..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 24      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer kubam 
12.05.2008 (19:41)  
EightyFour: naprosto souhlasím;-)
12.05.2008 (19:41)  
xAnri05: Kraviny. Jak v tom případě vysvětlíš třeba to, že v silniční dopravě systém mnoha menších dopravců funguje (podle tvé logiky věc asi téměř nemožná), a to dokonce lépe než jeden moloch na železnici? Dříve byl v autobusové dopravě taky jeden velký dopravce a taky některým asi připadalo, že systém s mnoha dopravci nemůže fungovat... On ale funguje.
Z železniční dopravy by šlo jako případ uvést třeba Velkou Británii, kde rozdělením mezi velké množství dopravců rozhodně k nějakému zhoršení nedošlo. A i tam existují na železnici open acces dopravci jezdící na vlastní riziko a bez dotací (mimo systém frančíz).
Registrierter Benutzer sAd 
12.05.2008 (19:40)  
84: Naprosto souhlasím.
zbytek, co furt dokola mele o nepovolené dotaci: Je někde psané, že těch 12 mld je určeno pro trať Ostrava-Praha? Není, tak o co vám všem proboha jde? Prostě Jančura potřeboval výmluvu, tak si ji našel. Pokud se pletu a opravdu v blízké době nabídne to, co s velkou pompou slíbil, tak před ním smeknu klobouk.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (19:37)  
84 - jak jsem napsal v prvnim prispevku, tak ano, zcela nepravdivy tento vyrok neni
12.05.2008 (19:34)  
Na základě bodu (1) Pravidel diskuse žádám redakci o smazání tohoto příspěvku:

ČD4ever
12.05.2008 (19:11)

Zakomplexovaní jedinci mohou dle mého soudu deklasovat "diskuse" na jiných serverech, Želpage jich nemá zapotřebí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
12.05.2008 (19:21)  
Mno...mám dojem, že Jančura má konečně výmluvu, na kterou čekal. Stejně jako měl RT výmluvu na neschválené mašiny (ale neschopnost zajistit si záložní řešení už jaksi byla ututlána, resp. nerozmazávána), má nyní i SA...mno uvidíme jak se s tím poperou.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (19:17)  
CD jsou porad v cervenych. Do tech cernych se dostaly jen "ucetnim trikem". Ztratu vzdy v minulosti stejne zatahl stat, takze jejich ucetni bilance byla jizdne+dotace+doplaceni ztraty=naklady. Nyni je to tedy jizdne+dotace=naklady+zisk. Da se take rict, ze dotaci lze rozdelit nad "podpolozky" dotace a doplaceni ztraty a podle toho, jak tyhle dve veci podelis mezi sebe, tak vytvoris zisk, jsi na nule nebo v te ztrate.
No ale jestli teda uspesnost firmy posuzujes podle toho, jak maji pojmenovany ucty, tak snad ani nezkousej obchodovat na burze...

Takovym zpusobem do crnych cisel dostanes cokoliv. Teoreticky by CD mohli mit zisk 10 giga - v pripade, ze by kazdy rok od statu dostaly dotaci 15 giga...
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (19:08)  
Anri - V cem spociva to utraceni miliard? Ja myslel, ze miliardy uz utracime a na stole je plan, jak jich utratit min. BTW - prijal bys ten navrh na rozdeleni 99-1? Ano nebo ne?

happy - co je tresinka na dortu? Utirat stare babce posranou prdel, pricemz od babky nedostanes nic (no, vlastne 60 korun za den:-) a od statu deset tisic nebo delat blondynkam novy kozy, pricemz od statu nedostanes nic a od blondynky bura? Tvuj problem je, ze do te hiearchie "ovoce" jaksi nezahrnujes ty dotace. Ano, bez dotaci je to jasne, Praha-Ostrava je tresinka velikosti jablka. V systemu s dotacemi jsou ale tresinky velikosti melounu uplne jinde.
A nejlepsi na tom je, ze tam, kde se daji ceny porovnat (kde jsou VR) CD jezdi formalne zadarmo a zaplati to odjinud, kde si reknou 5x tolik.
Az budou verejna rizeni vsude, tak pak tyhle jejich ferovy nabidky za 17 kacek na kilak skonci a to je asi presne to, o co polovine ucastniku tehle diskuse jde. O vrazdeni Ceskych drah neuvazuje nikdo
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
12.05.2008 (19:00)  
Ja to tady napisu jeste jednou a naposled.

CD zajistuji ZDO podle objednavky statu a kraju (jen Os, Sp). Tvorba ceny je zavisla na cenovych jednanich a rozhodne neni v dostatecne vysi (alespon ve srovnani s okolim). Nicmene vice nez objadnavatele daji, si CD vymoci nemuzou. CD jezdi se starymi odepsanymi vozy a nova ziskavaji tezko - ale nemuzou za to, vozovy park zastral za socializmu (resp. v 90.letech) a na prispevku na vlkm objednavatele setri.
Kdoliv jiny nastoupi, bude pochopitelne drazsi, protoze bude muset zaplatit min. vyssi naklady za pohonne latky a za nove vozy, mozna i "oslapne" apod. Lepsi cenu za palivo nez CD si nikdo nemuze vyjednat, leda by vlastnil ropovod nebo elektrarnu.
Nicmene hospodareni CD je celkem unosne, uz vylezly alespon z cervenych cisel. Kazdopadne do nich ale spadnou zpet, pokud prestanou dostavat stavajici objem penez - a to v pripade vlaku SA na rameni OVA-PHA musi urcite nastat. Protoze vypadnou prijmy z dotace na ty vlaky a vypadnou prijmy z jizdneho, ktere jsou na tomto rameni asi vyznamejsi nez ta dotace. Dotaci na vlkm dostavaji ale CD jakou souhrn, nikoliv za jednotlive spoje. Muze tak dochazet k prelevani dotaci mezi jednotlivymi objednanymi spoji. Stat tak napr. neprimo dotuje i ZDO v krajich a naopak. Budtme za to ale radi, problemy ktere by nastaly kdyby to bylo jinak, zde nebudu rozepisovat.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
12.05.2008 (18:42)  
M: dobre, takze budeme utracet miliardy, aby si nekdo nemohl kupovat bavoraky.

To je ale nehorazna hovadina, co mi tu strkas do ust. Vzdyt je to obracene!
My budeme utracet miliardy, aby si bavoraky nekdo kupovat mohl, proboha! To je tak tezke pochopit princip spojenych nadob?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko