..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 24      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
12.05.2008 (13:58)  
M, Kuchi: zkuste se zamyslet a vzit v uvahu, ze zisky z cestujicich venujete SA, jinak by sli do systemu. Tahle si za ne SA koupi novy vlaky a my to budeme muset jinde zatahnout. Tak to proste je.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (13:57)  
Anri - prumerna dotace na kilometr vzroste (zalezi jak moc vysoke jsou fixni naklady), ale CELKOVA dotace klesne a tim my vsichni usetrime...
Registrierter Benutzer kuchi 
12.05.2008 (13:55)  
M: Univerzita vypoctu strat na draze, fakulta SA, studijni obor Chyby CD a statu :-D
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (13:53)  
kuchi - clovece, co je to za vejsku? Krome nasobeni tam zjevne berete i "vetsi-mensi". Ale jak ti tady uz nekdo radil - s necim jako logika tady neuspejes, protoze Anri ti preci "jasne vysvetlil", ze kdyz si objednas min vlaku, tak zaplatis (i absolutne!!) vic. Kupriklad proto, ze kdyz bude jezdit min vlaku, tak projezdi vic energie:-))
12.05.2008 (13:53)  
Chikatetsujin :U ČD nedělám, tak to osobně neberu!!
Registrierter Benutzer kuchi 
12.05.2008 (13:52)  
btw je mi uplne jedno jestli me do Prahy doveze vagon s logem CD, SA nebo kohokoliv jineho. Podstatny je pomer cena/vykon(cestovni cas, komfort,personal).
12.05.2008 (13:50)  
DJTiësto: prostě je vidět, že to bereš osobně a nikoliv logicky. Logicky za něco platím, tak za to něco chci. Stejně tak je kritizován Jančura když se mu něco nepovede, DP Praha a další.
Registrierter Benutzer kuchi 
12.05.2008 (13:49)  
xAnri05: radeji dam 50kc/vlkm na 100km trate, nez 30kc/vlkm na 200km trate ne?
propusti zamestnance -> Jancura taky bude potrebovat pruvodci, strojvedouci atp -> nektera mista zaniknou, jina vzniknou
jizdne uzivi SA -> melo by uzivit i vlaky CD na stejne trase -> proc na ne davat dotace? Lepe je dotovat spojeni tam kde neni velka frekvence cestujicich
12.05.2008 (13:46)  
Tak se mi zdá, že by bylo nejlepší, kdyby si zodpovědní lidé sedli ke stolu a domluvili se, co je nejlepší pro obyvatele a na to se zaměřit. Takovéhle hádky a výhrůžky odchodu na Slovensko k ničemu nevedou.

Záměrem státu je přeci mít fungující dopravní síť po celé republice a perfektní spojení největších aglomerací. To celé za co nejmenší náklady pro stát a na to by se měli poslanci zaměřit. Je jedno jak se toho dosáhne, zda soukromými dopravci, nebo jednou velkou firmou. Když bude jedna velká firma fungovat korektně, tak proč ne.
12.05.2008 (13:45)  
Chikatetsujin:Ono všechno stojí PENÍZE....A nemůžu souhlasit s tím,že jsou zaměstnanci apriori špatní. Jsou to lidi různí jako v každé firmě a jsou obrazem společnosti..A rozhodně se jejich ůroveň co do chování tak do ústrojové kázně zlepšila. Už mě se.. jak se pořád každej naváží do ČD, šotoušci jedni:o)
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko