatní veřejně nepoptávané spoje - tedy 80+ kč na kilák.

Pořád Vám to není divné?
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2008 (17:36)  
wazsyn: Přestaňte neustále něco vytrhávat z kontextu panebože.Stát objednává R,EC,IC,EX,kraj objednává Os,Sp.Co je na tom nepochopitelného!!!!Jančura má šanci se dostat k dotacím,jestliže budou vypsána MD či kraji výběrová řízení na dopravce.Tato situace zde již několikrát nastala a nastane.Jak MD,tak kraje
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko