..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 24      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (17:09)  
ad wazsyn: Těma ústeckejma tratěma jsem chtěl říct,že každý může jít do výběrového řízení na provoz dotovaných vlaků v kraji.Když je to podle Jančury takové ryto,tak se může zůčastnit právě v mnou zmiňovaném ústeckém kraji,kde proběhnou výběrová řízení!!I on má možnost sáhnout si na dotace
12.05.2008 (17:09)  
happy: Ta nádraží se v prvé řadě neměla k ČD vůbec dostat. Tvrdí to i Ústavní soud. Přesto si tady ČD uzavírá smlouvy o pronájmech nádraží, která jim patří tak leda na oko.
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (17:06)  
SŽDC prostě koupila od ČD pozemky s nádražími mimo jiné.Těch 12 mld se mně jeví jako žebračenka se silným podhodnocením oněch pozemků.ČD nainvestovala své prostředky do nádraží a teď má o ty investice zadarmo přijít??Jinak se koukněme do zahraničí.A pokud jde o tento kvikot,tak stát udělal chybu.Měl těch 12 mld. rozpočítat do poplatků ze ztráty a byl by klid.Pokud se za tyto peníze koupí vozy či jednotky i pro kraje,potom to bude super.Přece jednotka jezdící na Šumavě nemůže nikterak ohrozit Jančurovy HJ
registrovaný uživatel waszyn 
12.05.2008 (17:04)  
happy: Je to jen můj pocit, nebo se tady dneska soutěží kdo napíše větší nesmysl? Váhám zda dám bod happymu nebo xanri. Pan Jančura chce provozovat dálkovou dopravu na trase Praha-Ostrava a vadí mu, že stát chce jednoho z konkurentů podpořit částkou 12mld Kč. Proč do toho taháte lokálky v ústeckém kraji? Vysvětlete to méně chápavému prosím.
Přátelé ČD nejsou nezbytným prvkem fungování železnice v ČR. Smiřte se s tím. Jsou spíše odstrašujícím příkladem jak by se to dělat nemělo. Pročpak jezdí na těch lokálkách v ústeckém kraji ČD? Kam jdou ty peníze z dotací? Komu se hodí provozovat ztrátové relace za dotace, které neumožňují přiměřený zisk? Mi celé působení ČD na dopravním trhu silně připomíná jeden velký tunel...
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (17:02)  
happy: Takhle je to boj o koryto.Řvát pane Jančuro umí každý.
Ano, rvat a bojovat o koryto umi kazdy. Proto kazdy rok CD rvou, ze chcou vic penez od statu...
12.05.2008 (16:59)  
Ovšemže má pan Jančura pravdu:
Chystaný krok, jak nadopovat neefektivní a přezaměstnané ČD dalšími dotacemi, je ryze čecháčkovský způsob, jak "ochcat" pravidla rovné soutěže v rámci jednotného trhu EU.

Jsem zvědav, co budou zdejší SA-bijci říkat, až za to ČR zaplatí hned třikrát:
1) přesunem vlakové dopravy SA do zahraničí
2) utopením velké části této dotace buď nevýhodným nákupem a la pendolino, nebo nedostatečnou údržbou ("ideálně" obojím)
3) žalobou Evropské komise u ESD, která si nenechá kálet na hlavu a stáhne náš stát o další stamiliony eur
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (16:57)  
A s tím Slovenskem je to snad špatný žert ne?? Chápu to jako útok na český šovinismus a maloměšťákovské čecháčství.Slovensko totiž nemá žádnou exklusivní trasu a nejsou tam ani aglomerace typu Ostravy či Prahy,které by naplnily vlak i v sedle.Navíc poplatky tam jsou vyšší a vozový park ZSSK na hlavních výkonech je lepší než u čd (vlivem méně spojů,tudíž méně vozů)
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (16:53)  
Jančura se nevidí někdy do úst.Tohle je jen velký humbuk,přišel totiž na to,že by se mu to nerentovalo,tak to potřebuje nějak stopnout,ale uznat chybu není IN.Tak se to udělá touto metodou "kvikotu".Naposledy,kdy jsme zde hovořili na téma SA,jsem se jeho vlaků zastával a podporoval sem je.Tímto prázdným výkřikem ovšem pan Jančura ztratil moje sympatie.Místo konstruktivní diskuze pouze demagogie.Kdyby pan Jančura usiloval o nějakou regionálku i s podporou kraje či státu s vyšší úhradou než čd,neřeknu potom ani popel.Takhle je to boj o koryto.Řvát pane Jančuro umí každý.Jinak zajisté budete usilovat v ústeckém kraji o provoz na regionálkách ve výb.řízení s moderní jednotkou a nízkou cenou pro kraj.Nebo se snad pletu???
12.05.2008 (16:53)  
Petr Mareš: treba na Slovensku(neberte to nijak zle) dostavaji drahy 2x tolik
Taky tam je dražší dopravní cesta. A myslím, že snad několikanásobně. Nevím přesně.
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (16:49)  
Vyhodne to je, ale Anri to prece presne takhle rekl a opravdu na mne nepusobi dojmem cloveka, ktery se spokojil s rozdelenim 99-1
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko